Plaats reactie
1
Beste forum leden,
Een wat oudere laptop met Windows Vista probeer ik een tweede leven te geven maar ik loop vast bij het downloaden van Windows updates;
Bij het zoeken naar updates via de Windows Update functie krijg ik na verloop van tijd de melding "Er kan momenteel niet naar updates worden gezocht, omdat de Windows Update-service niet actief is. U moet uw computer mogelijk opnieuw opstarten.
Dat laatste heeft het probleem niet verholpen, en ik hoop dat bijgevoegd logbestand van de Farbar Service Scanner de sleutel tot de oplossing van het probleem geeft.
Ik heb al zoveel mogelijk (oude) software verwijderd en de virusscanner (AVG) ge-update.

Alvast hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,
Joost Barkema
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Wil je de volgende opdrachten uitvoeren?

1.Open kladblok. Klik op Start > Alle programma's > Bureau-Accessoires > Kladblok
Kopieer onderstaande code:
find /i "error" %windir%\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log >"%UserProfile%\Desktop\update.log"
start notepad "%UserProfile%\Desktop\update.log"



Klik Bestand op de werkbalk > Opslaan als
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:updateerror.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*)
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → updateerror.batAls administrator uitvoeren



2. Download WinUpdateFix.
Dubbelkik winupdatefix_1.3.exe om de tool te starten.

Klik op Créer un rapport de diagnostic & post het log.



3. Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.

Kopieer onderstaande code:
findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt"
start notepad "%UserProfile%\desktop\sfcdetails.txt


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:sfc.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik sfc.batAls administrator uitvoeren
Laatst gewijzigd door dorado op 22 feb 2015 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
3
Beste Dorado,
Hartelijk dank voor uw reactie.
Heb beide opdrachten uitgevoerd en de logbestanden bij dit bericht gevoegd.
Ik ben erg benieuwd wat de volgende stap is om Windows Update weer werkend te krijgen.
Met vriendelijke groet,
Joost Barkema
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Gelukt! Hartstikke bedankt! Ben er heel blij mee.
Mijn reactie komt wat laat wegens vakantie.
Met vriendelijke groet,
JOost Barkema
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Vista”