Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

wilri
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
AV: mcafee
FW: windows/mcafee

SD kaart werkt niet

zo 07 dec, 2014 13:12:13

ik heb een oude xp machine waar ik vista op heb geinstalleerd en dat werkt prima.
ik probeer nu een 4gb sd kaart te lezen met een Hama usb kaartlezer maar dat gaat niet.
een 1gb kaartje lukt wel.
wat kan er aan de hand zijn?

Wessel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Kennisniveau: (2) Ervaren
AV: Panda Cloud Antivirus (free)
AM: Emsisoft Anti-Malware (free)
FW: Windows Firewall

Re: SD kaart werkt niet

zo 07 dec, 2014 17:27:11

Hoe is de SD-kaart gefromatteerd is dit Fat32 of NTFS.
En is de harde schijf met Windows Vista er op is dat ook NTFS of soms ook Fat32?

wilri
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

zo 07 dec, 2014 18:13:12

hij was fat32 en ik heb nu nfts geformatteerd net zoals de harde schijf.
ga morgen opnieuw proberen.
dank voor je tip.

Wessel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Kennisniveau: (2) Ervaren
AV: Panda Cloud Antivirus (free)
AM: Emsisoft Anti-Malware (free)
FW: Windows Firewall

zo 07 dec, 2014 18:46:55

Ik weet niet of je deze SD-kaart gebruikt voor een camera want oudere modellen kunnen niet altijd overweg met NTFS geformateerde SD kaarten.
Als de computer deze nu wel kan lezen is het geen probleem met de computer en is de kaart misschien via een camera geformateerd geweest.

Als ik mijn geheugenkaart in een Canon camera formateer wil Windows deze altijd als eerste controleren op beschadigingen.
Formateer ik hem via Windows dan is er geen probleem dus hier zit ergens wel verschil en misschien heeft dat ook te maken met jouw SD kaart die niet uitgelezen kon worden.

Eddy X
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member

zo 07 dec, 2014 19:31:58

Als je een wat oudere kaartlezer hebt, en een SDHC of SDXC kaart wil gebruiken; dan is de kans groot dat de kaartlezer niet geschikt is voor meer recente geheugen types.
Enige oplossing is een nieuwe kaartlezer aanschaffen.

wilri
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

zo 07 dec, 2014 22:14:17

helaas geen resultaat
het gaat om een 4gb sd memory kaart van albert heijn en is niet via een camera geformatteerd