Plaats reactie
1
Goedemiddag,

Een tijdje geleden hebben jullie mijn PC aardig helpen opschonen en ja hoor, daar ben ik weer. Sinds vanmorgen heb ik ernstig last van plotselinge pop-ups met reclame etc. Geen idee hoe ik eraan kom, ik ben niet op 'verdachte' sites geweest o.i.d., het begon na het aanklikken van een item op de site van een krant... Na enig zoeken kwam de naam Topic Torch boven drijven in een balk aan de linkerkant van het scherm. Ik ben al aan het googelen geweest, maar de oplossingen helpen niet, omdat die verwijzen naar Yontoo en WebCake, en dat kan ik nou net allebei weer niet vinden op mijn compie.

Ik gebruik Vista en heb verder geen problemen. Wel liep vanmiddag mijn computer finaal vast toen ik hem even in de slaapmodus wilde zetten, maar geen idee of dat hier iets mee te maken heeft.

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

M.vr.gr.
E. Roest
2
Ik weet niet of het hier iets mee te maken heeft, maar inmiddels heb ik ook opstart problemen, in die zin, dat het gruwelijk lang duurt eer mijn compie is opgestart... Causaal verband?
3
Evertje1962 schreef:Goedemiddag,

Een tijdje geleden hebben jullie mijn PC aardig helpen opschonen en ja hoor, daar ben ik weer. Sinds vanmorgen heb ik ernstig last van plotselinge pop-ups met reclame etc. Geen idee hoe ik eraan kom, ik ben niet op 'verdachte' sites geweest o.i.d., het begon na het aanklikken van een item op de site van een krant... Na enig zoeken kwam de naam Topic Torch boven drijven in een balk aan de linkerkant van het scherm. Ik ben al aan het googelen geweest, maar de oplossingen helpen niet, omdat die verwijzen naar Yontoo en WebCake, en dat kan ik nou net allebei weer niet vinden op mijn compie.

M.vr.gr.
E. Roest
:welkom:
Hier staat een verwijderinstructie.
Afbeelding
4
Het lijkt nu verholpen te zijn, dat is mooi! Bedankt hiervoor. :dank: :dank: :goed:

Wel blijf ik nog met één ding zitten (maar misschien moet ik hier een apart topic voor openen?). Mijn computer start nog altijd gruwelijk langzaam op. Dat heb ik sinds gisteren. En er is gisteren nogal wat gebeurd....

-adware opgelopen (en weer verwijderd, dankzij jullie)
-adblock plus geïnstalleerd (in een aanvankelijke poging die vervelende advertenties te onderdrukken)
-nieuwe HP Photosmart 5524 all-in-one printer gekocht en geïnstalleerd (het lijkt me stug dat het daaraan ligt, maar je weet nooit)

Mijn computer blijft echt minutenlang in het opstartscherm hangen voordat Windows (Vista) wordt opgestart. Ogenschijnlijk gebeurt er dan helemaal niets. Na een paar minuten komt dan ineens de boel tot leven en wordt de opstartprocedure afgemaakt, zij het wel iets trager dan ik gewend ben. Aanvankelijk dacht ik zelfs dat-ie gecrasht was, totdat ik even wegliep en bij terugkomst alsnog de boel gestart bleek te zijn. Nu is mijn computer al wat ouder, maar voor de rest doet/deed hij het nog prima. Voordat ik die hele HP-handel weer verwijder (wat dan alleen maar zou dienen om te checken of het daaraan ligt, want ik moet die printer toch installeren...) ga ik toch nog maar eens bij jullie te rade.
6
Dat doe ik regelmatig. Ook de binnenkant van de kast zelf dus. Daarnaast draai ik regelmatig programma's als CCleaner e.d. Dit is echt iets wat van de éne op de andere dag optrad. Als-ie eenmaal goed draait doet-ie overigens normaal, ik heb er extra op gelet. De prestaties zijn hetzelfde gebleven, alleen het ACER opstartscherm (waarop je bijvoorbeeld met DEL en TAB allerlei zaken kunt openen), dat normaal gesproken slechts een fractie van een seconde te zien is, blijft nu minutenlang staan. En daar heb ik dus pas sinds gisteren last van... :oops: Zou daar echt geen andere oorzaak (softwarematig) voor aan te wijzen zijn?
7
Als de vertraging zit in het opstartscherm van ACER dan zit het niet in Windows. :smoke:
Ik zou de oorzaak zoeken in batterij van het CMOS. Hier wordt vermeld hoe dat moet.
Afbeelding
8
Heel erg bedankt voor de hulp. Helaas bleek er iets anders aan de hand. Mijn computer is inmiddels bezig aan zijn laatste loodjes. Mag misschien ook wel na ruim 5 jaar. Dat wordt een nieuwe, vrees ik. Maar toch bedankt voor het meedenken. :good:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Vista”