Plaats reactie
31
Hallo
A reboot is needed to complete zoek.exetasks
ok
C\Users\Mieke\App Data\Local\Temp\509E\zoek-delete.bat is geen geldig win32 toepassing

Pc sloot niet vanzelf af

Heb pc afgesloten---opnieuw opgestart----via normaal opstarten.

log stond in lokaal station (c)

mieke
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
32
Download Afbeelding zoek.exe naar het bureaublad.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
(hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    emptyclassid;
    hijackthis;
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\AVG8_TRAY];r
    ;r
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
The Good, The Bad and The Ugly : Linux, Windows and DOS
33
hallo
hoop opdracht goed uitgevoerd
moest zoek.exe opnieuw op de pc zetten
wat pas lukte na een systeem herstel
(kan al de onderdelen die ik moet verwijderen kennelijk niet vinden)
rest was gelijk aan vorige keer
C:\Users\Mieke\AppData\local\Temp\3580.tmp\zoek-delete-bat is geen geldig win32-toepassing
Fijne dag
Mieke
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
34
Sorry, klein foutje in de instructies voor zoek.exe

Start Afbeelding Zoek.exe nogmaals met het onderstaande script.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
(hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    emptyclsid;
    hijackthis;
    autoclean;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
The Good, The Bad and The Ugly : Linux, Windows and DOS
35
opdracht uitgevoerd,
na een paar mislukte pogingen hoop ik dat het gelukt is.
Mieke
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
36
Start Zoek.exe nogmaals met het onderstaande script.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
(hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    {0F7195C2-6713-4d93-A1BC-DA5FA33F0A65};c
    {CF40ACC5-E1BB-4AFF-AC72-04C2F616BCA7};c
    {CAFEEFAC-0016-0000-0003-ABCDEFFEDCBA};c
    {CAFEEFAC-0016-0000-0005-ABCDEFFEDCBA};c
    {CAFEEFAC-0016-0000-0007-ABCDEFFEDCBA};c
    {CAFEEFAC-0016-0000-0020-ABCDEFFEDCBA};c
    {CAFEEFAC-0016-0000-0021-ABCDEFFEDCBA};c
    hijackthis;
    autoclean;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
The Good, The Bad and The Ugly : Linux, Windows and DOS
37
Hallo
Opdracht hoop ik goed uitgevoerd
was moeilijk kon deAVG scan moeilijk uitschakelen.
Fijne dag
Mieke
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
38
Das raar, er staan nu opnieuw lijnen in die in het vorige logje verwijderd waren.

Start Afbeelding Zoek.exe nogmaals met het onderstaande script.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
(hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670};c
    {11111111-1111-1111-1111-110311301136};c
    {31c7d459-9cc3-44f2-9dca-fc11795309b4};c
    {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0};c
    {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB};c
    {7F6AFBF1-E065-4627-A2FD-810366367D01};c
    {a235e1e3-6296-4710-af39-104a7faa6c7c};c
    {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C};c
    {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10};c
    {f236ca79-3123-4afb-9f74-e98117ad5625};c
    hijackthis;
    autoclean;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
The Good, The Bad and The Ugly : Linux, Windows and DOS
39
Hallo
Zie mijn antwoord van zaterdag niet terug
voor alle zekerheid
Kan geen systeemherstel meer doen de mogelijkheden zijn uitgeput.

Je screef over dat is raar die strepen---kan dat iets te maken hebben met het systeemherstel ?????

Kan de zoek.exe niet opstarten zonder een systeemherstel te doen ( wat nu ook niet meer lukt dus)

Heb in de zip alles gestopt wat in de prullebak zit wat ik heb verwijderd om het als nog opgestart te krijgen
Weet niet wat ik verder nog kan of moet verwijderen en waar ik dat kan vinden.

Heb via zoek gezocht --zoek
en HijjackThis verwijderd

geeft systeemfout zul e wel kennen zit ook in de zip.

Mieke
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
40
Schakel je de antivirus- en antispywareprogramma's vooraf uit, en start je zoek.exe op als administrator?
Je moet dit doen voor elke uitvoering van zoek.exe ; ook na een herstart van de pc.
The Good, The Bad and The Ugly : Linux, Windows and DOS
41
ja dat heb ik steeds gedaan .
maar als ik hem opstart krijg ik
c\Users\Mieke\App Data\local\Temp\563A.Temp<Zoek/delete is geen geldig Win 32 toepassing.
(het nummer 563A.temp veranderd steeds in een ander nummer ----en dat nummer komt erin zo gauw als ik zoek.exe opstart.
Alleen de allereerste keer dat ik zoek gebruikte ging hij wel goed.
(na een mislukte poging dat wel) maar daarna lukt het.

Daarom ging ik steeds terug naar de systeemherstel van 6/8/2013 want van daar af deed hij het wel
ik heb dat ook steeds aangegeven, niet duidelijk genoeg begrijp ik nu.

Heb verder alle mogelijkheden die systeem herstel bied gedaan
maar dan komt de melding dat syteem herstel niet voltooid kan worden.
Heb nu geen systeemherstel d.d meer---vanwaar ik zoek.exe kan starten
Wist niet dat die d.d maar zo kort werden opgeslagen door systeemherstel.

Mieke
42
Dan zullen we eerst proberen om het systeemherstel weer in orde te krijgen.
Kan je onderstaande nog eens uitvoeren.
kweezie wabbit schreef:Ga naar start, typ services en druk enter.
Zoek naar Remote Procedure Call (RPC) en kijk of deze is opgestart.
Zoek nu naar Microsoft Software Shadow Copy Provider en start (of herstart) de service.
Zoek nu naar Volume Shadow Copy en start (of herstart) de service.
Probeer nu of het systeemherstel werkt.
The Good, The Bad and The Ugly : Linux, Windows and DOS
43
hallo
Zie mijn mail an gisteren niet terug.
Het systeem herstel heeft sinds de laaste herstel aldoor nog gewerkt.
Heb het gecontroleerd en het is okè.

Mieke
44
Een systeemherstel doen als je zoek.exe wil of moet uitvoeren, is geen oplossing want door het systeemherstel worden de reeds genomen acties weer ongedaan gemaakt.

Dan gaan we een andere tool inzetten.

Download Afbeelding ComboFix van één van de onderstaande locaties naar het bureaublad.
Bleeping Computer
Info Spyware

Schakel alle antivirus- en antispywareprogramma's uit, want deze kunnen namelijk conflicteren met ComboFix.
(hier of hier) kan je lezen hoe je de gebruikte beveiligingssoftware kunt uitschakelen.
  • Dubbelklik op "ComboFix" om de tool te starten, Windows Vista, 7 & 8 gebruikers zullen een melding krijgen van UAC (Gebruikersaccountbeheer), klik hier op Ja / yes.
  • Op een Windows XP computer zal ComboFix de "Recovery Console" installeren als deze nog niet aanwezig is. (Een actieve internet verbinding is dan een vereiste).
  • Klik in het venster bij het 'Installeren van de Recovery Console' op "Ok".
  • Klik in het info scherm op "Ja" als de Recovery Console met succes is geïnstalleerd.
  • Klik in het scherm van de disclaimer op "I Agree", de benodigde onderdelen worden nu uitgepakt en middels ERUNT wordt er een register back-up gemaakt.
  • Wanneer dit gereed is zal ComboFix vanzelf starten, in het blauwe scherm ziet u de voortgang van de systeemscan die wordt uitgevoerd.
  • Belangrijk! gebruik de computer tijdens de scan niet voor andere zaken.
  • Het kan voorkomen dat de computer meerdere malen opnieuw gestart moet worden zoals bijvoorbeeld bij de aanwezigheid van een rootkit, dit is normaal.
  • Wanneer ComboFix gereed is, zal het een logbestand aanmaken. Post de inhoud van dit logbestand (te vinden als C:\ComboFix.txt) in je volgende bericht als bijlage.
* Noot !!! Indien u één van de onderstaande meldingen krijgt na het gebruik van ComboFix herstart dan de computer.
  • Er is geprobeerd een ongeldige bewerking uit te voeren op een registersleutel die is gemarkeerd voor verwijdering.
  • Illegal operation attempted on a registry key that has been marked for deletion.
The Good, The Bad and The Ugly : Linux, Windows and DOS
45
Ja was een beetje dom, dacht dat je alleen maar gegevens uit mijn pc haalde.

De comboFix heeft volgens mij gewerkt.
zonder problemen
alleen werd het raport niet doorgestuurd
gaf Can`t read catchlo:no suck
Maar het verscheen in een kladblok en dat heb ik opgeslagen

Groetjes Mieke
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Vista”