Plaats reactie
1
Hallo,

Ik heb net een opknapbeurt van mijn laptop achter de rug. Nu had ik enkele dagen geleden nog enkele problemen met mijn externe HDD.
Ik heb het tooltje "Smart Defrag 2" wat eigenlijk enkel voor mijn pc bedoeld was ook eens op mijn HDD gezet, om deze eens wat op te knappen.
Weet niet of dit een goed idee was. Maar mijn vraag was eigenlijk gewoon, hoe kan ik mijn HDD eens "opknappen" misschien een tooltje om op infecties te scannen ofzo en nog iets, ik weet het niet.
Ik verwijs ook eens door naar http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopi ... =4&t=33499, omdat Eric mij naar hier gestuurd heeft ;D

Alvast bedankt,
MVG Delelith
2
Hallo Delelith,

:welkom:

Download Defraggler
Sluit de externe HDD aan op je computer en laat defraggler deze schijf defragmenteren.
Dit kan enige tijd in beslag nemen, afhankelijk van de grote van je schijf. Wees dus geduldig!

Wanneer de externe HDD verbonden is met je computer kan je deze ook laten scannen met Malwarebytes Anti-Malware door Volledige Scan te kiezen en dan je schijf te selecteren.
Mocht Malwarebytes Anti-Malware nog steeds niet werken op je systeem kan je dit ook doen met je gebruikelijke virusscanner.

Groet,
Mako
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
3
Is het dan eigenlijk beter voor mijn HDD dat ik de piriform defrag nog eens over de vorige defrag van mijn HDD zet, of maakt het eigenlijk niet veel uit?
Het is niet dat ik je tool niet wil gebruiken, maar enkel omdat het redelijk lang duurt.

MVG
4
Delelith schreef:..//.. nog eens over de vorige defrag van mijn HDD zet ..//..
Je hebt al een defragmentatie gedaan van je externe HDD? Iobit Smart Defrag heb je uitgevoerd op deze schijf of op je C schijf?

In principe kan je de schijf ook laten defragmenteren door Windows zelf.
Rechtsklik hiervoor op de schijf in Deze Computer en kies Eigenschappen. Ga naar het tabblad Extra en kies daar de deframentatie.

De resultaten zijn zeker niet slecht maar die van piriform zijn gekend als 'beter'.
Hoe dan ook neemt een deframentatie enige tijd in beslag. Het is echter wel aan te raden of en toe eens een deframentatie te doen.
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
6
Dan rest je enkel nog een scan op malware door je anti-virus of MBAM. Daarna is de opknapbeurt in orde.

Heb je nog specifieke klachten met je HDD?
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows XP”