Plaats reactie
1
Beste forummers,

De computer van me broertje wilt niet meer opstarten.
Hij heeft hem laatst uitgezet dmv de aan/uit knop omdat hij was vast gelopen.

Sindsdien is de pc niet meer op te starten.

Het gaat om een:
Hp desktop pc
Met Windows xp professional
Intel 4 processor

Ik kom in het opstartscherm(boot menu's krijg ik ook te zien)
Kan hem helaas niet opstarten in veilige modus)

Ik kan tijdens het opstarten kiezen voor:
F8 Boot menu
F10 Setup
F12 Network menu

Druk ik dan nergens op kom ik uit in het menu van opstarten in veilige modus(met al die selectie punten) het maakt daar niet uit waar ik op klik want hij gaat dan verder naar het windows logo waarna hij opnieuw opstart.
3
Bij de pc hebben wij geen windows xp installatie cd. Omdat deze pc bij een familielid van het werk komt(er staan ook nog diverse files op van dat bedrijf)

Graag installeren wij de pc ook helemaal opnieuw zodat deze helemaal schoon is van oude programma's

Waar kan ik zo'n cd krijgen? En is het mogelijk om bijvoorbeeld windows vista op de pc te installeren?
4
Hoi,

Je kan een willekeurige Windows XP professional CD gebruiken en deze installeren met de eigen licentiecode, deze zal op sticker staan die waarschijnlijk op de zijkant van de behuizing is geplakt.
remcor32 schreef:En is het mogelijk om bijvoorbeeld windows vista op de pc te installeren?
Dit is mogelijk maar hier zal het systeem zeker niet sneller van gaan worden, sowieso is Vista toch al een stuk zwaarder dan Windows XP.
Waarschijnlijk zal er ook maar 512 MB ram in de computer zitten, en dit is voldoende voor XP maar niet voor Vista of Windows 7.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Pc is volledig opnieuw geïnstalleerd vanaf de cd.(had er 1 geleend)
Pc in nu gelijk weer helemaal schoon

Nu misschien het werkgeheugen nog vergroten. Want 512mb is niet veel. Hoe kan ik zien hoeveel mb me moederbord aankan?
Ik heb in totaal 4 slots in die pc zitten.
6
Hoi,

Download Speccy installer of Speccy portable.

1. Start Speccy en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.
2. Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".
3. In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows XP”