Gesloten
1
Mijn pc gaat super langzaam en kan niet de oorzaak vinden. Nu las ik op de site: trage computer en oplossingen, dat het Windows register beschadigd kan zijn en dat een beschadigd register een trage pc kan veroorzaken. Nu heb ik heel wat computer versleten, maar daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar omdat ik absoluut niet de oorzaak van het probleem kan vinden (ik heb virus gecheckt en drivers geupdate), wil ik deze optie niet helemaal uitsluiten. Kan iemand mij bevestigen dat het Windows register inderdaad dit soort typen problemen kan veroorzaken?
Thx Jeroen
Laatst gewijzigd door Maxstar op 10 mei 2011 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd
2
@ Jeroen70, Frank, Bas, Nikosnellings of Emanders7 :evil:
Blijf jij je website "PC Langzamer maken" promoten onder elke keer een nieuwe naam?
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Spam Link verwijderd in het eerste bericht
Om dit topic nog wat waarde te geven even een kleine uitleg. ::)
  1. Een beschadigd register kan geen vertraging veroorzaken.
  2. Het opschonen, optimaliseren, defragmenteren van het register zorgt er niet voor dat de PC sneller wordt.
  3. Het opschonen van het register kan juist voor extra problemen zorgen.

Maar goed in diverse tests is gebleken dat het optimaliseren van het register totaal geen effect heeft op de prestaties en de systeem stabiliteit van de computer, en zelfs in het slechtste geval zal het het uw systeem en register veruineren met alle gevolgen van dien, zoals foutmeldingen, onverklaarbare vastlopers en een geheel onstabiel systeem.
En hoe komt dit nu, nou heel simpel die zogenaamde 'register - systeem' tools werken op basis van een voor ingestelde systematiek die zonder pardon allerlei files en register-items als onnodig aanziet.
En ja dan krijg je de vraag van de betreffende 'tool' of je de hele reeks wilt verwijderen of optimaliseren, oké dat is goed want dit zal wel fout zijn of niet nodig zijn als het programma het zegt? ohja en nu blijkt er toch geen backup-optie in deze super-tool aanwezig te zijn en heb problemen die ik eigenlijk helemaal niet had.
Nou dit is dus één simpel voorbeeld wat een willekeurige 'register - systeem' tool kan aanrichten op uw systeem.

Als u toch uw systeem wilt cleanen, gebruik dan Ccleaner (Crap Cleaner) van PiriForm, deze tool kan je gewoon veilig gebruiken voor het opschonen van de PC, en indien u het register wilt opschonen vraagt deze 'tool' een backup te maken voordat u het één en ander opschoont.

Werkwijze Ccleaner.

Download CCleaner Slim

Installeer CCleaner en start CCleaner op.
  • Klik in de linkse kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Opschonen.
  • Klik vervolgens in de linkse kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af.
Trage Computer? Help! Mijn computer is traag!
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gesloten

Terug naar “Windows XP”