Plaats reactie
1
Hallo

Ik heb een notebook gekocht van xxodd typenummer is; XXODD XNi760c.
Ik heb deze gekocht zonder besturingssysteem omdat ik nog een nieuwe versie van xp-sp2-home edition in het cellofaan heb liggen wat nog nooit gebruikt is.
Dat ik xp-home edition niet meer kan updaten is op zich geen probleem want ik gebruik deze laptop toch niet of soms op het internet.
Maar nu komt het probleem, als ik de laptop van de cd van xp-home edition opstart gaat alles goed alleen is er geen hardeschijf te zien, dus kan ik niet verder met de installatie.
Als ik in de bios kijk staat er netjes een 320gb sata schijf, als test heb ik een bootable cd gedownload van hirens en in de partitie tools is gewoon de harde schijf te zien.
Ik begrijp er geen snars van dat xp de harde schijf niet ziet, en hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen en vertellen hoe ik xp op deze laptop kan zetten.
2
Ik zag geen mogelijkheid om mijn bericht aan te passen, maar dit zijn alle specificaties van de laptop.

XXODD XNi760c
15,6 inch TFT breedbeeld HD+ (1366x768)
Intel Core i5 520M (2,40GHz/2,93GHz, 3MB
4GB DDR3 geheugen (2x 2GB)
320GB SATA harde schijf 7200RPM
Blu-ray lezer, (leest en schrijft ook DVD/CD), inclusief PowerDVD Suite.
Gigabit LAN ethernet, 300Mbps draadloze netwerk module, Optionele interne 3,5G HSDPA/UMTS module, Bluetooth ClassII versie 2.1 met EDR.
Interne geluidskaart
Besturingssysteem : Standaard niet meegeleverd (heb mijn eigen xp-home edition versie)
3 x USB + VGA + HDMI + SPDIF + ExpressCard/54
6 Cells Li-Ion 400 MAh
1,3 Megapixel webcam + 7 -in- 1 Kaartlezer
3
Dat de hardeschijf niet gezien word komt doordat XP niet de juiste drivers op de CD heeft om de HD controller te herkennen, in deze laptop zit geen floppy drive dus kan je de drivers niet via de F6 optie laden.
De drivers zal je moeten toevoegen op de CD (kopie-clone) want via een USB-stick kan je geen drivers toevoegen bij de F6 optie.
Ik zal eens zoeken hoe dit ook alweer moest, heb het nog ergens in een Word doc staan (ergens) :rofl: .
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
4
Met behulp van nLite kan je een bestaande XP (CD) voorzien van de juiste drivers, via de onderstaande handleiding kan je een nieuwe (CD) maken met de juiste drivers.
http://www.pcwebplus.nl/handleidingen/nlite.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

De juiste drivers voor de gerbuikte notebook zijn via de onderstaande link te downloaden.
http://www.xxodd.nl/driver/download.php ... C%20Series" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Ik ben er inmiddels achter waarom de xp-home de geen hardeschijf ziet, maar dat waren jullie ook al. :goed:
Met een xp cd met XP3 moet het wel gaan lukken als ik het goed heb begrepen via div artikelen via google.
als het niet lukt ga ik zo'n nieuwe xp-cd maken met nlite.

Gr.
Sabine
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows XP”