Plaats reactie
1
Op mijn oude pc had ik windows 7. nadat ik geregeld te maken had met blauwe schermen en de wereld foutmeldingen dacht ik dat mijn harde schijf het begeven had. In de winkel waar ik mijn nieuwe pc gekocht heb dachten ze dat het meer te maken had met een softwarefout van windows7 en dat de harde schijf waarschijnlijk nog wel in orde was.

Thuis geprobeerd om windows 7 opnieuw te installeren, leek eerst goed te gaan maar na een paar minuten weer een blauw scherm. omdat ze in de winkel dachten dat het om een software fout zou gaan de hele schijf geformateerd en windows xp geinstalleerd. ik weet dat je daar geen updates meer bij krijgt maar de pc zou niet verbonden worden met internet. hij heeft xp geinstalleerd maar bij het opnieuw opstarten krijg ik de melding dat er iets mis is gegaan bij het laden van windows en vervolgens krijg ik een zwart scherm. Is dit inderdaad alleen een software probleem of zat ik wel goed met de gedachte dat de harde schijf waarschijnlijk niet meer goed is?

Al vast bedankt voor het antwoord.

Groetjes Barbara
Groetjes Barbara
2
Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.
Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de .iso als image op een lege cd.
Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.
Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.
Groetjes Dasle
3
al vast bedankt voor t antwoord.

De uitslag laat nog even op zich wachten want ik moet eerst een brandprogramma zien te bemachtigen ;D

Groetjes Barbara
Groetjes Barbara
5
antimalware vindt rotzooi in dat programma, kan dat kwaad? heb het programma nog maar niet geïnstalleerd.

Groetjes Barbara
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groetjes Barbara
6
in dat log vind ik niks met name over imgburn.....
heb even gechecked, er zit wel wat spul bij wat je niet moet willen, maar dat hoeft ook niet als je de vinkjes maar op tijd weghaalt.
na enkele schermpjes kun je kiezen voor aanbevolen of aangepastge installatie. kies dan aangepast, en haal vinkjes weg die dan zichtbaar worden, en klik next
op volgende scherm (speedup): haal vinkje weg bij 'ik accepteer' en klik next.
daarna volgt de install van imgburn, zonder bijvangst, en kun je de iso branden.
(dat soort ongewenste 'bijvangst' is tegenwoordig gemeen goed....)
7
intussen seatools gedraaid maar of daar nu zo veel uit is gekomen? mijn engels is niet geweldig maar ik haal er uit dat de tests geslaagd zijn maar of ik dan ook aan mag nemen dat de schijf wel goed is...

aangezien ik niet weet of ik hier ook een wordbestand toe kan voegen geef ik de resultaten hieronder.

Al vast bedankt voor het kijken.

Groetjes Barbara

Model ID: WDC WD10EVDS-63N5B2
Serial nr: WD-WCAU4D94..
Rivision: 01.01A01
Test Progress: Idle
Test Results: Passed

Selected Drive Information:
Device 0 is ATA Divice WDCWD10VDS-63M5B1 WD-WCAU4D947067 On Generic PCI ATA
Max Native Address 1953525167
Device is 48 Bit Addressed - Number of LBAs 1953525167 ( 1000.205 GB )
This drive supports Security Features
SMART Is Supported And ENABLED
SMART Has NOT Been Tripped
DST Is Supported
Logging Feature Set Is Supported
POH 7014

Test Information and Result
Started Long Test 7/17/2014 @18.37.08
WDC WD1OEVDS-63N5B1 WD-WCAI4D947067
Started Short DST 7/17/2014 @22.22.21
Short DST PASSED
Long Test PASSED
Groetjes Barbara
8
Is er ook iemand die me kan vertellen of de schijf nog goed is of niet? en zo ja, kan ik dan de schijf nogmaals formateren en windows opnieuw installeren?

Groetjes Barbara
Groetjes Barbara
9
zowel de short test als de long test geven 'passed', dus dat wil zeggen: de schijf is goed door de test gekomen.
is het gelukt om imgburn te installeren?
10
Ja dat is wel gelukt:-)

Dan zal ik binnenkort windows nogmaals installeren, kijken of hij het dan wel wil doen.

Groetjes Barbara
Groetjes Barbara
11
Ik wil windows7 nogmaals proberen te installeren dmv opnieuw de schijf te formateren maar nu krijg ik de vraag op welke schijf ik t wil installeren. Schijf 0 Partitie 1 is door het systeem gereserveerd is 100 MB groot waarvan er nog 70 beschikbaar zijn. of op schijf 0 partitie 2 die 931.4 GB groot is. windows geeft aan dat die schijf de logische keus zou zijn dus ik ben geneigd die keuze te volgen, of kan ik het toch beter op partitie 1 installeren?

Groetjes Barbara
Groetjes Barbara
12
Yes t is gelukt :D hij heeft de schijf niet geformatteerd, die optie gaf hij niet en ik krijg bij t starten de melding welke versie van windows ik wil gebruiken maar dat mag de pret niet drukken. voor eventuele vervolg vragen maak ik wel een topic aan onder windows 7.

Iedereen bedankt voor de antwoorden :goed:

Groetjes Barbara
Groetjes Barbara
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows XP”