Plaats reactie
1
Hallo,
Ik werk met een acer aspire 9413zwsmi waar xp op draait (hdd 120Gb)
Nu heb ik nog een andere acer aspire 7738g waar vista op draait (hdd500gb) maar... daar is plaats om nog een hdd in te zetten.
Ik heb nog een hdd van 350 Gb geformatteerd liggen en die zou ik daar met mijn xp-systeem en alle programma's en gegevens
van mijn eerte acer willen insteken, zodanig dat ik die hdd kan formatteren en de laptop aan mijn zus geven.
Ik heb al geprobeerd met Easus partition master pro 9.1 een kopie te maken van die 120hdd (was maar 110 gebruikt) en
op die van 350 eerst moeten een unallocated maken en daarop gekopieerd. Ze in de andere laptop gestoken en als eerste
in de bios gezet maar die start niet op, alhoewel alle bestanden erop staan.

dan gezocht en met een ander programma minitool drive copy weer van de xp alles wat erop stond (en was weer hetzelfde
aantal van bestanden en zo, dus niet de volle 120gb) en nu kon de laptop efkes met die xp opstarten maar kreeg snel
blauw scherm.....

ik veronderstel dat het aan de dingen van de laptop zelf zal liggen qua drivers en zo.
Is er een mogelijkheid om dit goed te krijgen aub???
met dank alvast
2
als je windows installeert wordt het besturingssysteem geschikt gemaakt voor de hardware in de pc waarop je die install uitvoert.
stop je die schijf in een andere pc dan gaat dat dus niet werken (op een heel enkele uitzondering na, maar vrijwel zeker niet als je dat met een xp op een vista-pc [die zeker een aantal jaren nieuwer is] probeert.
en overigens: ik begrijp het gegoochel met images niet: je kan toch die lege hd in de laptop voor je zus plaatsen..?
3
Dit is eigenlijk maar op 1 manier voor elkaar te krijgen.
Op de oude pc of laptop zoveel mogelijk drivers en als het kan de chipset verwijderen.
Dan in de nieuwe duwen en daar moet je dan met name de chipset drivers van het moederbord van de nieuwe pc of laptop er op zetten.

Dit lukt lang niet altijd zoals falstring al aangaf.

Een andere optie is lege hd en dan misschien met de "wizzard bestanden en instellingen overzetten" eens proberen.
Greetings, Black Tiger.
4
Bedankt voor de reaktie, ik heb dit wat laten bezinken! Ondertussen een ding gekocht om via usb de schijf die ik eruit neem te lezen of mee te werken.
Nu gezien de situatie van xp, de gegevens van die schijf zou ik graag overzetten(terwijl ze in de laptop nog zit) en via die usb met mogelijkheden
om de vistaschijf aan te hangen, daar alles op te zetten. De xp zou ik achteraf herformatteren en ook vista opzetten voor zus.
Nu is mijn vraag: ik heb wel veel programma's die aangeboden werden door Giveway of the day (dus gratis die bepaalde dag) geïnstalleerd staan.
Kan ik die gewoon kopiëren en gaan die werken op vista? want er was telkens een code ook gegeven die direkt ingegeven werd.
alvast bedankt!
5
Ik ben bang dat die programma's niet meer zullen werken.
Als het echt programma's zijn die geinstalleerd moesten worden en dus van het register gebruik moeten maken, heb je aan kopiëren niet genoeg.
Tenzij de installatie echt alleen maar een verwijzing naar de directory in het register was. Dat is dus een kwestie van proberen, maar zoals gezegd is dat vaak niet het geval.

Wel als je nog de originele installatieversie hebt en bijbehorende code bewaard hebt, dan is er goede kans, vermits het 32-bits programma's zijn.
Kan er echter geen garanties op geven bij dat soort programma's.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows XP”