Plaats reactie
1
Na een computercrash waarbij de pc overleden is heb ik de harde schijf waarop xp home stond. Overgeplaatst naar een andere pc als 2e harde schijf. Dit om vooral de mail bestanden te redden.. Op de pc waarop deze schijf is bijgeplaatst is xp professional het besturing systeem.
Ik kan alles op de schijf benaderen behalve document and settings en specifiek de user. Hierbij krijg ik de melding, geen toegang. Door met beveiliging instellingen te spelen kan ik de user openen maar alle onderliggende mappen niet.

Hoe krijg ik weer toegang tot betreffende mappen?
3
Bedankt voor je reactie maar heb deze stappen al ondernomen.. Zonder resultaat helaas.
Denk dat het probleem ligt in het feit dat de oorspronkelijke bestanden komen vanaf winxp home.. En nu worden benaderd door xp professional.
4
terzijde (maar niet geheel): het zou goed gebruik zijn als je meteen zou melden wat je zelf al deed.....
terzake, een work around: probeer die pc eens te laten opstarten met een ubuntu-cd (die heeft een speciale probeerversie die je pc geheel intact laat), en schrijf dan de gewenste bestanden over op een stickie (in elk geval niet op de 'eigen' windows schijf.
nadien lees je de bestanden dan terug in en zouden ze vrij-van-rechten moeten zijn.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows XP”