Plaats reactie
1
Ik moet zeggen, dat ik heel blij ben dit forum gevonden te hebben!
Als er problemen met de pc zijn, is het eerste wat ik doe is Internet afstruinen of er soortgelijke problemen zijn en welke oplossingen worden gegeven. Veelal kom je dan terecht op fora, maar het ene forum is het andere niet en er wordt soms ook onzin verkocht of de vraagsteller vermeldt niet meer of het opgelost is. Helaas ook hier gezien, terwijl ik de meeste reactie's op de vraag wel zinvol vond.

Mijn pc lijkt nu naar behoren te werken en ik wil een image maken van de C-schijf.
De lijst van backup-software bekeken en Paragon gedownload en de handleiding gelezen.
Een dezer dagen dus een image maken en op de externe harde schijf zetten.

Maar toch...
In deze sectie las ik ook, dat iemand geen recovery cd had, maar wel een herinstallatie wilde.
Er werd toen geadviseerd om via een torrent XP te downloaden en dan de product-key gebruiken, die op de zijkant van de pc staat.
Ook bij mij staat de product-key op de zijkant, dus kan ik dan via een torrent XP downloaden om te gebruiken als installatie met gebruik van de product-key.
Ik zou het gewoon prettig vinden om ook een installatie-cd te hebben in geval van nood, want volgens mij heb ik niet veel meer aan de recovery-cd en ook van Acer niets meer gehoord.

Groet Libosa
2
Heb ik iets verkeerds geschreven, dat er geen enkele reactie op mijn vraag komt?

Inmiddels heb ik via een torrent XP gedownload, maar ik zou toch wel graag willen weten of het ook werkt als je de productkey op de zijkant van de pc hebt staan?
Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de laptop, die ik graag een schone installatie wil geven van Vista, ook hiervan staat onderop de productkey en van deze laptop heb ik geen recovery-cd. Ik heb wel van deze site de recovery van Vista/Windows7 gedownload, maar ik wil er liever een schone installatie op zetten.
Hij is afgedankt door mijn dochter en ik vind het wel prettig om die laptop "erbij" te hebben.

Als ik iets verkeerds geschreven heb of op welke manier dan ook weerstand heb opgeroepen, hoor ik het graag!

Groet Libosa
3
Of de legale product-key werkt hang helemaal af van welke versie je van Windows XP hebt gedownload, de meeste torrent en nzb versies van Windows hebben ingebouwde cracks.
Je moet dus echt een originele untouched ISO downloaden waar echt niks mee is gedaan en dan werkt het gewoon om je eigen licentie te gebruiken.
4
Je kunt eens zoeken op Technet cd's, daar is over het algemeen niets mee gedaan.
Er zijn er inderdaad ook met al dan niet losse crack te vinden. Als het een losse crack is hoef je die niet te gebruiken en werkt het officiele serienummer vaak ook. Maar ik zou voor zoiets toch liever een technet cd kiezen.
Of gewoon origineel, die worden ook vaak genoeg nog geplaatst.
Greetings, Black Tiger.
5
Je kan nu zelf de ISO direct bij Microsoft downloaden voor Windows XP SP3 zie ik ineens en ook nog eens in alle gangbare talen.
http://www.microsoft.com/en-us/download ... x?id=25129" onclick="window.open(this.href);return false;

Of je dan ook een licentie zonder SP of met SP1 of 2 ook kan gebruiken met deze ISO weet ik eigenlijk niet maar het is altijd te proberen natuurlijk en dit is zeker een betrouwbare ISO voor XP.

@ Black Tiger we hebben bijna dezelfde avatar leuk. :cool:
6
Bedankt voor jullie reactie's!

Volgens mij heb ik een zuivere Windows XP Home gedownload, dus niet met een crack, wel zaten er enkele serie-nummers bij, maar ik kan dan gewoon de mijne gebruiken, die op de zijkant van de pc staat.

De link, die je gegeven hebt, bevat alleen SP3 voor XP en die heb ik al, maar ik zal dan waarschijnlijk nog wel SP 1 en 2 nodig hebben als ik schone installatie ga doen. Deze zullen dan waarschijnlijk ook wel te vinden zijn bij Microsoft.

Ik ben gewoon niet tevreden met het resultaat van de recovery-cd!
Er is van alles mee geïnstalleerd en sommige dingen kan ik wel de-installeren, maar er zijn ook onderdelen, waarvan het me niet duidelijk is wat de afhankelijkheden zijn.
Het systeem start vrij traag op en afsluiten is nog trager, terwijl dit niet nodig zou moeten zijn op een vrijwel schoon systeem.
De programma's, die ik geïnstalleerd heb, kunnen het trage opstarten en afsluiten niet veroorzaken.

Hmm, tijgers, mijn Chinese sterrenbeeld is tijger... :lol:

Groetjes Libosa
7
Inmiddels alle service-packs gedownload, dus dat deel moet goed gaan na een herinstallatie, maar ik heb toch nog een andere vraag.

Sinds ik de recovery-cd heb gebruikt, zijn er via automatische update zo'n 150 updates geïnstalleerd :eek:
In de vorige configuratie had ik automatische updates uitgeschakeld en het systeem werkte prima zonder die 150 updates met uitzondering natuurlijk van de SP's.
Is het echt noodzakelijk om al die updates te installeren als ik een goede firewall en virusscanner heb en nog wat beveiligingen?

Ik kan me voorstellen, dat het voor de simpele gebruiker verstandiger is, maar ik val niet in die categorie.
Ik ben een interne helpdeskmedewerker geweest, maar mijn kennis is wat verouderd wat betreft deze updates.

Groet Libosa
8
@ Libosa,

Beide tijgers zijn even gevlucht uit het safaripark :lol:
Libosa schreef:Is het echt noodzakelijk om al die updates te installeren als ik een goede firewall en virusscanner heb en nog wat beveiligingen?
Updates van Microsoft zijn wel belangrijk ja, neem onderstaande artikelen van Maxstar eens door:

Microsoft stopt met de ondersteuning van Windows XP - wat nu?

Windows XP ondersteuning & beveiliging
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
9
@Wessel: Ja inderdaad, ik zag het verleden keer toevallig. Ik heb ook een aantal zwart-witte maar die gebruik ik nooit.
Deze gebruik ik al... pfff... jaartje of 12 ofzo? Soms afgewisseld met anderen, past goed bij m'n alias. Vond deze leuk omdat ie twee verschillende kleuren ogen had:)

Maarreh... De iso is hier ook gedownload alleen heb ik er nog niet in gekeken en ik heb ook gelijk de netwerk installatie gedownload.
Voor de liefhebbers... hier de directe link naar de download van de NL versie:
http://www.microsoft.com/nl-nl/download ... x?id=25129" onclick="window.open(this.href);return false;

Zou dit nu de download zijn voor de Home versie? Zoja, ben ik benieuwd of er ook nog een link naar de pro versie is.:)
Greetings, Black Tiger.
10
Dit is alleen de ISO voor Windows XP Service Pack 3, niet voor Windows zelf. De officiële ISO's voor Windows XP zijn alleen met een MSDN account te downloaden.

Op een Chinese website lijken alle ISO's te staan, ik heb deze niet gedownload en of gecontroleerd op legitimiteit.

Spoiler: weergeven
http://msdn.ez58.net/files/windows%20xp
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Oeps, helemaal gelijk, lol, ik vond het al vreemd.:)
Toch handig om te hebben eventueel.
Ik heb zelf een USB stick met SP3 en alle updates er op, gedownload middels WSUS. Dat werkt echt fijn om snel een pc weer in elkaar te knutselen met alle updates.
Ook te gebruiken voor o.a. windows 7.
Greetings, Black Tiger.
13
Wat is WSUS???
Het lijkt mij ook wel handig om alle updates ter beschikking te hebben. De SP's heb ik allemaal, maar de updates dus niet.

Mijn pc blijft problemen geven en ik ben zo langzaamaan uitgeput aan ideeën waar het aan zou kunnen liggen.
Het is vooral het opstarten en afsluiten, wat problemen geeft.
Sinds vanmorgen wil het systeem steeds een herstart doen zonder helemaal opgestart te zijn.
Vervolgens steeds een systeemcontrole om uiteindelijk goed op te starten, waarna het de hele dag probleemloos werkt.
Ik heb dus die installatie-iso gedownload van XP Home en vanmorgen maar meteen gebrand, toen het systeem eenmaal opgestart was.
Vandaag wat overbodige programma's ge-deïnstalleerd om daarna het systeem opnieuw op te starten, wat dus weer niet werkte.
Ik heb toen de installatie-cd van XP erin gedaan en hiermee opgestart.
Ik had een scherm verwacht met opties, maar ik kreeg alleen de melding in een DOS-omgeving of ik Windows met de cd wilde opstarten, Ja...
Tot mijn grote verbazing werd Windows inderdaad via de cd gestart, maar startte wel op met mijn instellingen.
Hier begrijp ik niets van, want ik heb de inhoud van de cd vanmorgen eerst bekeken en was er een opstartscherm met opties en ook geen virusmeldingen.
Sinds wanneer krijg je de vraag of je Windows vanaf cd wilt starten en vervolgens een normale start krijgt?
Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt en vòòr deze pc heb ik vaak genoeg een herinstallatie gedaan.

Iemand bekend hiermee?

Groetjes Libosa
14
Goedemorgen,

Wat betreft het gebruik van WSUS en het downloaden van de images met updates is het artikel van Dasle gereed, en is na te lezen bij de onderstaande link.
Libosa schreef:Sinds wanneer krijg je de vraag of je Windows vanaf cd wilt starten en vervolgens een normale start krijgt?
De vraag om vanaf een Windows CD te starten verschijnt alleen wanneer er een bootable CD van Windows aanwezig is, elke CD/DVD van Windows is bootable wat betekent dat je daarvan kunt opstarten en het besturingssysteem op de computer kan installeren.
Libosa schreef:Ik had een scherm verwacht met opties, maar ik kreeg alleen de melding in een DOS-omgeving of ik Windows met de cd wilde opstarten, Ja...
Ik neem aan dat dit om de onderstaande melding ging? Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Bedankt voor de link, ik heb het meteen gedownload, al duurde het wel lang ondanks dat ik een snelle verbinding heb.

Het klopt inderdaad, dat ik dat scherm te zien kreeg, alleen was het voor het eerst, dat hij dus van de cd opstartte, wat overigens maar 1-malig was, want bij een volgende start kreeg ik wel het scherm met opties.

Inmiddels werkt alles nu zonder problemen, ook het opstarten gaat zonder problemen, eindelijk...
Ik wil nu graag een image maken van de C-schijf, zodat ik bij eventuele nieuwe problemen de image kan terugzetten.
Hiervoor heb ik Paragon geïnstalleerd, maar nu las ik ergens, dat dit programma gebruik maakt van Windows Shadow Copy.
Dit staat wel bij Services, maar is niet ingeschakeld. Is het nodig om dit in te schakelen om een image te maken met Paragon?

Alvast bedankt voor jullie waardevolle hulp, zou graag een donatie doen, maar door omstandigheden is het helaas niet mogelijk om te Internetbankieren. Dit is in meerdere opzichten best lastig, maar het is niet anders...

Groetjes Libosa
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows XP”