Plaats reactie
1
Hallo,

Ik ben vandaag weer aan het "sleutelen" geweest aan mijn pc, hij moet gewoon perfect werken en dat doet hij eigenlijk nog steeds niet, ondanks een schone installatie en het minimum aan geïnstalleerde programma's, althans niet meer dan ik noodzakelijk acht voor mijn persoonlijk gebruik.

Al een tijdje ergerde ik me aan Comodo vanwege het hoge cpu-gebruik van unit.exe kort na het opstarten, wat soms zo lang duurde, dat ik maar een herstart deed. Ook bleef hij al en toe hangen alsof er eindeloos data uitgewisseld werd en als ik Firefox afsloot en weer opstartte was het weer normaal. Dit moest ik echter meerdere keren per dag doen wat gaat irriteren.
Okee, weg met Comodo en welkom Online Armor.
Het opnieuw opstarten na installatie lukte niet en de pc sloeg vast, weer opstarten en nog een keer opstarten.
Het lijkt nu te werken, maar genoeg reden om eens in de eventviewer te kijken.

Wat zitten spitten en wat ID-gebeurtenissen opgezocht en het lijkt erop, dat de drivers van alle hardware een update nodig hebben.
Een zogenaamd gratis driverscanner gedownload en een scan gedaan. Deze constateerde, dat 18 drivers ernstig verouderd waren, wat ook wel kan kloppen, want ik heb daar eigenlijk nooit aan gedacht :-[
Helaas moest je vervolgens betalen om de drivers te updaten :neu:
Is er een betrouwbaar freeware programma wat kan helpen om de drivers te updaten, want als er toch regelmatig een foutmelding is over de hardware kan ik er bijna op wachten, dat er een keer iets fout gaat.
Er zou een goed freeware programma Driver Booster zijn en het lijkt goed te zijn, iemand ervaring mee????

Groet Libosa

Toch nog een toevoeging, want ik begrijp niet goed, waarom verouderde drivers opeens voor problemen zorgen en ik begin toch aan slijtage te denken en dan zouden een driver-updates wel eens een doodsteek kunnen zijn.
Wat is jullie mening en nee, er zit echt geen nieuwe pc in, maar in het uiterste geval heb ik nog een oudere pc staan, die nog steeds goed werkt, alleen moet er dan nieuwe voeding in, want die er nu in zit, maakt echt takkeherrie, maar misschien kan ik dan de voeding van deze pc overzetten naar die oude pc, want deze maakt geen geluid...
Ik lees het wel...
2
Mijn ervaring met die zgn driverscanners vooral die gratis zijn, is dat er soms spyware in verstopt zit dus daar zou ik mee oppassen.
Ik zou zo niet weten welke driver scanner gratis en betrouwbaar is.
Het handigste is eigenlijk voor je gaat formatteren alle drivers die je nodig hebt eerst te downloaden en bijv. op usb of cd te zetten of een aparte partitie zodat je die
na de windows installatie zo weer kunt installeren.
Via apparaatbeheer zie je welke hardware je hebt en kun je bij de fabrikant de drivers erbij zoeken.
3
Excuses, dat ik niet eerder gereageerd heb, maar ik had het even helemaal gehad met het computergedoe ::)

Het heeft me veel moeite gekost om die zogenaamde gratis driverscanner uit mijn systeem te krijgen en uiteindelijk heel simpel via Systeemherstel verwijderd.
Toch heeft die scanner blijkbaar wel iets gedaan, want iedere verwijzing naar drivers is in Eventlog niet meer terug te vinden.
Er zijn nog wel een paar foutmeldingen, waarvan ik de meeste kan negeren, maar aangezien er toch af en toe opstartproblemen zijn, waardoor ik een herstart moet doen, wil ik dit ook oplossen.
Er lijkt iets te zijn met monitor.exe wat een onderdeel schijnt te van Acer en hij kan int51.sys niet vinden en die laatste stond inderdaad niet op mijn pc. Het bewuste bestand gedownload en in eerste instantie onder Windows/sytem32/drivers geplaatst.
Dit had echter geen gewenst resultaat en uiteindelijk geplaatst onder Acer/recovery, waarmee het probleem opgelost was.
Er staan nu ook geen fouten meer in de logboeken na een herstart, dus het lijkt nu allemaal naar behoren te werken.

Alleen vind ik het nog vreemd, dat die driverscanner blijkbaar toch iets gedaan heeft, want echt iedere foutmelding over drivers is uit de Eventviewer verdwenen.
Ook de voorgaande meldingen dus en dat vind ik bizar, alsof iedere vermelding over drivers gewist is :eek:
Ik zou bijna gaan twijfelen over mijn verstand ::)

Ik laat de drivers nu ook met rust, het is een verouderd systeem en echt zware software draai ik niet, hij kan weer even mee ;)

Bedankt in ieder geval voor de reactie!

Groet Libosa
4
Gelukkig lijkt alles weer goed te werken. En het is idd een best oud systeem. Ik heb eind dec mijn 12 jaar oude pc met xp erop vervangen
voor een nieuwe met windows 7 en ben er blij mee.
Maar het is natuurlijk aan jou of je dat nu wil vervangen of later pas.
Nu gaat het erom dat de pc weer even mee kan.
en graag gedaan ;)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows XP”