Plaats reactie
1
Hallo

Op mijn C schijf staan naast ook Windows XP ook diverse programma's . Deze schijf is te klein geworden en geeft soms ook wat kleine problemen .
Nu wil ik de gehele C schijf overzetten op een nieuwe schijf die al onderverdeeld is in een C , D , en E schijf .
Mijn vraag is nu is dit mogelijk en zo ja hoe .
Het Windows programma XP heb ik helaas niet daar dit via een licentie van een computer winkel is gegaan , deze is reeds verlopen .
Mijn tweede vraag is nu kan ik dan Windows XP opwaarderen met een gekocht Windows 8 .
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen .

mvg Ko van Luyk
2
Windows XP kan je niet met behoud van programma's upgraden naar Windows 8. Je moet dan echt een kale installatie doen van Windows 8.
honda850 schreef:Nu wil ik de gehele C schijf overzetten op een nieuwe schijf die al onderverdeeld is in een C , D , en E schijf .
Dit kan je heel makkelijk doen door de schijf te clonen en een zeer makkelijk programma is Drive Copy.
http://www.minitool-drivecopy.com/drivecopy.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Je zal nadien wel opnieuw de D en E partitie opnieuw moeten aanmaken dus zorg er wel voor dat er geen belangrijke bestanden op de nieuwe schijf staan.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Hallo bedankt voor de snelle reactei
Dus nieuwe geheel leegmaken en de C schijf kopieren en dan opnieuw de partitie's aanmaken .
Windows XP kan ik die dan wel opgraden naar windows 7 zonder alles te moeten formateren of niet ,
of zijn er nog andere mogelijk heden .

Alvast beadnkt voor de link voor het copieer programma
hoor wel of het opwaarderen van windows XP eventueel kan.

mvg Ko van Luyk
4
honda850 schreef:Hallo
Het Windows programma XP heb ik helaas niet daar dit via een licentie van een computer winkel is gegaan , deze is reeds verlopen .
mvg Ko van Luyk
Dat snap ik even niet. Een licentie van windows verlopen ?
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
5
Hallo

sorry voor de late reactie.
Mijn versie van XP is door mijn zoon ( waarvan ik helaas geen contact meer heb ) op mijn computer geinstalleert .
Dit is via zijn werk gegaan ( hij werk in een automatiserings bedrijf ) met licenties die dat bedrijf uitgeeft .
Helaas kreeg ik enkele maanden terug de melding via windows dat de licentie van dat bedrijf stopgezet is voor XP .
Ik heb mijn versie van XP wijsgemaakt dat dat niet zo is om visusscanners nag te laten werken en updates te hebben
Zou zou ik om dat XP in de nabije toekomst geen support meer zal hebben van windows deze willen upgraden
naar bv Windos 7 en mijn vraag kan dit of moet ik geheel overnieuw beginnen zou jammer zijn maar niets aan te doen .

hopelijk kunt u mij nog een reactie geven ondanks dat ik nogal laat reageer .

mvg ko van luyk
6
Ach wat is laat ?
Upgraden van XP naar windows 7 moet volgens deze lin k van Microsoft ( http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... 7#T1=tab01" onclick="window.open(this.href);return false; ) wel werken, maar zelf ben ik een voorstander van een schone installatie. Je hebt dan geen last meer van eventuele "ellende" uit de oude versie.
Een kwestie van je documenten (doc's, xls-bestanden, jpg's, e-mailadressen en dergelijke) back-uppen.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
7
Hallo

Bedankt voor de reactie en ga eerst de upgrade proberen , is nu waarschijnlijk het minste werk, maar eerst
de nieuwe c schijf in orde maken bestaande heeft kuren .
hopelijk lukt het .

mvg Ko van Luyk
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows XP”