Plaats reactie
1
Hallo,
Ik wil op mijn laptop windows 98 installeren.Even voor alle duidelijkheid,dit omdat ik oude spellen wil gaan spelen.
Er staat nu Vista op.
Kan dat ?
zo ja dan moet ik van te voren drivers downloaden denk ik ?
Laatst gewijzigd door jenetjuh op 30 sep 2013 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
met vriendelijke groet,
Jenet a/b m/s Afbeelding Eemspoort
3
jenetjuh schreef:Hallo,
Ik wil op mijn laptop windows 98 installeren.
Waarom Windows 98?
Dit OS wordt al jaren niet meer gebruikt en je gaat tegen heel veel beperkingen aanlopen als het al gaat werken op deze laptop en stabiel zal draaien.
Is het niet handiger om XP te nemen als je geen Vista wilt? ::)

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!!Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
4
Ik zou ook eerder denken om dan XP te installeren.
Het grootste probleem zal denkelijk als je een SATA harddisk (en evt. cd-rom) in je laptop hebt.
Want speccy zal je hardware wel laten zien, maar om drivers voor een SATA harddisk te kunnen installeren moet je mijns inziens in de bios de optie hebben om de sata aansluiting op compatibility mode te zetten in de bios.
Tegenwoordig zijn er al laptops die deze optie niet hebben en dan denk ik niet dat het nog gaat lukken.

Veel oude spellen kun je in XP spelen in compatibiliteitsmodus. Laatst nog met wat truukjes zelfs Tombraider 3 aan de praat gekregen.

Een andere optie die vaak gebruikt wordt is Dosbox (klik) of je kunt ook in XP VMware installeren en daarin een windows 98 installatie doen.
Dan kun je windows 98 vanuit windows XP starten.
Hier is een uitleg in het Engels: http://partnerweb.vmware.com/GOSIG/Windows_98.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows XP”