Plaats reactie
1
Hallo allemaal,

Hopelijk kunnen jullie me helpen met het volgende:
Na een automatische update kom ik tijdens het opstarten soms in een zwart scherm, en soms geeft hij alleen de volgende melding:

LogonUI.exe - Toepassingsfout
De instructie op ox753e40c1 verwijst naar geheugen op Oxed001cfc. Een lees- of schrijfbewerking op het geheugen is mislukt: read.
klik op OK als u het programma wilt beëindigen.

Als ik op OK klik krijg ik een paar seconden later bijna precies dezelfde melding, alleen is een van die codes veranderd. Ook na 100 keer OK klikken.
Ik heb echt weinig verstand van dit soort dingen (computers :D ) dus kan iemand in jip en janneke taal uitleggen wat ik moet doen?

Alvast dank, hoop echt dat iemand raad weet.

gr. Bob
2
Welkom op PCW Bob

Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf.
Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.
Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.
Vink beide vakjes aan en klik op start.
Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.
Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.
De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.
Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf laat even weten of er fouten zijn gevonden.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Hoi Forza,

Dank voor je snelle reactie! Ik kan alleen je advies niet uitvoeren omdat mijn laptop niet ver genoeg opstart.
Als ik hem aanzet kan ik kiezen om in veilige modus of normaal wil opstarten. Bij normaal opstarten blijft het beeld heel lang zwart en zie ik alleen een cursor met zandlopertje. Nu komt ook die melding uit m'n vorige bericht niet meer. Het lijkt er dus wel op dat hij iets aan het doen is maar er gebeurt niks.
Als ik dan weer op de uitknop druk zie ik opeens een groenblauw scherm met een meldingsvenster, alleen na 1 seconde schiet het beeld weer op zwart. Ik kan dus niet lezen wat er in dat venster staat.

Als ik kies voor veilige modus krijg ik een hele lijst met files die hij in het laden is. Daarna krijg ik een scherm dat lijkt op het scherm waar je normaal je wachtwoord moet invullen maar dan staat er wel de melding uit mijn eerste bericht (de instructie op ... Verwijst maar geheugen op ....)

Begrijp je hier iets van Forza? Of iemand anders?
Alvast dank!!
4
Kan je bij het opstarten nog wel kiezen voor de laatst juist werkende configuratie of werkt dit ook niet meer?
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows XP”