Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

hab58
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
AV: avast
AM: adw cleaner

Ongewenste popups en zeer trage laptop

ma 27 aug, 2018 16:35:33

Ik krijg heel regelmatig pop-ups in beeld, of omleidingen naar een andere, ongewenste site. Een zeer storende popup is de melding dat mijn windows is verouderd en dat al mijn bestanden zullen worden verwijderd. Hierbij gaat dan ook een alarm af, wat inderdaad erg alarmerend werkt....
Ik heb al regelmatig adw cleaner gebruikt, maar kreeg deze pop up daar niet mee weg. Tot vandaag kreeg ik steeds de melding dat er geen schadelijke bestanden werden gevonden. Toch bleef die popup verschijnen.
Vandaag echter 1 melding.  Ik weet niet hoe ik dat bij moet voegen als bestand, maar als mogelijke  bedreiging werd alleen genoemd:  pup.opticaal.reimage. (als ik het goed heb).
Hoe los ik dit op?
 Ik krijg ook regelmatig meldingen van mijn virusbeschermer (avast,gratis versie) dat men kan zien wat ik aan het doen ben, maar is de enige mogelijkheid om dat op te lossen om de betaalde versie van deze beschermer aan te schaffen? Ik vraag me af of alles dan weg is, of dat wat er nu op zit, dan toch nog blijft zitten. Alvast bedankt!

abbs
Security Helper
Security Helper
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

Re: Ongewenste popups en zeer trage laptop

ma 27 aug, 2018 17:01:44

Hallo :welkom:

We gaan even een aantal dingen door nemen:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding

hab58
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

ma 27 aug, 2018 17:37:45

Welk icoontje moet ik aanklikken om de bijlage mee te kunnen sturen?

abbs
Security Helper
Security Helper

ma 27 aug, 2018 17:44:14

Hallo,

Op de plaats waar de tool Farbar Recovery Scan Tool staat zijn na het scannen twee logjes geplaatst.
Die hebben de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) en die moet je allebei als bijlagen sturen (zie voorbeeld 1 & 2)

Afbeelding
Groeten abbsAfbeelding
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding

hab58
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

ma 27 aug, 2018 17:51:23

Ik krijg dat scherm niet te zien. Er wordt aangegeven dat het bestand is opgeslagen, maar ik zie niet waar. Ik heb het geknipt en geplakt, en op de normale manier in Word  geplakt en zo opgeslagen op mijn laptop, maar ik zie hier geen optie om het mee te sturen.

hab58
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

ma 27 aug, 2018 18:04:24

Ik krijg deze melding: addittion-txt is opgeslagen in dezelfde map waar ook het FRF tool staat. Dat zegt me niets.

abbs
Security Helper
Security Helper

ma 27 aug, 2018 18:19:24

Hallo,

Ik neem aan dat je Windows 10 heb.
Doe het volgende, klik links onder (naast de Startknop) op het vergrootglas (een scherm opent).
Type onderin in het vak waar "Typ hier om te zoeken" staat deze pc en dan op de "Enter" knop.

Verkenner opent (zo noemen we dat schermpje) dubbel klik daar op je C: schijf als het goed is staan daar ook de twee logjes (FRST.txt) & (Addition.txt)
Die mag je één voor één als bijlage plaatsen.
Groeten abbsAfbeelding

hab58
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

ma 27 aug, 2018 19:29:17

Daar staat allen de eerste die je noemt, niet de tweede. En los daarvan... kun je me ook even uitleggen hoe ik die dan als bijlage mee moet sturen? ik zie hier geen optie voor...

abbs
Security Helper
Security Helper

ma 27 aug, 2018 19:35:43

Hallo,

Download de onderstaande tool opnieuw en plaats hem op je bureaublad dan werkt alles makkelijker.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Zorg dat de volgende optie is aangevinkt: Afbeelding
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Uitleg hoe een bijlage te plaatsen: viewtopic.php?f=206&t=7806
Groeten abbsAfbeelding

hab58
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

ma 27 aug, 2018 19:44:58

Dit had ik al  gedaan. De FRST wordt wel opgeslagen, de Addition niet, terwijl wel wordt gemeld dat dat zal gebeuren. En los daarvan, weet ik nog steeds niet hoe ik die bijlage naar dit forum moet versturen.... Dit vraag ik nu al voor de derde keer. 

abbs
Security Helper
Security Helper

ma 27 aug, 2018 19:50:11

hab58 schreef:
Dit had ik al  gedaan. De FRST wordt wel opgeslagen, de Addition niet, terwijl wel wordt gemeld dat dat zal gebeuren. En los daarvan, weet ik nog steeds niet hoe ik die bijlage naar dit forum moet versturen.... Dit vraag ik nu al voor de derde keer. 

Hoho ik probeer te helpen, ik heb een bericht hiervoor het volgende geplaatst:
Uitleg hoe een bijlage te plaatsen: viewtopic.php?f=206&t=7806
En als je op de dik gedrukte blauwe Bijlage klikt opent ook die pagina.
Maar voer FRST nogmaals uit en zet eerst een vinkje voor Addition  plaatsen en klik daarna op Scannen dan worden er twee nieuwe logjes geplaatst.
Groeten abbsAfbeelding

hab58
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

ma 27 aug, 2018 19:57:42

Er stond een vinkje bij addition en ik het nu al een paar keer gedaan.Toch vind ik alleen die ene terug... FRST … en niet die andere. Hij staat niet in de lijst. 
En een bestand toevoegen op de manier die u me uitlegt, lukt dus niet. Hij 'pakt' hem gewoon niet. En dit is echt niet de eerste keer dat ik een  bestand verstuur naar iemand. 
Ik begrijp niet waarom het niet werkt. Sorry als u een beetje moedeloos van me wordt. Dat word ik ook van mezelf. 

hab58
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

ma 27 aug, 2018 20:01:39

Als ik op FRST druk zie ik drie dingen: Hives , Logs en Quarantaine. Maar ze verzenden lukt niet.

abbs
Security Helper
Security Helper

ma 27 aug, 2018 20:03:06

hab58 schreef:
Er stond een vinkje bij addition en ik het nu al een paar keer gedaan.Toch vind ik alleen die ene terug... FRST … en niet die andere. Hij staat niet in de lijst. 
En een bestand toevoegen op de manier die u me uitlegt, lukt dus niet. Hij 'pakt' hem gewoon niet. En dit is echt niet de eerste keer dat ik een  bestand verstuur naar iemand. 
Ik begrijp niet waarom het niet werkt. Sorry als u een beetje moedeloos van me wordt. Dat word ik ook van mezelf. 

Ik word niet moedeloos hoor, we gaan gewoon kijken of het je gaat lukken.
Volgens mij staat de tool in de map Downloads ga daar is heen en plaats dan de logjes als bijlage, klik op deze link: viewtopic.php?f=206&t=7806
Hier staat hoe je de logjes kan plaatsen is het er één plaats die dan alvast.
Groeten abbsAfbeelding

hab58
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

ma 27 aug, 2018 20:05:30

Eindelijk.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.