Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Beertje_1968
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

Re: Logbestand AdwCleaner

ma 01 mei, 2017 22:06:23

Jip, USB-stick wordt netjes herkent. Kan ik nu dus de USB-Controller veilig uitschakelen (u gaf nl. geen antwoord op mijn vraag mbt ethernetkabel, of dit ook een USB poort is)? 

PeterJ
Security Helper
Security Helper

ma 01 mei, 2017 22:14:18

Je netwerkaansluiting (ethernetkabel) is waarschijnlijk geen USB apparaat.
In plaats van "Uitschakelen" kan je beter eerst "Installatie ongedaan maken" kiezen en de computer herstarten. Windows probeert dan automatisch de juiste driver te achterhalen. Lukt dat niet of krijg je weer hetzelfde melding, kies dan alsnog voor "Uitschakelen".
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)

Beertje_1968
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

ma 01 mei, 2017 22:35:40

Heb gedaan wat u adviseerde, bij herstart wederom melding dat er geen stuurprogramma gevonden kon worden, dus heb 'm nu uitgeschakeld. Blijft nog steeds de vraag wat de oorzaak is van mijn haperende muisaanwijzer. Zal uiteraard uw optie uitproberen met muis, zodra ik die geregeld heb, maar als ik 't goed begrijp kan ik dat probleem nu dus niet oplossen? Ter resumé, mijn laptop is nu volledig opgeschoond? Zal ik de geïnstalleerde SW die u mij steeds toestuurde (FRST, ESET, etc) gewoon op mijn laptop laten staan, mochten er zich nog problemen voordoen (uiteraard meld ik me dan weer alvorens zelf iets te ondernemen)? En nogmaals, mijn oprechte hartelijke dank voor alles wat u voor mij heeft gedaan. Supersite, superservice, zal uw site zeker aanraden bij anderen mocht dit nodig zijn. Echt chapeau!

PeterJ
Security Helper
Security Helper

ma 01 mei, 2017 23:30:10

Bedankt voor je complimenten. :good:

Probeer een andere muis en vertel of dat verbetering geeft.

Zal ik de geïnstalleerde SW die u mij steeds toestuurde (FRST, ESET, etc) gewoon op mijn laptop laten staan, mochten er zich nog problemen voordoen (uiteraard meld ik me dan weer alvorens zelf iets te ondernemen)?

We zijn er nog niet helemaal dus wacht hier nog even mee. Het opruimen van de gebruikte tools en logbestanden komt vanzelf aan bod.
We kijken nog even naar de "USB-controller" melding:

Download Afbeelding SystemLook en bewaar het op je bureaublad.
64-bit: SystemLook_x64.exe of SystemLook_x64.exe.
Start het programma middels dubbelklik.
Kopieer en plak onderstaande code in het venster van SystemLook:
:regfind
USB-controller

Klik op de knop "Look" om de scan te starten.
Als de scan klaar is wordt een tekstbestand (SystemLook.txt) geopend.
Post dit bestand als bijlage in je volgend bericht.

Beertje_1968
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

ma 01 mei, 2017 23:54:28

Graag gedaan! Zodra ik muis geregeld heb, zal ik mijn bevindingen laten weten. Zie voor gevraagde info bijlage.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

PeterJ
Security Helper
Security Helper

di 02 mei, 2017 18:32:39

Het logje van SystemLook geeft helaas geen aanknopingspunt.

Download Afbeelding ZHPCleaner via onderstaande link:
- https://www.nicolascoolman.com/fr/download/zhpcleaner/ (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren:
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)