Ongewenste Pop ups reklames en trage Browser

Gesloten onderwerpen. Stuur een privé bericht naar een Moderator of de Administrator om het topic weer te laten openen.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41619
Lid geworden op: 27 sep 2008, 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

07 okt 2015, 11:09

Hallo,

Dit is in ieder geval prima gelukt, voer nu ter controle ook AdwCleaner en Malwarebytes Anti-Malware nog even uit.

1. Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Cleaning.
  • Nu verschijnt het scherm "AdwCleaner – Closing programs" klik hier op Ok. (Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen even van het bureaublad verdwijnen, dit is normaal.)
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Ok, en hierna nogmaals op Ok om de computer opnieuw op te starten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend. "C:\AdwCleaner[C0].txt"
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

2. Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.1.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens bovenin het scherm op Scannen en kies vervolgens de Aangepaste scan.
  • Klik vervolgens op de knop Stel scan in.
  • Plaats vervolgens een vinkje bij de optie Scan naar rootkits en selecteer de systeemschijf van Windows.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, waarna de scan gestart zal worden.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Historie > Programmalogboeken".
Klik op het recenste "Scanlogboek".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Gebruikersavatar
Orca
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 sep 2015, 22:49
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7
FW: Windows

07 okt 2015, 17:28

Beste Maxstar,

Beide Downloads uitgevoerd incl alle instructies, zie bijgaande files.

met vriendelijke groet,

Orca
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41619
Lid geworden op: 27 sep 2008, 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

08 okt 2015, 08:39

Goedemorgen,

Beide tools hebben nog flink wat opgeruimd, maar hoe staat het inmiddels met de problemen?
Gebruikersavatar
Orca
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 sep 2015, 22:49
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7
FW: Windows

08 okt 2015, 11:37

Beste Maxstar,

Firefox start nog steeds niet op (ook niet na een volledige restart vd PC), in plaats daarvan krijg ik een melding van Mozilla Crashreporter dat het hun spijt.
Outlook start wel op, echter er is geen sprake van verversing van data, maw er is geen internetverbinding met Outlook.
Er is overigens wel een internetverbinding met de PC.

met vriendelijke groet,
Orca
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41619
Lid geworden op: 27 sep 2008, 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

08 okt 2015, 12:07

Hallo,

Installeer zowel Firefox als Outlook eens opnieuw en kijk of hiermee dan het probleem is verholpen..
Gebruikersavatar
Orca
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 sep 2015, 22:49
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7
FW: Windows

09 okt 2015, 12:41

Beste Maxstar,
Het vreemde is dat Firefox wel op te starten is, als administrator, ik heb dan vervolgens wel een prima internetverbinding.
Zodra ik het programna normaal wil starten lukt dit niet.

Het lijkt erop dat de programma's (Ook Outlook en Steam), op één of andere manier geen verbinding kunnen maken ondanks dat er wel een PC-Internetverbinding is (?)


met vriendelijke groeten,
Orca
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41619
Lid geworden op: 27 sep 2008, 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

09 okt 2015, 12:48

Hallo,

Voer het volgens eens uit, wellicht dat dit wat meer info geeft. Maar beide programma's heb je dus nog niet opnieuw geïnstalleerd?

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Gebruikersavatar
Orca
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 sep 2015, 22:49
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7
FW: Windows

10 okt 2015, 11:29

Beste Maxstar,

Ik heb inderdaad nog niets opnieuw geinstalleerd. (heeft niet mijn voorkeur aangezien ik ook verschillende betaalde programmas heb, die ik ook graag weer op de gebruikelijke manier blijf gebruiken zonder opnieuw aan te melden (dit kan ook mijn onkunde zijn....)

Zie bijgaande file uit de minitoolbox.

met vriendelijke groet,
Orca
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41619
Lid geworden op: 27 sep 2008, 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

10 okt 2015, 11:38

Hallo,

Probeer als eerste het volgende even om de Teredo Tunneling Pseudo-Interface opnieuw te installeren.

Volg de onderstaande instructies om de Afbeelding Teredo Tunneling Pseudo-Interface van Windows opnieuw te installeren.
  • Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu één voor één de blauw gedrukte commando's over gevolgd door enter.
    1. netsh
    2. int teredo
    3. set state disabled
  • Sluit nu de commandprompt en herstart de computer.
  • Open na de herstart opnieuw de commandprompt als administrator en voer nu de onderstaande commando's uit.
    1. netsh
    2. int ipv6
    3. set teredo client
  • Sluit de commandprompt en herstart wederom de computer.
  • Na de herstart type je bij Start > Uitvoeren het commando devmgmt.msc.
  • Klik in het apparaatbeheer nu bovenin op het menu-item Beeld en selecteer de optie Verborgen apparaten weergeven.
  • Open vervolgens het gedeelte "netwerkadapters" en dubbelklik op de Teredo Tunneling Pseudo-Interface.
  • Bij het tabblad algemeen kan je de apparaatstatus controleren, als hier de vermelding "Dit apparaat werkt correct." staat is alles weer in orde.
  • Wordt er wederom de Foutcode:10 aangegeven vermeld dit dan even in het volgende bericht.
Plaats hierna ook weer even een nieuw logje van de Mini Toolbox.
Gebruikersavatar
Orca
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 sep 2015, 22:49
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7
FW: Windows

10 okt 2015, 19:51

Beste Maxstar,
Instructie uitgevoerd.
Ik krijg inderdaad de melding : "Dit apparaat start niet (Code 10)."
Aansluitend Mini Toolbox uitgevoerd.
Bijgaand een nieuwe file van de Mini Toolbox.


met vriendelijke groet,
Orca
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41619
Lid geworden op: 27 sep 2008, 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

11 okt 2015, 11:08

Hallo,

Probeer de instructies eens zoals gegeven op de onderstaande link.
http://www.cableforum.co.uk/board/34932105-post6.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats hierna weer even een nieuw logje van de Mini Toolbox.
Gebruikersavatar
Orca
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 sep 2015, 22:49
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7
FW: Windows

11 okt 2015, 12:53

Beste Maxstar,
Instructie van de link uitgevoerd.

(Peer network Group stond aan; PNRP Name Publ service, stond uit)
(Registry key was "8e" en staat nu op "0")

Zie bijgaande nieuwe Mini Toolbox file.

met vriendelijke groet,
Orca
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41619
Lid geworden op: 27 sep 2008, 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

11 okt 2015, 14:04

Hallo,

Dit ziet er goed uit, maar ik neem dat dit niets uitmaakt ten opzichte van de problemen met Firefox en Outlook?
Gebruikersavatar
Orca
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 sep 2015, 22:49
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 7
FW: Windows

12 okt 2015, 11:33

Correct, Firefox start nog steeds niet op.

mvg
Orca
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41619
Lid geworden op: 27 sep 2008, 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

12 okt 2015, 13:32

Hallo,

Oké verwijder Firefox dan eens en installeer deze even opnieuw, zie onderstaande link voor meer informatie.
https://support.mozilla.org/nl/kb/firef ... en-windows" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste problemen / logs”

  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast