Plaats reactie
1
Hallo,

Ik zit er over te denken om Ziggo Internetbeveiliging uitgebreid van € 4,02 per maand te gaan nemen.
Volgens Ziggo is dit natuurlijk de beste virusscanner want ze kraken natuurlijk niet hun eigen product af.
Daarom wil ik eens wat onafhankelijk advies en ervaringen polsen.

Wie heeft er dus ervaring met Ziggo Internetbeveiliging en kan mij vertellen of dit een verstandige keus is.
2
Hoi en welkom op het forum,

Ziggo Internetbeveiliging is gebaseerd op F-Secure, het is dus zeg maar een rebranded versie met een ander logo.
In de bekende tests van b.v. AV Comparatives scoort F-secure bovengemiddeld, dus dat wil zeggen dat het een prima pakket is om het systeem mee te beveiligen
http://www.av-comparatives.org/comparat ... ctive-test" onclick="window.open(this.href);return false;

Enig nadeel is echter wel dat de versie van Ziggo wel achterloopt op de versie van F-Secure zelf, ook heb je geen ondersteuning vanuit F-Secure en moet je hiervoor bij Ziggo zijn.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo Maxtar,

Badankt voor je advies wat ik me eigenlijk nog wel afvraag is hoe de techniek van Ziggo Internetbeveiliging werkt, is dit een beetje in hapklare taal voor de normale gebruiker te snappen of is het een programma waarvoor je eerst een LOI opleiding moet volgen. :lol:
5
Hallo Maxtar,

Nogmaals bedankt ook voor de review was leuk om te lezen.
Je beschrijft voornamelijk de werking maar niet de functie van beveiligen en daar heb ik nog een vraag over?
Kan ik Ziggo Internetbeveiliging vergelijken met Kaspersky, Norton en McAFee of is dit helemaal niet te vergelijken! Ik vraag dit namelijk omdat ik op mijn laptop McAFee heb en dat bevalt me voor geen meter, mijn vriendin heeft Norton en dat werkt wel goed alleen moet je daar echt een LOI opleiding voor volgen want sommige dingen zijn echt niet te snappen voor een normaal mens en je moet 100x klikken om iets in te stellen.

Nu is mijn McAFee verlopen en Norton van mijn vriendin verloopt in januari en Ziggo Internetbeveiliging kan je op 5 pc's zetten dus dat komt dan goed uit. Maar de abonnementen van McAFee en Norton zijn tezamen met de laptops aangeschaft moet ik deze nog ergens stopzetten als ik overstap naar Ziggo Internetbeveiliging?
6
Hoi,
Racoon schreef:Kan ik Ziggo Internetbeveiliging vergelijken met Kaspersky, Norton en McAFee of is dit helemaal niet te vergelijken!
In principe werkt alle beveiligingssoftware volgens éénzelfde principe maar hebben alle vendors eigen technologieën die hun product daarin weer uniek maken, dus vergelijken is vaak weer erg moeilijk.
Racoon schreef:Nu is mijn McAFee verlopen en Norton van mijn vriendin verloopt in januari (...) Maar de abonnementen van McAFee en Norton zijn tezamen met de laptops aangeschaft moet ik deze nog ergens stopzetten als ik overstap naar Ziggo Internetbeveiliging?
Nee je hoeft normaliter niks stop te zetten of handmatig te beëindigen aangezien het toch om jaar-licenties gaat die vanzelf eindigen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”