Plaats reactie
1
Bij een complete scan met mijn Ziggo internetbeveiliging zijn er 2 virussen gevonden hoe kan ik die verwijderen kan alleen voor automatisch reinigen kiezen of per geval beslissen?
Een dag of wat geleden heb ik ook een complete scan gedaan en toen was er niks gevonden dus weet nu niet of het wel een virus is of een vals alarm.

Alvast bedankt voor de hulp.
2
Hallo en welkom op het forum,

Dat er eerder niets is gevonden zegt niets eigenlijk, dagelijks worden er wellicht wel duizenden nieuwe definities toegevoegd aan de virussdatabase van F-Secure waarop Ziggo Internetbeveiliging is gebaseerd.
Maar kies eens de optie per geval beslissen welke informatie krijg je dan van de gedetecteerde items te zien?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Alletwee de bestanden zijn een keygen.exe maar met een verschillend nummer.
Trojan.Generic.9576502
Trojan.Generic.9764033

Ik hoop dat je hier genoeg aan hebt.
Ik kan deze verwijderen, reinigen of Isoleren bij dit scherm?
Wat is het beste om te doen?
4
Hallo,

Beide items kan je door Ziggo Internetbeveiliging laten verwijderen, dergelijks cracks en keygens zijn een bron van de verspreiding van malware. Zie ook het onderstaande artikel.
Gevolgen van het gebruik van illegale software, cracks & keygens.

Ter controle kan je daarna ook eens een scan uitvoeren met Malwarebytes Anti-Malware als "second opinion.

Download Afbeelding MalwareBytes' Anti-Malware en sla het op je bureaublad op.

MalwareBytes' Anti-Malware installeren en uitvoeren
  • Dubbelklik op mbam-setup-x.xx.x.xxx.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Wanneer u een beveiligingswaarschuwing van Windows krijgt klikt u op de knop "uitvoeren".
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Als de installatie gereed is staat de optie Start de gratis probeerversie van Malwarebytes Anti-Malware PRO aangevinkt.
  • Wanneer u hier geen gebruik van wilt maken, vink deze optie dan uit.
  • Klik vervolgens op "Voltooien" om de installatie af te ronden.
  • Vervolgens wordt er automatisch een update uitgevoerd, als dit gereed is klikt u op de knop "OK".
  • Malwarebytes Anti-Malware wordt nu gestart, klik vervolgens op de knop "Scan".
  • Als de scan gereed is klik dan op de knop "bekijk resultaten".
  • Zorg ervoor dat alle items staan aangevinkt, als dit niet zo is klik dan met de rechtermuisknop op één van de items en kies "Selecteer alle objecten"
  • Klik vervolgens op de knop "Verwijder geselecteerde".
  • Wanneer de scan gereed is wordt er in kladblok een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in het volgende bericht. (Het logbestand is tevens terug te vinden onder het tabblad logbestanden).
  • Bij de melding "DRINGEND! Je moet je computer opnieuw opstarten om alle actieve infecties volledig te verwijderen." klikt u op JA om de computer opnieuw op te starten.
MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "mbam-log-jaar-xx-xx (xx-xx-xx).txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware zelf onder het tabblad logbestanden.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Maxstar schreef:dergelijks cracks en keygens zijn een bron van de verspreiding van malware
Dat zal wel maar daar heeft mijn zoon niet echt een boodschap aan die download alles zonder ook maar ergens op te letten.
Zijn eigen computer is dan ook altijd het grootste probleemgeval hier in huis. :lol:

Maar zal ook je advies voor de andere scan nog even doen tot straks. :smileybye:
7
Met een snelle scan is er niets gevonden en heb toen nog een volledige scan laten uitvoeren en heeft ook niets gevonden.
Dit is goed tuurlijk maar kan ik er nu helemaal vanuit gaan dat het virus er af is en geen schade heeft toe kunnen brengen omdat de Ziggo internetbeveiliging al heeft ingegrepen?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”