Plaats reactie
1
Hallo,

Ik heb hier al veel vragen en problemen gezien over de virus-brief van Ziggo en die kregen wij onlangs ook en zijn ook door de ING geblokkeerd geweest.
Wat ik begrepen heb is dat onze Mac-Book niet het virus kan hebben dus moest het wel onze vast computer zijn en omdat die al vele problemen had en reparatie over de 200 euro ging kosten hebben we een nieuwe vaste computer aangeschaft.

Op de nieuwe computer staat nu een proefversie van McAfee als dit verlopen is willen we de gratis internetbeveiliging van Ziggo installeren en op aanraden van de ING ook het Trusteer Rapport programma.
Is dit voldoende om het torpig virus in de toekomst te voorkomen of moeten we ook nog andere maatregelen nemen?

Graag hoor ik van jullie.

Jet
2
Hallo en welkom op het forum,

Voor de volle 100% een infectie voorkomen is eigenlijk onmogelijk maar je dan de kans op een besmetting wel zo klein mogelijk maken, en de gratis virusscanner van Ziggo die gebaseerd is op F-Secure is een goede basis.
Wat betreft Trusteer Rapport zal deze geen preventieve bescherming bieden, het programma zal echter alleen de uitwerking van malware (banking trojanen) op een geïnfecteerde belemmeren.

Naast de gratis virusscanner van Ziggo kan je aanvullende de Online Armor firewall installeren, deze is eveneens uitgerust met een HIPS functionaliteit.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 00&t=10766" onclick="window.open(this.href);return false;

Met de HIPS functionaliteit kun je het systeem zo beschermen dat het eigenlijk onmogelijk is om zonder toestemming van de gebruiker iets te laten installeren wat niet vertrouwd is. Op deze manier zal je altijd melding krijgen wanneer er zich iets in de computer wil nestelen wat niet bekend is en daardoor ook niet door Online Armor wordt toegelaten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Dit is een iets ander verhaal dan ik van de ING via mail heb ontvangen want Trusteer Rapport zou naast de virusscanner moeten om juist deze malware tegen te houden.
En als ik het goed begrepen heb is Online Armor dus een soort van extra bodyguard die indringers op mijn computer blokkeert voordat de schade kunnen toebrengen?
4
Hoi,

Trusteer Rapport geeft geen pro-actieve bescherming, met andere woorden het kan niet voorkomen dat een malware-variant de computer kan infecteren en dat is een misverstand wat je vaker hoort.
Het programma biedt namelijk alleen bescherming wanneer er reeds sprake is van een infectie, en Trusteer Rapport zorgt er dan voor dat de malware niet zijn werk kan doen en bijvoorbeeld man in the browser aanvallen kan uitvoeren. Het is dus puur een aanvullende bescherming, en kan geen malware-infecties voorkomen en daarbij richt het programma zich ook voornamelijk op de zogenaamde banking trojanen.

Wat betreft Online Armor kan je dit inderdaad zien als een soort van "bodyguard" de sterke firewall gecombineerd met de HIPS functie zorgt er eigenlijk voor dat er helemaal niets zonder toestemming op de computer uitgevoerd kan worden. Wanneer je dus een website zou bezoeken die gecompromitteerd is en de computer wil infecteren krijg je bijvoorbeeld de melding dat een onbekend programma wil uitvoeren.
Normaliter gebeurd dit geheel op de achtergrond, en met een HIPS / Behaviour Blocker kan je dit voorkomen doordat er steeds controle is op alle processen, en programma's die gestart worden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”