Plaats reactie
1
Hallo,

Het zal jullie bekend zijn dat Ziggo een gratis virusscanner beschikbaar heeft gesteld (Ziggo Internetbeveiliging Basis).
Sinds jaar en dag ben ik eigenlijk gebruiker van de bescherming van Microsoft Windows (Microsoft Security Essentials) en daarmee nooit problemen gehad laat ik dat even duidelijk melden.
Maar dit aanbod om gratis de Ziggo Internetbeveiliging Basis te gebruiken spreekt mij wel aan, het is gratis en net zoals Microsoft Security Essentials eenvoudig in gebruik maar wel makkelijk bedienbaar heb ik mij laten vertellen door Ziggo.

Enkel op een aantal van mijn vragen over Ziggo Internetbeveiliging Basis wist men geen antwoorden te geven.
Is Ziggo Internetbeveiliging Basis en Microsoft Security Essentials samen te gebruiken?
Ik heb een oude dia scanner van het merk Primefilm en de software heeft AVG altijd als bedreiging gezien waardoor ik deze niet kon gebruiken, hierdoor ben ik ook overgestapt naar de bescherming van Microsoft. Mijn vraag is nu of deze software ook niet door de Ziggo Internetbeveiliging Basis als bedreiging zal worden gezien. Het gaat om type: Primefilm Diascan 1800afl

Bij voorbaat dank voor de hulp.
2
Hallo en welkom op het forum,

Wanneer je de Ziggo Internetbeveiliging gaat gebruiken dan kan je Microsoft Security Essentials verwijderen aangezien het niet raadzaam is om twee of meer virusscanners te gebruiken. Deze kunnen elkaar alleen maar in de weg zitten, en eveneens het systeem onnodig vertragen als deze elkaar namelijk ook nog eens continue controleren.

Wat betreft de software van de scanner en de detectie van AVG, zal dit hoogstwaarschijnlijk gewoon een false positive zijn en als F-Secure dit ook zou detecteren kan je gewoon deze bestanden uitsluiten van de bescherming, dat is verder dus geen probleem en altijd in te stellen in de Ziggo Internetbeveiliging / F-Secure.

Sowieso heeft de Ziggo Internetbeveiliging / F-Secure een betere detectie dan Microsoft Essentials dus deze verandering is zeker waardevol..
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”