Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

the old wizzard
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Kennisniveau: (1) Beginner

Lijst met mappen-structuur printen om te kunnen zoeken.

zo 11 mar, 2012 17:10:05

Ik zou graag een lijst willen maken van de mappen die ik heb aangemaakt voor muziek albums en lp's, deze staan nu allemaal op een grote hardeschijf van Western Digital die met USB is aangesloten op de computer.
Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet realiseren, mijn zoektocht op het internet heeft mij heel veel verschillende mogelijkheden gegeven maar niet echt wat ik zoek. Als het al in de richting kwam was het redelijk vaak een onbekende site of programma waar ik als eerste voor moest betalen om het te kunnen proberen.

Het zoeken in Windows of via Windows Media Player bij organiseren en bibliotheken beheren werkt niet erg prettig en voor mijn gevoel gaat dit steeds trager werken.
Ik ben daarom dus opzoek naar een alternatief voor het organiseren van mijn muziekcollectie dit mag een betaald programma zijn als het maar effectief is.

Wie kan mij hier bij helpen of advies geven.

Vriendelijke dank,

:dank:

De Hulk
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member

Re: Lijst met mappen-structuur printen om te kunnen zoeken.

zo 11 mar, 2012 23:12:35

Ik begrijp je niet. In de titel heb je het over 'printen'. Een lijst printen is natuurlijk heel wat anders dan zoeken naar bestanden en mappen. Met PrintFolder en Karen' Directory Printer kun je zaken printen maar ook in een Kladblok of Word-bestand zetten en daar bewerken.

Aan de andere kant heb je het over 'organiseren'. Ja, dat lijkt mij dat daar programma's voor zijn, maar dat weet ik niet en ik denk ook dat dit vaak betaalde programma's zullen zijn.

Zeer simpel en oud is de klassieke methode van > Uitvoeren > cmd en dan naar de map te gaan en achter d:\mapnaam\mapnaam>dir>tekst.txt
Je krijg dan in die map het bestand tekst.txt te staan en dat is de inhoud.

the old wizzard
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

di 13 mar, 2012 14:47:46

Neem me niet kwalijk voor de onduidelijke omschrijving.

Wat ik eigenlijk bedoel is het volgende, en dat moet toch te realiseren zijn lijkt mij.
F:\Muziek\Genre\Artiest\Album is de volgorde die meestal is gebruikt, een lijst printen lukt mij wel maar dan wil ik het ook graag doorzoekbaar hebben, een simpel tekstdocument is hiervoor niet ideaal.
Het zoeken in Windows of bibliotheken in Windows Media Player zijn evenmin ideaal en behoorlijk traag in mijn beleving.

Ik zoek eigenlijk een programma die gegevens van een hardeschijf en het liefst zelfs van een CD/DVD-Rom kunnen catalogiseren zodat deze gegevens doorzoekbaar zijn.

Maxstar
Administrator
Administrator
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Emsisoft Internet Security
Contacteer:

di 13 mar, 2012 14:55:47

Hoi,
the old wizzard schreef:
Ik zoek eigenlijk een programma die gegevens van een hardeschijf en het liefst zelfs van een CD/DVD-Rom kunnen catalogiseren zodat deze gegevens doorzoekbaar zijn.

In het verleden heb ik zelf vaak het programma 'Where Is It' gebruikt, en dit lijkt mij wel iets wat je zoekt.
http://www.whereisit-soft.com/
Met vriendelijke groet,

Maxstar

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

the old wizzard
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

di 13 mar, 2012 16:25:24

Ik heb dit programma geïnstalleerd en op het eerste oog lijkt dit wel de ultieme oplossing waarnaar ik opzoek ben waarvoor mijn grote dank.
Niettemin moet ik bekennen dat het programma erg ingewikkeld overkomt maar dat zal ongetwijfeld een kwestie van gewenning zijn en een proces om het programma onder de knie te krijgen.

Maxstar
Administrator
Administrator
Contacteer:

di 13 mar, 2012 16:35:29

Hoi,

Graag gedaan... :good:
Het programma is in de basis niet heel erg lastig in gebruik hoor, ik heb er in het verleden altijd veel plezier aan gehad.

@ De Hulk
Is dit programma trouwens in jou geval ook geen handige oplossing, als ik zo de topics terug kijk met problemen omtrent map weergave, toevoegen van gegevens etc.?
Met vriendelijke groet,

Maxstar

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

the old wizzard
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

di 13 mar, 2012 17:44:29

Ingewikkeld was misschien een groot woord wat ik heb gebruikt omdat ik er nog niet bekend mee was.
Inmiddels de gehele hardeschijf van Western Digital even laten inlezen in dit programma en ik ben hier uitermate content mee, wat een formidabel programma is dit.

Mijn persoon is voorlopig weer zoet dat kan ik u alvast wel mededelen.

De Hulk
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member

di 13 mar, 2012 18:41:18

Helaas moet ik later eens naar dat programma kijken. Moet je de freeware of shareware dan hebben en wat kost die shareware?

Maxstar
Administrator
Administrator
Contacteer:

di 13 mar, 2012 18:57:30

Hoi,
De Hulk schreef:
Helaas moet ik later eens naar dat programma kijken. Moet je de freeware of shareware dan hebben en wat kost die shareware?

De trial versie is (gratis) te downloaden van de eerder genoemde website, en is een versie die 14 dagen met volledige functionaliteit is te gebruiken, na deze periode zal je het programma nog wel kunnen gebruiken maar dan in een afgeslankte vorm.

Unregistered Version Limitations
Unregistered version of WhereIsIt? has build-in some limitations in order to encourage registering this software. All of the following limitations are removed when the program is registered using the appropriate license key file.

Adding new disk images to catalogs is limited. Unregistered version allows adding at least three removable disks (floppy, CD, DVD, Zip drive,...), or until the total capacity of all already cataloged disks reaches 2 GB. You will not be able to add more disk images to the catalog if the above limit has been reached. If you want to add more data, you can open a new catalog.

Auto-loading catalogs on program startup is disabled. Registered users can setup a list of catalogs to load automatically when program is starting, or select to open all catalogs that were opened in the last session.

All reports will include a visible message saying they were generated with an unregistered version.

Tips on program startup can not be disabled in the unregistered version. The first tip will always remind you that you are working with an unregistered shareware program.

Script language is only available in registered version. Script language is mostly used for unattended catalog updates, or it can perform special tasks on program startup, for example, updating the catalog data when program starts, so you always have the latest state to work with.
Met vriendelijke groet,

Maxstar

De Hulk
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member

di 13 mar, 2012 19:27:55

Oké, bedankt voor jouw uitgebreide uitleg. Het lijkt mij toch meer op een zoekmachine. Dergelijke functies heeft de Search van W7 toch ook? Dus ik twijfel. Het instellen van die kolommen (details) is ook altijd zo'n gedonder, lastig en tijdrovend. Ik kijk wel.

the old wizzard
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

vr 20 apr, 2012 17:27:05

Na een maand zwoegen heb ik nu alles geheel naar wens kunnen organiseren en catalogiseren met het geweldige programma `Where is it` dat Maxstar aanbood.

Vriendelijke dank,

:dank:

Maxstar
Administrator
Administrator
Contacteer:

vr 20 apr, 2012 17:34:09

Hoi,

Graag gedaan en goed om te horen dat je profijt hebt van dit programma... :good:
Binnenkort komen de muziek fragmenten dus weer voorbij op het forum: viewtopic.php?f=11&t=2520&start=150 :D
Met vriendelijke groet,

Maxstar