Plaats reactie
1
Het topic overzicht gratis firewalls http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 259&t=8456" onclick="window.open(this.href);return false; heeft mij hier gebracht en heb daar direct ook even een vraagje over.
Welke van de twee firewalls kan het beste vriendjes worden met mijn virusscanner avast en wie kan mij een beetje de voor en nadelen van deze twee duidelijk maken?
Wat ik allemaal lees is zo wisselend dat ik daar ook niet echt een touw aan vast kan knopen.

b.v.d.

Michael
2
Michael44,

Het zal waarschijnlijk niet veel uitmaken welke firewall je kiest. Als er problemen of vertragingen ontstaan komt dat door de extra schilden van Avast.
Als ik ooit Avast installeer + Online Armor dan kies ik bij de installatie van Avast om een heleboel dingen niet te installeren. Het gaat mij tenslotte alleen maar om de visrusscanner. En dan is er geen enkel conflict met Online Armor.
3
ctrlaltdelete,

Weet je wat ik ga ze gewoon alletwee eens een week gebruiken en kijken hoe het bevalt. :D
ctrlaltdelete schreef:Als ik ooit Avast installeer + Online Armor dan kies ik bij de installatie van Avast om een heleboel dingen niet te installeren. Het gaat mij tenslotte alleen maar om de visrusscanner. En dan is er geen enkel conflict met Online Armor.
Raad je dit ook aan bij de Comodo Firewall of alleen bij de Online Armor Firewall?
Kan ik dan het beste Avast eerst opnieuw installeren voor ik de firewalls ga installeren?
4
Ik zou bij beide firewalls kiezen om niet teveel schilden van Avast te installeren. En ja, dan moet je Avast eerst verwijderen en opnieuw installeren met minder schilden of hoe 't ook genoemd mag worden in avast.
5
Michael44 schreef:Welke van de twee firewalls kan het beste vriendjes worden met mijn virusscanner avast en wie kan mij een beetje de voor en nadelen van deze twee duidelijk maken?
Comodo Firewall

Voordelen
- Gratis
- Veel instellingen, tweaks en configuratieopties.
- HIPS
- Cloud gegevens beschikbaar
- Auto-Sandbox (policy regels)
- Handmatige Sandbox (virtualisatie)
- x64 geschikt

Nadelen
- Erg moeilijk voor beginnende gebruikers, menu's en optie zijn niet echt gebruiksvriendelijk.
- Geen web-shields aanwezig
- Karige netwerkmonitor
- Geen autorun monitor
- Geen anti-keylogger
- Geen registry monitor

Online Armor

Voordelen
- Gratis
- HIPS
- Banking mode (Isoleert de browser op bankwebsites)
- Run Safer modus (policy regels voor het veilig starten van programma's)
- Gebruiksvriendelijke en duidelijke menu's
- Webshield
- Bestand en registry monitor
- Autorun monitor
- Anti-Keylogger
- Uitgebreide netwerkmonitor
- Startup controle om connecties te blokkeren.

Nadelen
- Geen sandbox
- Geen sandbox virualisatie


Ik gebruik al jaren Online Armor en is toch wel de beste firewall die ik ken.
Afbeelding
7
Bedankt Taringa voor het vergelijkinsoverzichtje
Ik heb nu de firewall van comodo in gebruik en later ga ik online armor firewall installeren en bekijken hoe dat bevalt.

De menu van comodo is helemaal zo gebruiksonvriendelijk niet hoor misschien dat dit bij eerdere versies wel zo was.
9
Ik moet nodig zeggen dat het menu niet gebruiksonvriendelijk is :-[
Mijn vriendin heeft een melding van comodo weggeklikt wat ging over thuisnetwerken ofzo en sindsdien was er helemaal geen internet meer en nergens iets te vinden om dit opnieuw in te stellen.
Heb maar systeemherstel naar gisteren gedaan en had toen pas weer internet. :crash:

Bedankt ctrlaltdelete voor de link ik ga dat zeker even doornemen en Taringa kan aan het lijstje voordelen toevoegen dat online armor een uitgebreide Nederlandse handleiding heeft.
10
Heb je een draadloos netwerk?
Bij een draadloos netwerk moet je wel de netwerkdetectie uitschakelen als Windows en Comodo een bekend draadloos netwerk detecteert en er verbinding mee kan maken krijg je een melding om dit toe te staan.
Als deze dan wordt ingesteld en er kan later geen verbinding gemaakt worden krijg je problemen zoals jij hebt gehad.
Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”