Plaats reactie
1
Hoi,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zou graag een nieuwe firewall voor een bedrijf waar ik werk willen aanschaffen maar ik weet niet wat het beste is.
Kan ik het beste een hardwarematige firewall aanschaffen of een softwarematige firewall (bv sm00thwall).

Ik ben namelijk bang dat een softwarematige firewall niet zo snel is als een hardwarematige firewall.

Of valt dit in de praktijk wel mee? Weet iemand met welke software je de snelheid van een firewall kunt testen?

Het voordeel van een open source firewall is dat je geen jaarlijkse terugkerende licensie/update service kosten hebt.
Heeft iemand ervaring met een softwarematige open source firewall?

Bvd,
2
Roc2000 schreef:Ik ben namelijk bang dat een softwarematige firewall niet zo snel is als een hardwarematige firewall.
Een softwarematige firewall met smoothwall is eigenlijk ook een hardwarematige firewall alleen dan met eigen open-source software.
Ik kan mij niet indenken dat hier verschil van snelheid inzit maar ik heb er dan ook geen verstand van verder maar kan me niet voorstellen dat een krachtige server met smoothwall langzamer zou zijn als een standaard hardware firewall.
Roc2000 schreef:Heeft iemand ervaring met een softwarematige open source firewall?
Chato gebruikt Smoothwall dus als die dit topic ziet zal hij misschien ook wel reageren.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Ik gebruik SmoothWall en merk geen tot weinig verschil in snelheid of ik voor of achter de firewall zit.
SmoothWall werkt bij mij ook als web (cache)-proxyserver waardoor de snelheid zelfs iets toeneemt en de bandbreedte efficienter verdeeld wordt.
De proxy-software (squid) is al voorgeinstalleerd in SmoothWall.

Ook handig is dat SmoothWall dienst kan doen als DHCP-server.
Je (bedrijfs)netwerk verdelen in verschillende segmenten is dan een peuleschilletje.

Misschien vind je dit interessant: Een vergelijking tussen 7 verschillende firewalls.
http://beta.techradar.com/news/software ... lls-697177" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeg maar Duncan.
4
Bedank voor de informatie!
Wij hebben ook gekozen voor Smoothwall Express firewall. Voornamelijk omdat je bij deze firewall gratis updates krijgt ipv betaalde support.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”