Plaats reactie
16
Angel@ schreef:Maar de Windows firewall is niet gericht op outbound verkeer! op het handmatig blokkeren na, dus uitgaande verbindingen worden niet gemonitord door de Windows firewall en ook niet geblokkeerd.
Nee hoor dit was alleen bij Windows XP het geval en geloof zelfs dat dit later is aangepast.
Windows Firewall with Advanced Security in Windows® 7, Windows Vista®, Windows Server® 2008 R2, and Windows Server® 2008 is a stateful, host-based firewall that filters incoming and outgoing connections based on its configuration.
http://technet.microsoft.com/en-us/libr ... 10%29.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Chato schreef:En, BTW, een 3rdparty firewall in combinatie met de Windows firewall heeft zo zijn voordelen.
Voor de server versies raad Microsoft zelfs aan deze niet uit te schakelen en voor de gewone desktop gebruikers zie ik daar ook de noodzaak niet van.
Microsoft recommends that you do not disable the Windows Firewall service when using a third-party host firewall. When Windows Firewall is enabled, DirectAccess clients can use the built-in IPsec functionality and Windows Firewall connection security rules to protect DirectAccess connections and traffic.
http://technet.microsoft.com/nl-nl/libr ... 10%29.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Chato schreef:Dat hoor/lees ik vaker, maar in de praktijk zijn er geen problemen bij het gebruik van meedere firewalls.
Als ik eerlijk antwoord moet geven is dit een JA maar het gebruik van een firewall is nog redelijk taboe anno 2011.
En als ik de end-user zo nu en dan hoor is het;
- Firewall? dit zit toch bij mijn antvirus programma.
- Firewall? dit zit toch al in Windows zelf.
- Firewall? ik heb gewoon AVG is een firewall dan wel nodig.
Nou dit rijtje kan ik nog heel lang aanvullen. :lol:

De meerderheid van de security programma's met een eigen firewall protection schakelt de firewall van Windows automatically uit. Daar kan ik Angel@ gelijk in geven.
Toch is er een routine van detectie bij andere / concurrentie security programma's in de installers verwerkt die niet verder installeren als dat concurrerende proggie niet verwijderd is.

1. Conflicten treden niet op tijdens de installatie, tussen `` uitzonderingen zijn er altijd.
2. Conflicten zijn te verwijten aan de instellingen.
ctrlaltdelete schreef:Ook al schakel je de firewall van het internet security pakket van merk X helemaal uit, dan wordt in de meeste gevallen die dll van X alsnog wél in de processen geïnjecteerd (anders zou die firewall wanneer je 'm toch weer inschakelt de op dat moment actieve processen niet meer kunnen controleren en moet het systeem eerst opnieuw worden gestart)
De firewalls beschermen hun eigen dll's en/of vinden hun eigen dll belangrijker dan die andere dll en dan ontstaan er vaak problemen.
Maar zijn deze dll´s kernel of user mode based?
17
Maar zijn deze dll´s kernel of user mode based?
Geen idee. Het gaat om programma's van verschillende vendors en als die conflicteren maakt het ook niet uit of het kernel of user mode based is. Het conflict is er nu eenmaal.
19
Hertog Jan schreef:Ik heb nu Online Armor erop gezet alleen nog even uitvogelen hoe ik alles moet instellen.
Aan de standaard instellingen hoef je bij (normaal) gebruik niets te veranderen. En een software matige firewall is zelflerende dus bij elke melding en actie van de gebruiker is de firewall weer op de hoogte en dat bedoelde ik met het (opvoeden) van een firewall. :D
If it ain't broken, don't fix it
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”