Plaats reactie
1
Vorige week heb ik zowel Windows 7 alsook HitmanPro.Alert nieuw geïnstalleerd. HitmanPro.Alert geeft nu geen groene balk meer als Firefox opent (wel bij Internet Explorer), en de browser SRWare Iron wordt helemaal niet herkend (staat niet in de lijst).

Wat kan er aan de hand zijn/wat kan ik doen?
3
Hallo Maxstar,

-Firefox 64-bits, 46.0.1
-SRWare Iron 64-bits, 50.0.2650.0

Beide de laatst uitgekomen versie.

Vanmorgen heb ik HitmanPro.Alert geheel verwijderd en opnieuw geïnstalleerd: geen verschil. Probleem nog steeds hetzelfde.
4
Hallo,

Ik heb geprobeerd het probleem te reproduceren maar hier worden beide browsers direct gevonden, wat je kunt doen is beide browsers eens opnieuw installeren en kijken of dat het probleem oplost.
Maar controleer ook het volgende eens, klik rechtsboven op het tandwiel en kies voor Uitgebreide bediening.
Staat de optie veilig surfen ingeschakeld, en als je dan op webbrowsers klikt welke worden er dan weergegeven?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hallo Maxstar,

Veilig surfen staat in elk geval aan en als webbrowsers worden genoemd:

-Firefox
-Internet Explorer 11 (32-bits)
-Internet Explorer 11 (64-bits)

Bij Internet Explorer komt de groene vlag dus wel, maar bij Firefox niet en Firefox is het belangrijkste, want daar internetbankier ik ook.

Ik zal SRWare Iron nog eens opnieuw installeren om te zien of dit verschil maakt. Dat lijkt mij minder omslachtig dan het verwijderen van Firefox, want dan verdwijnen er weer talloze instellingen, denk ik. SRWare Iron heeft bij mij minder specifieke instellingen.
6
Waar ik al bang voor was is nu gebeurd: alle instellingen van SRWare Iron zijn verdwenen en het probleem is precies hetzelfde gebleven: SRWare Iron staat nog steeds niet in de lijst met browsers en er komt geen groene balk bij de start van de browser.

Ik hoop echt dat u nog een goed idee kunt bedenken, Maxstar. Jarenlang ging alles goed met HitmanPro.Alert.
8
Helaas, maar er verandert ook nu niets. Volgens mij had ik dit ook al geprobeerd.

Firefox wordt overigens wel herkend, maar er lijkt geen beveiliging te zijn.

Ik vrees dat ik het programma zal moeten verwijderen en vergeten.
9
In Firefox krijg je dus ook niet het groene kader te zien, maar aangezien de laatste optie ook niet werkt vermoed ik dat er wellicht elders een conflict aanwezig is.
Gebruik je nog steeds Qihoo 360 Total Security als primair beveiligingspakket, zo ja verwijder deze tijdelijk eens om te kijken of deze conflicten met HitmanPro.Alert veroorzaakt.
Sowieso is de beveiligingssoftware van Qihoo nogal omstreden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Hallo Maxstar,

Over Qihu 360 Total Security ben ik 100% tevreden. Toen ik mijn oude Windows nog had, had ik alle programma's die ik nu heb, alleen nog een paar meer. Er is nooit een conflict geweest met Qihu, noch met welk ander programma dan ook. Bij mijn vorige Windows was het plotseling onmogelijk om Radio?Sure! te gebruiken of te installeren: de computer bevroor dan onmiddellijk. Niemand heeft ooit kunnen zeggen waarom dit gebeurde. Zoiets zal nu ook wel weer aan de hand zijn.

Ik wil Qihu wel eens uitschakelen, maar verwijderen levert teveel nieuwe arbeid op.
11
Dat er in het verleden nooit problemen zijn geweest is natuurlijk geen garantie dat die er later nooit komen. Je ziet het vaker dat na bijvoorbeeld een programma-update er toch ineens conflicten ontstaan.

Maar wat me nu opviel is dat er via de website twee (verschillende) versies van HitmanPro.Alert worden aangeboden.
Welke versie staat er nu geïnstalleerd "3.1.8 Build 360" of "3.1.8 Build 368" De laatste versie is via deze link te downloaden.

Qua instellingen is er blijkbaar ook iets aangepast, hier kreeg ik per browser (na aanmelding) maar éénmaal de fly-out van HitmanPro.Alert te zien.
Dit is echter als volgt aan te passen, klik in het hoofdvenster op Veiligheidsmelding en stel deze in op Als de toepassing start als dat nog niet het geval is.

Met de laatste versie komt bij mij ook SR Ware Iron niet meer bij de browsers te staan. Ik heb even navraag gedaan bij Surfright of de ondersteuning voor deze browser is stopgezet.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
"Als de toepassing start" was en is ingesteld.

Ik had versie '3.1.9 Build 368' (u zegt 3.1.8, maar dat zal wellicht een vergissing zijn). Ik heb HitmanPro.Alert opnieuw geïnstalleerd met behulp van uw link en wat mij opviel is dat de setup een andere naam had (3 in plaats van 31). De versie die ik kreeg bleek echter dezelfde te zijn als voorheen.

Vroeger zat er alleen een service bij de Windows Services en verder hadden wij nergens bekommernis om: de goede oude tijd.
14
Hallo,

Ik heb het probleem met SR Ware Iron even voorgelegd bij de ontwikkelaars van HitmanPro.Alert en die gaan er naar kijken wat het probleem is.
" onclick="window.open(this.href);return false;

Niet alleen SR Ware Iron maar ook de op Chromium gebaseerde browser Yandex heeft hetzelfde probleem dat deze niet meer verschijnt in de lijst met browsers.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Dank u. Ik was er al toe overgegaan om u te volgen op Twitter, maar toen ik de naam 'Max Verstappen' zag staan heb ik het weer ongedaan gemaakt. Ik kan absoluut niet tegen de sportverdwazing die je overal in de media tegenkomt. Bovendien vind ik autorijden helemaal geen sport, maar het wordt ons wel als zodanig door de keel geduwd.

Maar, het probleem dat Firefox wel herkend wordt maar geen veiligheidsmeldingen krijgt (eigenlijk het belangrijkste probleem) is in uw Twittervraag nog niet aangekaart. (Ik zeg het maar even).
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “HitmanPro”