Plaats reactie
1
Voorheen had ik hitmanpro alert 2 op mijn desktop geïnstalleerd en zag ik altijd bij het openen van een browser het groene vlak binnen schuiven.
Opeens is er nu echter sinds een tijdje hitmanpro alert 3 actief op mijn desktop en ik vraag me af of er iets is fout gegaan bij de installatie hiervan omdat ik nu bij het openen van een browser geen groen vlak meer zie binnen schuiven of is dit normaal bij hitmanpro alert 3?
Ook zie ik hitmanpro alert 3 niet in mijn programma's staan en als ik hitmanpro alert 3.exe open kom ik na uitvoeren meteen in het programma terecht en zie ik wel dat het actief is voor mijn browsers.
Ik heb geen licentie voor Hitmanpro alert 3.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.
2
Hallo,

HitmanPro.Alert was voorheen gratis, momenteel moet je beschikken over een licentie om het systeem met HitmanPro.Alert 3 te beveiligen.
Dat je momenteel dat groene vlak niet meer komt doordat het programma niet meer actief is en enkel nog aanwezig is maar dus geen pro-actieve bescherming meer biedt.
Het is dan wel vreemd dat het programma niet meer in de softwarelijst staat, maar wellicht is deze wel te verwijderen via de eigen uninstaller die aanwezig is in de map van Alert in Program Files.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo Maxstar,

Bedankt voor je antwoord.

Denk toch dat ik niet helemaal duidelijk was hitmanpro alert 3 staat wel in de softwarelijst maar er is geen map van hitmanpro (alert) in de Program Files dus ook geen uninstaller.
Heeft het nog zin om hitmanpro alert 3 nog op mijn desktop te laten staan zonder licentie maw geeft het nog enige bescherming?
En als ik het wil verwijderen is het dan voldoende om het via de softwarelijst van het configuratiescherm te verwijderen?
4
Hallo,

Oké in dat geval staat HitmanPro dan in de map ProgramData als ik het goed heb.
Maar zonder licentie heeft het inderdaad geen nut om dit programma te behouden, omdat het geen bescherming meer biedt.
Het verwijderen via de softwarelijst is inderdaad voldoende.

Echter is het wel een ideale aanvulling op welke beveiligingspakket dan ook, dus het is zeker het overwegen waard om hiervoor een licentie te kopen.
Zeker gezien de toename van de cryptolocker infecties waarvoor dit programma extra bescherming zal geven.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hallo,

Ik ga binnenkort dan een licentie aanschaffen zeker ook omdat het extra bescherming geeft voor cryptolocker infecties.
Toch wilde ik het programma verwijderen om met een schone installatie te beginnen maar bij het verwijderen via het configuratiescherm kreeg ik kort een blue screen met de mededeling
"Windows is afgesloten wegens een fout" Er stond nog wel iets meer maar kon dat zo snel niet zien.
Nadat de pc opnieuw opstartte verder geen problemen gehad maar hitmanpro alert 3 is niet verwijdert.
Is het nodig om Hitmanpro alert 3 te verwijderen en dus met een schone installatie te beginnen voordat ik de licentie activeer en is er een oorzaak van dat bluescreen tijdens het verwijderen?
Ook nog de vraag of Hitmanpro alert 3 met licentie en Malwarebytes anti-exploit free naast elkaar kunnen functioneren?
6
Hallo,

HitmanPro.Alert en Malwarebytes Anti-Exploit zouden inderdaad met elkaar kunnen conflicteren, beide hebben namelijk een gelijkaardige functie.
Maar laten we eerst een kijken naar de oorzaak van de BSOD voordat we verder gaan.

Download Afbeelding BlueScreenView en installeer deze.
  • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
  • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
  • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
  • Sla het bestand op het bureaublad op. Open vervolgens dat bestand, en post de inhoud in je volgende post als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Hallo,

Hierbij het gevraagde bestand van Bluescreenview:
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Hallo,

In totaal zijn er afgelopen maand nog twee BSOD's geweest, upload hiervoor het onderstaande bestand eens naar http://www.filedropper.com" onclick="window.open(this.href);return false; en plaats hier de downloadlink.
C:\Windows\Minidump\Mini032416-01.dmp

Dan kan ik de exacte oorzaak van de BSOD eens bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Hallo,

Ik kan het bestand niet uploaden naar filedropper:

"U bent niet bevoegd om dit bestand te openen wordt er aangegeven."
Heb het bestand gekopieerd naar het bureaublad en ook dan krijg ik dezelfde melding als ik het wil uploaden.
Is er een andere manier of kan ik iets uitvoeren zodat ik het bestand wel kan uploaden?
10
Hallo,

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\Windows\Minidump\Mini032416-01.dmp;p
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
Zoek.exe logbestand plaatsen & Sample.zip uploaden.
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
  • Op de onderstaande locatie is door Zoek.exe een ZIP bestand geplaatst met de naam sample_20120615_0718.zip. (de cijfers achter Sample_ duiden de datum en tijd aan).
  • C:\Users\Public\Desktop - Windows XP gebruikers kunnen het bestand terug vinden bij C:\Documents and Settings\All Users\Bureaublad
  • Upload dit bestand naar http://www.filedropper.com en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Hallo,

De BSOD is veroorzaakt door hmpalert.sys, wat een onderdeel is van HitmanPro.Alert.

Probeer het volgende eens, als er de 64 bit versie van Windows wordt gebruikt vervang overal C:\Program Files dan voor C:\Program Files (x86)
  • Ga naar start > uitvoeren en type het commando CMD, klik hier vervolgens met de rechtermuisknop op en kies uitvoeren als administrator.
  • Typ nu achter C:\Windows\System32> cd\ gevolgd door enter.
  • Typ nu achter C:\> CD C:\Program Files gevolgd door enter.
  • Typ nu achter C:\Program Files> CD C:\Program Files\HitmanPro.Alert
  • Typ nu het commando hmpalert.exe /uninstall gevolgd door enter.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Hallo,

Het is gelukt om Hitmanpro te verwijderen op de manier die u aangaf.
Ik zal van de week een licentie aanschaffen en een schone installatie van hitmanpro op de desktop zetten.
Ik neem aan dat http://www.surfright.nl/nl/alert" onclick="window.open(this.href);return false; de juiste downloadlink is.
Moet er verder nog iets verwijdert worden of gebeuren?
15
Hallo,

Geen probleem voor wat betreft het iets latere antwoord, je antwoord tenminste.
Ik zal Hitmanpro binnenkort installeren en Malwarebytes Anti-Exploit dan eerst verwijderen.
Bedankt voor alle hulp!
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “HitmanPro”