Plaats reactie
32
Hallo PeterJ,

De methode Shift+F8 deed niets, maar op een gegeven moment kwam weer een van de blauwe schermen met opstart-opties. Er stond ook 'Veilige modus' bij. Tot mijn extreme verrassing werkte dat (eerder niet). Ik kon zelfs gewoon de browser gebruiken en ik dacht: "Ik probeer het ontbrekende Windows bestand te downloaden ((winload.efi)."

Maar ja, geen netwerkmogelijkheden.

Wat is volgens u nu het verstandigste? Overigens lijkt mij de harde schijf gewoon in orde te zijn. Er zijn wel andere problemen, met name stof. De betreffende laptop wordt snel te heet en dan valt hij uit.
34
Hallo Peterj,
 
Het stukje over ontstoffen vind ik inspirerend, al is het wel weer heel erg detaillistisch. Tot nu toe was ik altijd erg bang om de schroevendraaier ter hand te nemen, maar dat schijnt dus bij meer mensen voor te komen. Ik denk dat ik een „gezond verstand-schoonmaak“ ga proberen: stof verwijderen dat duidelijk in het oog springt.
 
Wat winload.efi betreft: vandaag lukte ook de veilige modus met netwerkmogelijkheid. Dat is duidelijk een pluspunt.
 
Ik heb geen installatiemedium, dus vallen er een paar opties uit het gelinkte artikel weg.
 
Fix nr. 1 heb ik al geprobeerd (Secure boot staat nog steeds uit.)
Fix nr. 2 is dus met installatiemedium.
Fix nr. 3 spreekt over „early launch anti-malware protection“. Die had ik ook al eens geprobeerd. Maar het is of-of: òf veilige modus òf deze early enzovoort.
Allebei kiezen kan volgens mij niet.
Fix nr. 4 vereist weer een installatiemedium.
 
Hoe nu verder?
 
35
Fix #1 en fix #2 is zonder installatiemedium. Indien je wel in veilige modus kan starten is fix 1 en/of fix 2 als eerste aan te raden.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
36
Wat u nu zegt, begrijp ik niet.

Fix nr, 1 heb ik een paar dagen geleden toch al geprobeerd? Secure boot staat nog steeds uit.

Als ik Fix nr. 2 probeer, krijg ik steeds alleen de opstartinstellingen zoals afgebeeld bij Fix nr. 3, punt 4 (maar dan in het Nederlands). Voorafgaande mededeling is : "Automatisch herstel voorbereiden".


Of zie ik iets over het hoofd?
37
Sorry, ik zat bij Windows 7 te lezen in plaats van Windows 8.1
Gebruik de mediacreationtool van Microsoft om Windows 8.1 te downloaden en een opstartbare DVD of USB te maken. Hoe je dat doet lees je hier.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
38
Wat ik al eens eerder aan iemand wilde vragen:

ik heb een opstartbare usb-stick voor mijn eigen laptop (Windows 7). Die heeft de lokale PC-winkel op mijn verzoek gemaakt. (Als compensatie voor de door hun verwijderde recovery partitie).

Als ik de gehele inhoud van de usb-stick knip en plak naar mijn harde schijf (om te bewaren), kan ik de lege usb-stick dan gebruiken om een Windows 8.1 stick te maken? Dan kan ik de inhoud voor Windows 7 daarna weer terugzetten op de usb-stick.

Ik heb namelijk maar één usb-stick en om financiële redenen probeer ik elke niet strikt noodzakelijke uitgave te vermijden.

Het zou ook nog kunnen dat Windows 8 een van de opties op mijn bestaande usb-stick is. Er waren, geloof ik, 4 opties.
39
Als ik de gehele inhoud van de usb-stick knip en plak naar mijn harde schijf (om te bewaren), kan ik de lege usb-stick dan gebruiken om een Windows 8.1 stick te maken?
Dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Misschien een meelezer.
Je kan achteraf wel weer de mediacreationtool gebruiken om er weer een opstartbare Windows 7 op te zetten.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
40
Uw zin "Misschien een meelezer" plaatst mij voor raadsels, maar de rest begrijp ik wel.

Door het stof dat nu aanwezig is, lijkt mij een opstartbare usb-stick problematisch te gaan worden, want door het stof valt de betreffende laptop steeds redelijk snel uit.

Als de laptop weer normaal start wil ik hem liefst teruggeven aan mijn vriendin. Want zij was er vorige week nog tegen dat ik het apparaat wilde open schroeven. Ik ga vandaag naar haar toe en zal dan de situatie nogmaals proberen te bespreken,

Soms gaan processen die onderbroken werden later weer verder, soms niet. Weet u toevallig hoe dit zit met een opstartbare stick?

Ik las ook over mogelijke oplossingen via de opdracht prompt. Heeft u daar ideeën over?

Toevoeging: Opeens ging er bij mij een licht aan: u bedoelt een meelezer op dit forum, denk ik.
41
Door het stof dat nu aanwezig is, lijkt mij een opstartbare usb-stick problematisch te gaan worden, want door het stof valt de betreffende laptop steeds redelijk snel uit.
Ontstoffen is dus het eerste wat je deint te doen. Als de computer om de haverklap uitvalt wordt het probleem alleen maar erger, bestanden kunnen hierdoor namelijk beschadigd raken.

u bedoelt een meelezer op dit forum, denk ik.
Inderdaad, dat bedoel ik.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “HitmanPro”