Plaats reactie
1
Als ik klik op "Toon HitmanPro.Alert" (in het systeemvak), zie ik twee maal het Opera logo. 

Momenteel gebruik ik slechts één browser, en dat is Opera. Waarom staat het logo er twee keer?
2
Hallo,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo Maxstar,

Eigenlijk wilde ik aleen een vraag stellen.

Ik ben in de loop der tijden allergisch geworden voot "tools". Als je de vraag niet wil of kunt beantwoorden, geen probleem.
4
Hallo,

Natuurlijk wil ik je vraag beantwoorden, graag zelfs maar met FRST kan ik zien of er soms twee programmamappen van Opera aanwezig zijn.
FRST is portable en hoef je ook niet te installeren, maar zonder logje komen we er misschien ook wel uit.
Ik heb namelijk het idee dat er nog restanten van een oude versie van Opera aanwezig zijn waardoor deze browser tweemaal in HitmanPro.Alert verschijnt.

Controleer eens of er in de map "C:\Program Files (x86)\Opera" soms nog een map van een oude versie aanwezig is.

C:\Program Files (x86)\Opera\46.0.2597.57\opera.exe
C:\Program Files (x86)\Opera\47.0.2631.39\opera.exe

Zo ja verwijder hier de oudste versie, dan zal HitmanPro.Alert niet meer een eventueel oude versie weergeven.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hallo Maxstar,

Bijna durf ik het niet te vertellen, maar ik lijd aan browserstress. Dit heb ik nu al ruim 6 jaar, sinds ik online ging. Geen enkele browser bevalt mij.

Ik had de laatste tijd langdurig Firefox, maar die ging mij steeds meer tegenstaan, om diverse redenen. Toen ging ik weer eens naar Opera. Die beviel mij onverwacht geweldig goed. Tot ik gisteren wilde luisteren naar NPO Radio 1 "UItzending gemist". Er kwam niets. Eerder had ik al geconstateerd dat de Regenradar nauwelijks wilde laden.

Op dit moment zit ik weer bij SRWare Iron. Tot nu toe heeft die slechts één tekortkoming: hij weigert het zeer lange inlognummer van mijn bibliotheek op te slaan. Firefox doet dit dan weer wèl.

Samengevat: ik heb Opera gisteravond onverwacht verwijderd, en nu vertoont HitmanPro.Alert alleen SRWare Iron.

Misschien moet ik gewoon alle browsers installeren die er zijn en dan de hele dag switchen.
6
Zelf gebruik ik meerdere browsers tegelijkertijd, Firefox als standaard browser voor zeg maar het dagelijkse werk.
Daarnaast gebruik ik ook Opera, deze heeft immers een handige ingebouwde VPN-cliënt.
Ook Google Chrome, Internet Explorer, Microsoft Edge en een TOR browser zijn aanwezig maar die gebruik ik minder vaak.

Je kan dus probleemloos meerdere browsers installeren als je dat wenst.
Léon schreef:Op dit moment zit ik weer bij SRWare Iron. Tot nu toe heeft die slechts één tekortkoming: hij weigert het zeer lange inlognummer van mijn bibliotheek op te slaan. Firefox doet dit dan weer wèl.
Inloggegevens door een browser laten opslaan is eigenlijk niet zo verstandig, een veiligere manier is bijvoorbeeld een wachtwoordbeheerder gebruiken.
Momenteel heb ik de Kapersky Password Manager in gebruik, met de gratis versie kan je 15 accounts toevoegen.
Voor de meeste gebruikers is dit vaak voldoende om de meest gebruikte inloggegevens op te slaan.
Een goed (gratis) alternatief is bijvoorbeeld KeePass.

Door het gebruik van en wachtwoordbeheerder ben je dan direct ook van het probleem in SRWare Iron af.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Hallo Maxstar,

Je laatste zin ("Door het gebruik van een wachtwoordbeheerder ben je dan direct ook van het probleem in SRWare Iron af"), is echt het hoogtepunt. Als dit werkelijk zo is, ga ik je suggestie zeker uitproberen.

Ik gebruik juist HitmanPro.Alert omdat die de enige inloggegevens beschermt die ik belangrijk vind (inloggen bij de bankrekening, waar overigens niet zo héél veel op staat, maar toch). Alle overige inloggegevens kunnen mij bij wijze van spreken "gestolen worden".

Ik houd je op de hoogte wat de wachtwoordbeheerder betreft.
9
Hallo Maxstar,

Het programma Keepass beviel mij slechts zeer matig. Toen kwam de gedachte: "Zou er niet gewoon een Chrome extensie zijn die dit probleem oplost?"

Dezelfde dag nog las ik toevallig in de bibliotheek de Digitaalgids en die beval de extensie Lastpass aan. Nadat ik die geïnstalleerd had, bleek dat ik al een account had bij Lastpass!

Ik weet nog niet precies hoe het een en ander precies werkt, want mijn belangstelling is nog niet erg groot voor dit fenomeen, maar vandaag bood SRWare Iron opeens aan om het 14-cijferige inlognummer van mijn bibliotheek op te slaan. Met dat probleem was het allemaal begonnen. (Dat die dat niet wilde opslaan).
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “HitmanPro”