Pagina 1 van 1

Problemen bij het starten van Malwarebytes' Anti-Malware

Geplaatst: 31 aug 2010 16:55
door Maxstar
Als u problemen heeft bij het starten van Malwarebytes' Anti-Malware (MBAM) probeer dan de onderstaande opties om Malwarebytes' Anti-Malware (MBAM) te starten.

1. Download rkill via één van de onderstaande links naar het bureaublad. Dubbelklik op "rkill" om het te starten
Indien er een melding komt van uw beveiligingspakket c.q. virusscanner dat rkill een bedreiging is kunt u dit negeren, dit is namelijk een "False Positive"
Wanneer "RKill"gereed is zal u het volgende scherm te zien krijgen. Afbeelding Klik nu op OK om dit scherm te sluiten, er zal nu automatisch een "log-bestand" worden geopend.
Let op!!! Herstart niet de computer na het gebruik van rkill


2. Navigeer naar de map waar "MalwareBytes' Anti-Malware" staat geïnstalleerd en hernoem mbam.exe naar svchost.exe Afbeelding
3. Als Malwarebytes' Anti-Malware is gestart voert u de onderstaande instructies om Malwarebytes' Anti-Malware te updaten.
  • Klik op het tabblad "Update" en vervolgens op "Controleer op updates"
  • Klik op het tabblad "scanner"
  • Kies de optie "snelle scan" en klik op "scannen"
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Info:
Heeft u na het volgen van de bovengenoemde stappen nog steeds problemen kunt u uw problemen voorleggen in dit topic (klik).