Plaats reactie
1
Hallo!

Sinds een week of twee zit ik met een vervelend probleem dat mijn computer uit het niets uitvalt. Meestal na een half uur of zoiets komt de melding dat de realtimebescherming is uitgeschakeld. Klik ik op inschakelen dan flits er snel een melding mbamwebprotection is uitgeschakeld voorbij en valt de computer uit en herstart vanzelf.

In beeld staat dan heel kort stop PAGE FAULT IN NONPAGED AREA
What failed mwac.sys

Alvast bedankt
Remco
2
Hallo en welkom op het forum,

Malwarebytes verwijderen
  • Klik met de rechtermuisknop op het startmenu en klik op uitvoeren.
  • Typ hier het commando control en druk op enter.
  • Klik in dit scherm op "Een programma verwijderen".
  • Selecteer hier de installatie van Malwarebytes en klik bovenin het scherm op verwijderen.
  • Volg de verdere instructies en herstart de computer.
Mocht dit niet lukken dan kan je Malwarebytes verwijderen met de speciale uninstaller (MBclean), zie onderstaande link. https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=325&t=20712
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Even voor de zekerheid!
Moet ik dit gelijk doen na het opstarten of pas als de computer eerst is uitgevallen en opnieuw gestart is?
4
Hallo,

Ja, dit mag je direct na het opstarten uitvoeren en in principe mag je dan ook direct mb-clean.exe uitvoeren.
Dit om eventueel problemen met het handmatig verwijderen van Malwarebytes te voorkomen, deze tool ruimt immers ook allerlei oude programmabestanden (..etc) op die misschien via de deinstallatie via Windows zelf kunnen achterblijven. Zeg maar, het zeker voor het onzekere.

Installeer na de herstart Malwarebytes opnieuw via de onderstaande instructies.

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op MBSetup.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Die is hier na te lezen Handleiding.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Quarantaine" en daarna op "Gereed".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Start Malwarebytes klik op "Detectiehistorie", klik op "Historie".
Dubbelklik op het recentste "Scan detectie".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Hoe je een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest je hier.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Ik ben er mee bezig geweest en kreeg het eerst niet voor elkaar. Elke keer kreeg ik de melding wacht tot het huidige programma is verwijderd of gewijzigd. Opnieuw opstarten hielp niet en met f8 kon ik niet in de veilige modus starten. Met de malwarebytes cleaning tool ging het wel.

Maar heb nu een nieuw probleem dat Malwarebytes niet meer geïnstalleerd kan worden door de melding er is een fout opgetreden en kan geen verbinding maken met de service.

Graag een oplossing!
7
Hallo,

Hoe bedoel je precies dat Malwarebytes niet geïnstalleerd kan worden? De foutmelding dat er geen verbinding met de service gemaakt kan worden komt met name voor als het programma niet correct is geïnstalleerd. Mocht dit het geval zijn voer dan het onderstaande uit om de installatie van Malwarebytes te repareren.

Download de Afbeelding Malwarebytes Support Tool naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Dubbelklik op "mb-support-1.5.x.xxx.exe" en vink de optie "Accept License Agreement" aan.
  • Klik hierna op Next waarna het programma opgestart zal worden.
  • Klik nu op start repair.
  • Als dit proces gereed is herstart dan de computer.
Krijg je nu nog steeds foutmeldingen? En heb je in de tussentijd nog BSOD's gehad?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Niet meer geinstalleerd moest zijn niet geactiveerd, bij het starten van Malwarebytes verscheen direct de foutmelding. De Support Tools heeft dit meen ik ook niet kunnen repareren want na 30 minuten startte mijn computer opnieuw op en startte ook de installatie opnieuw. Dit is allemaal nu goed zo lijkt het. Geen foutmeldingen meer gehad en activeren is nu ook gelukt. Wat alleen nog niet klopt is Defender van Windows. Hier zag ik altijd dat Malwarebytes is ingeschakeld maar dat staat er nu niet meer? Heb jij daar ook nog een oplossing voor?
9
Hallo,

Dat de Malwarebytes Support Tool na een herstart een nieuwe (schone) installatie uitvoert is normaal als er problemen zijn gedetecteerd. Wat betreft Windows Defender weet ik niet zeker of Malwarebytes Premium zich automatisch registreert in het beveiligingscentrum van Windows. Ik dacht van wel, maar misschien pas na een tweede herstart van het systeem nadat de premium-versie is geactiveerd.

Controleer in ieder geval even de volgende instellingen.
  • Open Malwarebytes en klik rechtsboven op het tandwieltje.
  • Klik op beveiliging en scroll naar Windows Beveiligingscentrum.
  • Activeer hier (indien nodig) de registratie van Malwarebytes in het beveiligingscentrum van Windows.
Als het goed is zou Windows Defender moeten aangeven dat Malwarebytes actief is, zo niet, herstart dan even de computer. Als je trouwens de betaalde versie van Malwarebytes gebruikt zal Windows Defender ook niet meer (volledig) actief zijn. Optioneel kan je het periodiek scannen wel weer inschakelen, Defender zal dan niet real-time het systeem controleren maar op gezette tijdstippen een scan uitvoeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Het goede nieuws is dat Malwarebytes weer goed werkt, na de laatste actie met de support tool niks geen problemen meer gehad. Mijn echtgenoot is er helemaal tevreden mee die het meeste achter de computer aan het werk is.

Het slechte nieuws is dat onze IPS Quad HD monitor van LG en de HP Laserjet het niet meer doet door vermoedelijk dichtbije blikseminslag deze week. Op de monitor heb ik nog garantie tot juli 2021 maar van de printer is de garantie al verlopen. :'(

In ieder geval hartelijk bedankt voor de snellen en vriendelijke ondersteuning.
Marco
11
Hallo,

Graag gedaan en fijn dat de problemen zijn verholpen. Wat betreft de printer is dat inderdaad wel een tegenvaller, wellicht kan je deze schade nog wel bij je verzekering claimen?

Nu de problemen zijn opgelost mag je MB-Clean en de Malwarebytes Support Tool weer verwijderen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”