Plaats reactie
1
Hallo,

Ik gebruik sinds 1 week Malwarewbytes premium als hoofd AV scanner, omdat ik er toch inmiddels vanuit mag gaan dat deze nu gebruikt kan worden als zodanig, maar nu deed ik gisterenavond een online scan met Eset Online scanner die ik een volledige scan liet uitvoeren, en daar kwam toch een bedreiging uit voort.

Overigens beweerd Eset dat ik die naast mijn eigen scanner kan gebruiken.

Dus mijn vraag is toch, hoe betrouwbaar is MBAM eigenlijk?
2
In W10 zit al een prima AV, Defender, waarom een andere? en Mbam komt er niet zo heel erg goed uit.

https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/

Defender off-line test.
https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... tect-my-pc
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
3
Hallo,

Heb je het door ESET gedetecteerde bestand reeds laten verwijderen, in quarantaine laten plaatsen of nog niet?
En heb je misschien het logbestand van de scan opgeslagen zodat we even kunnen nagaan wat ESET heeft gevonden?

De online scanner van ESET kan je inderdaad naast Malwarebytes of welk ander beveiligingspakket gebruiken. De online scanner biedt immers geen real-time bescherming en kan daardoor ook niet voor conflicten zorgen. Dit geldt overigens ook voor bijvoorbeeld de Emsisoft Emergency Kit, dit zijn zogenaamde on-demand scanners die je gewoon periodiek kan laten scannen ter controle.

Verder is Malwarebytes een prima beveiligingspakket.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Maxstar schreef:Hallo,

Heb je het door ESET gedetecteerde bestand reeds laten verwijderen, in quarantaine laten plaatsen of nog niet?
En heb je misschien het logbestand van de scan opgeslagen zodat we even kunnen nagaan wat ESET heeft gevonden?

Ja deze is inmiddels in quarantaine gezet door Eset en is deze:

21-1-2020 21:39:25
Gescande bestanden: 402767
Geïnfecteerde bestanden: 1
Opgeschoonde bedreigingen: 1
Totale scantijd 00:36:08
Scanstatus: Voltooid


C:\Users\User.000\Downloads\ccsetup538 (1).exe Win32/Bundled.Toolbar.Google.D potentieel onveilige toepassing opgeschoond door te verwijderen
6
Oké, dank je :)

Dan kan ik met een gerust hart verder vertrouwen op MBAM met daarnaast Eset online scanner.

Even nog iets om te melden, eerder gebruikte ik ook Kaspersky free ernaast als AV programma, maar toen zij met een geheel nieuwe versie kwamen zette deze zowat mijn hele systeem op slot, en waarschijnlijk omdat dit voor mij nogal onverwachts kwam en ik dus ellenlange voorwaardes moest lezen en accepteren welke ik dus niet altijd accepteerde omdat ik gewoonweg niet wist waar het allemaal over ging en om die reden dus dit waarschijnlijk niet goed werkte, kon niet eens meer in sommige instellingen van windows komen, bijvoorbeeld bijwerken en beveiliging deed helemaal niets meer, dus paniek alom wist eerst niet waar dit vandaan kwam.

Totdat ik mij besefte dat dit weleens door die nieuwe Karspersky kon komen, en dus die overigens met moeite kon verwijderen.
7
Graag gedaan.. :good:

Overigens ging het hier om een oude versie van CCleaner uit 2017 in een oud gebruikersprofiel zo te zien.
Wellicht had deze versie nog de Google Toolbar aan boord, want de huidige versie van CCleaner detecteert ESET niet meer als "Win32/Bundled.Toolbar.Google.D".
Zie het scanresultaat op VirusTotal: https://www.virustotal.com/gui/file/f2a ... /detection
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Nipcweb schreef:Dan kan ik met een gerust hart verder vertrouwen op MBAM met daarnaast Eset online scanner. Even nog iets om te melden, eerder gebruikte ik ook Kaspersky free ernaast als AV programma, maar toen zij met een geheel nieuwe versie kwamen zette deze zowat mijn hele systeem op slot. (...)
Malwarebytes en de ESET Online Scanner is een prima combinatie. Wat betreft Kasperky Free kan deze inderdaad conflicteren met Malwarebytes en vice versa.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
"Wat betreft Kasperky Free kan deze inderdaad conflicteren met Malwarebytes en vice versa."
Bij mij was dit op verschillende systemen geen probleem. Zo ja, dan kun je ze m.i. altijd nog wederzijds excluden
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
11
Normaliter werkten ze ook goed samen, maar, omdat Kaspersky met een nieuwe versie kwam, en ik allerlei voorwaarden moest accepteren die ik weigerden liep de boel vermoedelijk vast, dus daarom toch maar verwijderd, en nu samen met Eset online scanner en Malwarebytes premium lijkt het ook goed te gaan.

Overigens gebruik in daarnaast ook nog HitmanPro alert free     
12
Hallo Veng

Klopt, maar 'excluden' betekent niet dat je daarmee ook beveiligingsmodules (volledig) compatibel maakt. In principe geef je in pakket A aan dat het iets van pakket B niet moet controleren. Ondanks het uitsluiten zal bijvoorbeeld de exploitbeveiliging van zowel pakket A als pakket B actief blijven, die alsnog kunnen conflicteren.

Toen Malwarebytes nog geschikt was als aanvullende malwarescanner was er een compatibility-list. Nu Malwarebytes een volwaardig beveiligingspakket is, als alternatief voor een reguliere 'virusscanner(s)' heeft compatibiliteit met andere software geen prioriteit meer.

Zo heb ik op een systeem Emsisoft Anti-Malare naast Malwerbytes draaien zonder problemen, echter heeft abbs met deze combinatie weer problemen gehad in het verleden. Wat dat betreft is het vaak systeemafhankelijk hoe problemen optreden...
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Dank je. Zo leren we bij :-)
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”