Gesloten
1
Mijn laptop (lenovo yoga 520, Windows 10) is overduidelijk geïnfecteerd met malware. Ik heb AVG en Avast een scan laten draaien, maar tijdens de laatste scan liep de pc helemaal vast en heb ik hem hard uit moeten zetten. Toen ik de laptop vervolgens weer probeerde op te starten lukte dit niet. Als ik de laptop nu aanzet, is het eerste en enige inbeeld wat ik zie het lenovo logo. 
 
Ik heb geprobeerd een systeemherstel uit te voeren, en geprobeerd windows opnieuw te installeren op de laptop door de recovery menu te openen, maar dit lukt niet. Ik moet namelijk een gebruikers account selecteren. Ik kan kiezen tussen mijn eigen admin account, en een voor mij onbekend admin account genaamd 7j0PFTYqvCO. Het lijkt erop dat het wachtwoord van mijn admin account is aangepast : -(
 
Ik hoop enorm dat iemand me kan helpen. Voor mij is het het belangrijkst dat ik in ieder geval bij mijn data kan, want stom genoeg heb ik hier geen back up van....
2
Welkom,

Je hebt 2 berichten aangemaakt. We gebruiken deze, de andere is gesloten.

2 of meerdere antivirus programma's op een computer is niet goed. Deze kunnen elkaar in de weg zitten en de computer vertragen,
Deinstalleer daarom eerst AVG of Avast.
Vertel of dat gelukt is.

Edit: Sorry, ik lees nu pas dat Windows niet meer wil starten.
Probeer het volgende:
- Houdt de SHIFT-toets ingedrukt en start de computer op.
- Er verschijnt nu een blauw scherm met lichtblauwe tegels.
- Kies Problemen oplossen - Geavanceerde opties - Opstartherstel
Start Windows dan wel door ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
PeterJ schreef:Welkom,

Je hebt 2 berichten aangemaakt. We gebruiken deze, de andere is gesloten.

2 of meerdere antivirus programma's op een computer is niet goed. Deze kunnen elkaar in de weg zitten en de computer vertragen,
Deinstalleer daarom eerst AVG of Avast.
Vertel of dat gelukt is.

Edit: Sorry, ik lees nu pas dat Windows niet meer wil starten.
Probeer het volgende:
- Houdt de SHIFT-toets ingedrukt en start de computer op.
- Er verschijnt nu een blauw scherm met lichtblauwe tegels.
- Kies Problemen oplossen - Geavanceerde opties - Opstartherstel
Start Windows dan wel door ?
Peter,
Dank voor je reactie. Het is me ondertussen gelukt om de laptop op te starten met een Hirens bootable usb. Er stond een tooltje in waarmee ik mijn admin wachtwoord weer aan kon passen en het is me daarna gelukt om een systeemherstel uit te voeren. :-) 
6
Mooi dat je Windows weer aan de praat hebt gekregen.
In je eerste bericht zeg je:
Mijn laptop (lenovo yoga 520, Windows 10) is overduidelijk geïnfecteerd met malware.
Moeten we hier nog naar kijken ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
Nee hoor, bedankt! Ik heb malwarebytes laten lopen en alles is hiermee opgelost :-)
8
Oke, dan sluit ik dit topic.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”