Plaats reactie
1
Een probleem dat al enkele maanden regelmatig de kop opsteekt maar de laatste dagen niet meer incidenteel maar bijna continu voorkomt: De realtimebescherming is om de haverklap uitgeschakeld en ook niet aan te zetten. Meer mensen last van dit probleem?
2
rudidev schreef:Een probleem dat al enkele maanden regelmatig de kop opsteekt maar de laatste dagen niet meer incidenteel maar bijna continu voorkomt: De realtimebescherming is om de haverklap uitgeschakeld en ook niet aan te zetten. Meer mensen last van dit probleem?
Hallo Rudi,
Heb je Malwarebytes als eens geheel verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? (zorg wel dat je eerst het licentie nummer ergens opschrijft)
Gebruik je Malwarebytes als enige antivirusscanner of heb je er nog één op je pc?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Als het daarmee niet is opgelost ga dan naar je desktop. Kies de eigenschappen van MB icon, ga naar comptabiliteit en zet een vinkje bij: "MB uitvoeren als administrator". Dat loste bij mij het probleem op.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
5
Ook even last van gehad, en eigenlijk nadat er een update van het programma was geïnstalleerd, en dan ging het om web bescherming die uitgeschakeld was, maar nadat ik die weer aangezet had werkte alles weer.
6
@abbs ja dat is vrij recent nog eens gebeurd. Ik gebruik ook Kaspersky ernaast. @Veng ik ga er vanmiddag even mee aan de gang. Bedankt beiden!
7
rudidev schreef:@abbs ja dat is vrij recent nog eens gebeurd. Ik gebruik ook Kaspersky ernaast. @Veng ik ga er vanmiddag even mee aan de gang. Bedankt beiden!
Ik denk dat er toch steeds problemen blijven komen omdat je eigenlijk 2 anti-virusprogramma's naast elkaar heb.
Dit is sinds Malwarebytes versie 3.xx is eigenlijk niet meer nodig om en andere av ernaast te gebruiken.
Hieraan moet5 je toch eens gaan denken of Kaspersky en Malwarebytes free of alleen Malwarebytes premium.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
8
Heb ik ook al eens overwogen, maar op een of andere manier heb ik nog niet veel vertrouwen in mbam alleen als virusscanner
9
Nipcweb schreef:Heb ik ook al eens overwogen, maar op een of andere manier heb ik nog niet veel vertrouwen in mbam alleen als virusscanner
Klopt, dit probleem hebben vele, omdat Malwarebytes als enkel malware scanner is begonnen heeft iedereen dit nog in zijn hoofd en durf niet over te schakelen.
En om dan deze vertrouwen te winnen duurt wel even maar één av blijft toch aangeraden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
10
Ik gebruik Malwarebytes Premium naast Kaspersky free. Probleemloos. Ik heb wel beide programma's elkaar laten uitsluiten.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
11
Veng schreef:Ik gebruik Malwarebytes Premium naast Kaspersky free. Probleemloos. Ik heb wel beide programma's elkaar laten uitsluiten.
Heb ik inderdaad ook gedaan.
12
Het schijnt dat Windows Defender tegenwoordig ook redelijk goed is. Die zou je ook naast MB kunnen proberen.
"As noted, if you just install Malwarebytes, without any other antivirus, it runs alongside Windows Defender. According to my contact at the company, this is the most common configuration for Malwarebytes users. I took a little extra time to put this synergy to the test."

Ik durf ook nog niet op MB te vertrouwen. Ik wil eerst goede reviews zien.
Hier een zeer uitgebreide review. Bijna te lang om te lezen :-) https://www.pcmag.com/article2/0,2817,2455577,00.asp
En zij (PC mag.)zijn nog niet overtuigd:
"Bottom Line En:
"Cons
Not the best stand-alone AV out there, but the main purpose is to work in tandem with other AV software
."
https://www.softwareadvice.com/security ... s-profile/
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
13
Duidelijke uitleg, en inderdaad wordt bij deze mijn twijfels aan alleen gebruik malwarebytes beantwoordt.

Dank voor je toelichting, kon er eigenlijk nog niet echt iets over vinden.
14
Veng schreef:Het schijnt dat Windows Defender tegenwoordig ook redelijk goed is. Die zou je ook naast MB kunnen proberen.
Op twee laptops gebruik ik alléén Malwarebytes Premium als antivirus programma.
Wel is de Firewall van Windows Defender ingeschakeld.

Het is afhankelijk van wat doet men met een computer? Ik download nooit dubieuze zaken, ga nooit naar dubieuze websites, gebruik alléén legitieme applicaties.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
15
Veng schreef: Ik gebruik Malwarebytes Premium naast Kaspersky free. Probleemloos. Ik heb wel beide programma's elkaar laten uitsluiten.

Kunnen jullie me vertellen waar ik die mogelijkheid in beide vindt? (een digibeet) 
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”