Plaats reactie
1
Hallo,

Is er een storing bij Malwarebytes of is er iets anders aan de hand?
Malwarebytes geeft steeds aan: Afbeelding Afbeelding Ik heb Malwarebytes verwijderd en opnieuw geïnstalleerd waarna hij het volgende aangeeft:
Afbeelding Nadat ik bij updates op controleer op udates klikte werd en na enkele weigeringen zojuist toch een update uitgevoerd.
Is nu alles weer opgelost en werkt Malwarebytes nu weer normaal? 
Laatst gewijzigd door Jack1960 op 29 jan 2018 04:13, 1 keer totaal gewijzigd.
2
Ook geklooi met Malwarebytes, alleen bij mij krijg ik steeds de opmerking dat realtimebescherming op het web is uitgeschakeld.
Steeds als ik deze wil inschakelen doet deze dit niet, sterker nog mijn hele pc loopt erop vast, en als ik via taakbeheer kijk neemt Malwarebytes services een groot deel van de cpu en geheugen in beslag.

Het enig wat nu nog werkt is dat ik hier nog wat kan doen, maar andere taken werken niet meer, zoals het Windows logo onderin links doet niets als ik erop klik.

Het viel mij een uur geleden ook op dat alles gewoon helemaal vast liep en moest de laptop geforceerd via de aan/uit knop opnieuw opstarten.

Of dit met Malwarebytes te maken heeft weet ik niet, maar vreemd is het wel.

Kan iemand mij hiermee helpen?
3
Ja bij mij ook hetzelfde: 

Realtimebescherming op web is uitgeschakeld bij malwarebytes
PC loopt vast ==> zwart scherm

Op het Malwarebytes forum zijn er meerdere personen die dezelfde melding maken en ook dat er veel RAM wordt gebruikt.

Het gaat nu weer (even?) goed bij mij na een aantal keren al dan niet geforceerd opstarten.
4
Via taakbeheer zie je hoeveel Malwarebytes van je systeem vergt en loopt daardoor vast, wat ik nu heb gedaan en dat kun je al lezen op andere forums is Malwarebytes services als taak beëindigen, heb ik zojuist weer gedaan, dan maar even geen malwarebytes, gelukkig heb ik nog een andere virusscanner die de boel in de gaten houd.

Zie https://linustechtips.com/main/topic/890413-malwarebytes-is-having-a-general-ram-leak-issue-is-crashing-systems/
Laatst gewijzigd door Nipcweb op 27 jan 2018 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
5
Op het malwarebytes forum wordt nu aangegeven dat er een nieuwe Patch is uitgebracht voor dit probleem met de database 3803.

Even op het dashboard van Malwarebytes bij updates de nieuwe release downloaden en dan zou het probleem opgelost zijn.

https://forums.malwarebytes.com/topic/220161-i-might-be-infected/?tab=comments#comment-1207241

Na deze patch te hebben gedownload heb ik geen problemen meer gehad en functioneert Malwarebytes normaal.
Laatst gewijzigd door Jack1960 op 27 jan 2018 20:54, 2 keer totaal gewijzigd.
7
Ik heb de update uitgevoerd en inderdaad lijkt de patch er nu op aanwezig te zijn, neemt niet weg dat ik nog steeds de opmerking krijg dat de realtime bescherming op het web niet staat ingeschakeld en krijg deze ook niet ingeschakeld.

Dus wederom is Malwarebytes nog steeds niet betrouwbaar als virusscanner, en ga deze dus de volgende keer niet meer als premium nemen, zonde van mijn geld.

Keer op keer laat MBAM je in de steek.
8
Heb je de pc ook een reboot gegeven na het downloaden van de patch? Het kan nodig zijn dat je de pc zelfs 2 of 3 keer moet rebooten.

Op het Malwarebytes forum zijn de reacties niet mals op wat er vandaag gebeurd is. Precies wat jij ook zegt Nipcweb dat MBW niet erg betrouwbaar meer is.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”