Malwarebytes, geen contact met licentieserver!

Stel hier uw vragen met betrekking tot Malwarebytes Anti-Malware, Anti-Exploit en Anti-Rootkit.
Plaats reactie
Jack1960
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 nov 2015 10:03
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10 home 64 bit
AV: Ziggo Safe Online (F-Secure)
AM: Malwarebytes Free 4
FW: Windows

#1

Hallo,

Is er een storing bij Malwarebytes of is er iets anders aan de hand?
Malwarebytes geeft steeds aan:
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb Malwarebytes verwijderd en opnieuw geïnstalleerd waarna hij het volgende aangeeft:

Afbeelding

Nadat ik bij updates op controleer op udates klikte werd en na enkele weigeringen zojuist toch een update uitgevoerd.
Is nu alles weer opgelost en werkt Malwarebytes nu weer normaal? 
Laatst gewijzigd door Jack1960 op 29 jan 2018 04:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Nipcweb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 12 feb 2014 12:18
OS: Windows 10 64 bit
AV: Malwarebytes Premium + Eset online scan
AM: HitmanPro Alert
FW: Windows en router

#2

Ook geklooi met Malwarebytes, alleen bij mij krijg ik steeds de opmerking dat realtimebescherming op het web is uitgeschakeld.
Steeds als ik deze wil inschakelen doet deze dit niet, sterker nog mijn hele pc loopt erop vast, en als ik via taakbeheer kijk neemt Malwarebytes services een groot deel van de cpu en geheugen in beslag.

Het enig wat nu nog werkt is dat ik hier nog wat kan doen, maar andere taken werken niet meer, zoals het Windows logo onderin links doet niets als ik erop klik.

Het viel mij een uur geleden ook op dat alles gewoon helemaal vast liep en moest de laptop geforceerd via de aan/uit knop opnieuw opstarten.

Of dit met Malwarebytes te maken heeft weet ik niet, maar vreemd is het wel.

Kan iemand mij hiermee helpen?
Jack1960
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 nov 2015 10:03
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10 home 64 bit
AV: Ziggo Safe Online (F-Secure)
AM: Malwarebytes Free 4
FW: Windows

#3

Ja bij mij ook hetzelfde: 

Realtimebescherming op web is uitgeschakeld bij malwarebytes
PC loopt vast ==> zwart scherm

Op het Malwarebytes forum zijn er meerdere personen die dezelfde melding maken en ook dat er veel RAM wordt gebruikt.

Het gaat nu weer (even?) goed bij mij na een aantal keren al dan niet geforceerd opstarten.
Nipcweb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 12 feb 2014 12:18
OS: Windows 10 64 bit
AV: Malwarebytes Premium + Eset online scan
AM: HitmanPro Alert
FW: Windows en router

#4

Via taakbeheer zie je hoeveel Malwarebytes van je systeem vergt en loopt daardoor vast, wat ik nu heb gedaan en dat kun je al lezen op andere forums is Malwarebytes services als taak beëindigen, heb ik zojuist weer gedaan, dan maar even geen malwarebytes, gelukkig heb ik nog een andere virusscanner die de boel in de gaten houd.

Zie https://linustechtips.com/main/topic/890413-malwarebytes-is-having-a-general-ram-leak-issue-is-crashing-systems/
Laatst gewijzigd door Nipcweb op 27 jan 2018 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Jack1960
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 nov 2015 10:03
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10 home 64 bit
AV: Ziggo Safe Online (F-Secure)
AM: Malwarebytes Free 4
FW: Windows

#5

Op het malwarebytes forum wordt nu aangegeven dat er een nieuwe Patch is uitgebracht voor dit probleem met de database 3803.

Even op het dashboard van Malwarebytes bij updates de nieuwe release downloaden en dan zou het probleem opgelost zijn.

https://forums.malwarebytes.com/topic/220161-i-might-be-infected/?tab=comments#comment-1207241

Na deze patch te hebben gedownload heb ik geen problemen meer gehad en functioneert Malwarebytes normaal.
Laatst gewijzigd door Jack1960 op 27 jan 2018 20:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Nipcweb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 12 feb 2014 12:18
OS: Windows 10 64 bit
AV: Malwarebytes Premium + Eset online scan
AM: HitmanPro Alert
FW: Windows en router

#6

oke dank je, ga het eens uitproberen
Nipcweb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 12 feb 2014 12:18
OS: Windows 10 64 bit
AV: Malwarebytes Premium + Eset online scan
AM: HitmanPro Alert
FW: Windows en router

#7

Ik heb de update uitgevoerd en inderdaad lijkt de patch er nu op aanwezig te zijn, neemt niet weg dat ik nog steeds de opmerking krijg dat de realtime bescherming op het web niet staat ingeschakeld en krijg deze ook niet ingeschakeld.

Dus wederom is Malwarebytes nog steeds niet betrouwbaar als virusscanner, en ga deze dus de volgende keer niet meer als premium nemen, zonde van mijn geld.

Keer op keer laat MBAM je in de steek.
Jack1960
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 nov 2015 10:03
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10 home 64 bit
AV: Ziggo Safe Online (F-Secure)
AM: Malwarebytes Free 4
FW: Windows

#8

Heb je de pc ook een reboot gegeven na het downloaden van de patch? Het kan nodig zijn dat je de pc zelfs 2 of 3 keer moet rebooten.

Op het Malwarebytes forum zijn de reacties niet mals op wat er vandaag gebeurd is. Precies wat jij ook zegt Nipcweb dat MBW niet erg betrouwbaar meer is.
Nipcweb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 12 feb 2014 12:18
OS: Windows 10 64 bit
AV: Malwarebytes Premium + Eset online scan
AM: HitmanPro Alert
FW: Windows en router

#9

Inmiddels werkt alles weer naar behoren.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#10

Hallo,

Ik las op de site van Malwarebytes dat er problemen waren en die zijn weer opgelost.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Malwarebytes Anti-Malware & AdwCleaner”