Gesloten
1
Malwarebytes staat in een 'halt'. Is niet meer op te starten. Op aanraden Malwareytes heb ik  Chameleon gedownloaded maar hoe je van dit Zip-bestand naar een goede exe-start kunt komen is mij niet duidelijk. Chameleon (een Malwarebytes-produkt) zou er voor moeten zorgen dat de 'halt' bij het opstarten weer goed gaat worden.
Graag advies.
2
Hallo,

Verwijder Malewarebytyes eens geheel van je pc via de verwijdertool: nhttps://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=325&t=20712
Indien nodig, back-up uw licentiesleutel want die word ook verwijderd en schakel Malwarebytes uit (klik rechts onderin op het icoon en klik "Malwarebytes" sluiten)

Herstart je pc en download Malwarebytes opnieuw en installeer hem dan: viewtopic.php?f=325&t=13799
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Beste abbs,
Ik heb een copie van de codes van de licentie.
Door een stommigheid van mezelf heb ik OneSafe gedownloaded, na een zgn Windows-waarschuwing.
Direct daarna was het mis en ik kon ook OneSafe niet meer vinden op mijn laptop.
In 1e instantie heb ik de Malwarebytes-site geraadpleegd.
Daar werd gezegd dat een andere toepassing uit de Malwarebytes omgeving zou kunnen helpen: installeer Chameleon.
Deze download geeft en zip-file waar ik geen raad mee weet.
Ik heb W-Defender laten lopen en die gaf aan dat er "bedreigingen"waren en dat die in quarantaine zijn gezet. Helaas gaf Defender niet aan wat de dreigingen waren.

Als verder antwoord op jouw raad: Malwarebytes is al uitgeschakeld (en is niet meer op te starten - dat zou Chameleon weer goed maken?!( zonder verwijderen)
Tevens op het icoon klikken rechtsonder: daar staat geen icoon meer.
Graag nog een vervolgadvies: Chameleon hulp of Malwarebytes verwijderen en opnieuw downloaden+installeren ?
Met groet,
G.Br 
4
Hallo,

Jammer dat je dit niet in je eerste verhaal had geschreven, want nu weet ik de reden.
De reden is dus dat je besmet bent en dat we dat eerst moeten oplossen en daarna kijken of we Malwarebytes aan de praat krijgen.
We gaan een stappen plan doen om de infectie te verwijderen.

Lees eerst alles goed door en voer het daarna uit!

Stap 1.
Download de Afbeelding Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
Klik hier voor de complete / uitgebreide handleiding van de Emsisoft Emergency Kit.
  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
  • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
  • "Emsisoft Emergency Kit" opent, wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u op "Malware scan" wanneer u de melding "om PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • BELANGRIJK: Wanneer de scan gereed is verwijder niks en plaats ook niks in "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" sla dit bestand op b.v. je bureaublad en sluit EmsisoftEmergencyKit.
  • Plaats nu het gemaakte logje als als bijlage[/url] in je volgende antwoord.
    (Het logbestand is teven terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam scan_xxxx.txt).

Stap 2.
Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Beste abbs,
Ik zal dit advies opvolgen, maar heb nog wel een 2-tal vragen:
- dit is het bericht van 12:09 uur (13 Mb) en er is ook een zelfde(?) bericht van 11:07 uur (12Mb). Ik ga de laatste gebruiken, maar waarom 2 gezonden?
- het (1e en 2e) eindigt met "voeg beide logbestanden toe aan het volgende bericht". Dit begrijp ik niet want er volgt niets meer na de laatste zin. Het is wel zo opgesteld, naar mijn mening, alsof er nog iets zou komen. Dus is mijn vraag: Is jouw bericht wel geheel compleet? Graag een antwoord hierop en dan zal ik ik de reddingsactie direct in gang zetten.
Met groet,
G.Br
6
G.Br schreef:Beste abbs,
Ik zal dit advies opvolgen, maar heb nog wel een 2-tal vragen:
- dit is het bericht van 12:09 uur (13 Mb) en er is ook een zelfde(?) bericht van 11:07 uur (12Mb). Ik ga de laatste gebruiken, maar waarom 2 gezonden?
Je bedoelt de E-mail notificatie die je krijgt?
bericht van 11:07 <== is van het eerste antwoord wat ik heb gegeven.
bericht van 12:09 <== is van het tweede antwoord wat ik heb gegeven.
- het (1e en 2e) eindigt met "voeg beide logbestanden toe aan het volgende bericht". Dit begrijp ik niet want er volgt niets meer na de laatste zin. Het is wel zo opgesteld, naar mijn mening, alsof er nog iets zou komen. Dus is mijn vraag: Is jouw bericht wel geheel compleet? Graag een antwoord hierop en dan zal ik ik de reddingsactie direct in gang zetten.
Een zin kan op meerdere manieren gelezen worden, wij proberen het op de simpelste dat iedereen het begrijpt.
Het komt voor zoals jij het nu leest anders overkomt, bij tool 1 & 2 staat het ook anders:
1. Plaats nu het gemaakte logje als als bijlage in je volgende antwoord.
2. Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Bij beide word het zelfde bedoelt (het volgende bericht & in je volgende antwoord)  bedoelen we mee dat in het antwoord dat jij plaats na het uitvoeren van de tools de logjes als bijlage staan zodat ik ze kan bekijken.

Mijn vraag aan jou zou je de link willen plaatsen (in je volgende antwoord) van het onderwerp die je bij Malwarebytes-site bent gestart.
Ik zal ook meteen onze standaard info erbij zetten zodat alles duidelijker voor je word.
Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!
  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz.(dit is aangeraden om altijd te doen, ook al ervaart u geen problemen met uw computer). Die bestanden kunt u één op één kopiëren naar een USB stick of back-up software gebruiken: Overzicht gratis back-up software.
  4. Schakel de actieve Anti-virus software tijdelijk uit. Deze kan conflicteren met de gebruikte tools en de werking ervan nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht. Lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door. Ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (meestal zijn dit dubieuze of malware/adware gerelateerde programma's).
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Beste abbs,
De scan van Emi heeft niets opgeleverd. Geen besmettingen.
zie de bijlagen (als ik ze kan toevoegen?)
Maar.....Malwarebytes kan nog steeds niet gestart worden en dan kom ik terug naar het eerste begin: graag advies mbt unzippen van gedownloade Chamaleon-file.

en ook nog de onderwerp-link op verzoek:
Als je het onderwerp wilt bekijken, klik op de volgende link:
https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=325&t=21473
https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=325&t=21473
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Hallo,

De linken die je heb geplaatst verwijzen naar dit onderwerp.
Ik zou graag de link willen hebben naar onderwerp op Malwarebyhtes.
Zodat ik kan zien of het om een malware infectie gaat want Chameleon word meestal ingezet als Malwarebytes het niet kan verwijderen.
Uitleg Chameleon: http://www.malwarebytes-anti-malware.nl ... chameleon/
Daarom had ik ook graag de logjes uit stap 2 gezien.

Chameleon zippen doe je als volgt  klik met je rechtermuis knop op het zip bestand > klik in het schermpje wat opent op Alles Uitpakken...
Dan krijg je de optie waar je het wil plaatsen >  klik daarna op Uitpakken > Chameleon is uitgepakt.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
Hallo,

Ik dacht dat je een eigen "Onderwerp" had aangemaakt op de hulp site van Malwarebytes.
en dat zij jou hadden aanbevolen om Chameleon te gebruiken.
Chameleon word alleen ingezet als Malwarebytes door een infectie word tegen gehouden die te verwijderen.
Chameleon is niet om Malwarebytes te verwijderen, daarom stel ik zoveel vragen.


1.Heb je een infectie of alleen een probleem met Malwarebytes dat die niet meer opstart?
2. Heb je de gratis versie of de betaalde versie van Malwarebytes?
3. Als je een infectie heb mag je Farbar Recovery Scan Tool (FRST) uitvoeren.
4. Heb je geen infectie dan heb ik een andere fix voor je.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
12
Dag abbs,
Of ik een eigen "onderwerp" heb aangemaakt, weet ik niet (meer), maar de naam van mijn probleem is inderdaad het punt van 'zorg'.
Nadat W-defender had gedraaid en "iets" van dreigingen had weggenomen, ben ik naar de problemen op malwarebytes gegaan.
Daar kwam naar voren: Chameleon kan helpen. Ik werd doorgestuurd naar jullie web-site en heb daar na de inschrijving het probleem gemeld..
Vanaf toen is het Chameleon verhaal wat ondergesneeuwd. Maar volgens Malwarebtyes is Chameleon een uitbreiding op Malwarebytes, die ervoor kan zorgen dat Malwarebytes weer kan draaien/opstarten.
Heb, na de nodige vragen, Emi laten draaien die geen fouten vond. Heb toen NIET de Farbar gedaan omdat me dat niet zo logisch omdat Emi als niets vond.

Nu de beantwoording van jouw 4 vragen:
1. het is, hoewel Malwarebytes nog steeds niet start, Defender geweest die "iets" heeft opgeruimd. Er blijft nu dus sec over: Malwarebytes start niet (meer) op
2. ik heb en betaalde versie.
3. Lijkt mij niet nodig, omdat Emi meldt: alles OK
4. Als de fix de het opstarten van Malwarebytes weer laat uitvoeren, dan graag de fix.

Met groet,
G.Br    
13
Hallo,

Mooi nu weet ik het hele verhaal, je heb de codes van de licentie.
Voer de stappen uit uit deze link: viewtopic.php?f=325&t=20712
Deze tool is door Malwarebytes speciaal ontworpen om hem te verwijderen.
Hier kan je mMalwarebytes weer downloaden: viewtopic.php?f=325&t=13799
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
14
Beste abbs,

Alles is gelukt (uiteindelijk)
Want Malwarebytes  had veel moeite met het verwijderen.
De her-installatie verliep anders dan door jou beschreven, maar het kwam allemaal goed
De scan is gedaan, met weer een schoon resultaat.
Ik zend je de verwijderactie als bijlage mee.
Hoe wordt nu het hele proces stop gezet?

Ik wil je in ieder geval heel hartelijk danken voor de geboden steun.
Met vriendelijke groet,
G.Br


 
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
15
Hallo,

Mooi dat het is gelukt (blijf a.u.b. in dit onderwerp dan kan ik het blijven volgen).
Bepaalde handleidingen lopen achter dat klopt.
De laatste stap is het verwijderen van de gebruikte tools, klik er met je rechtermuis knop erop en kies voor verwijderen.
Slim is ook een nieuw herstelpunt aan te maken Handleiding.
Hierna zijn we klaar en hoef je verder op het forum niks te doen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”