Wederom problemen met Malwarebytes

Stel hier uw vragen met betrekking tot Malwarebytes Anti-Malware, Anti-Exploit en Anti-Rootkit.
Plaats reactie
Nipcweb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 12 feb 2014 12:18
OS: Windows 10 64 bit
AV: Malwarebytes Premium + Eset online scan
AM: HitmanPro Alert
FW: Windows en router

#1

Hallo,

Hedenochtend toen ik de laptop had opgestart kreeg ik vrijwel gelijk een melding van MBAM dat de realtime bescherming op het web ingeschakeld moest worden ondanks dat deze dus altijd aanstond.

En wat ik ook doe, dus weer aanzetten, deze wordt onmiddellijk weer uitgeschakeld.

Is dit weer een bug vanwege een update of iets dergelijks, en hebben meer gebruikers daar last van?

Mijn vraag is dus hoe los ik dit op?
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#2

Hallo,

Ik heb zitten zoeken maar zie niet echt waar het probleem van kan komen.
Het beste kan je weer Malwarebytes verwijderen herstarten en opnieuw downloaden en installeren.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Nipcweb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 12 feb 2014 12:18
OS: Windows 10 64 bit
AV: Malwarebytes Premium + Eset online scan
AM: HitmanPro Alert
FW: Windows en router

#3

Ik heb nadat ik opnieuw moest opstarten om een andere app geïnstalleerd te krijgen gemerkt dat alles weer goed werkt.
Ik dacht eerst dat het met de beveiligingspatch van Windows te maken had diegene van Intel waar de laatste tijd over werd gesproken.

Maar nu lijkt alles weer goed te werken.

In ieder geval bedankt voor je reactie. :)
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#4

Hallo,

Nee het lag niet aan die update Malwarebytes is compatibel voor die update (hadden we al getest zie antwoord iEscape viewtopic.php?f=213&t=21440)

Maar mooi dat alles weer werkt, vaak help weer de pc afsluiten (niet de optie Opnieuw herstarten) en dan opnieuw starten.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Veng
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 27 feb 2015 20:30
Kennisniveau: (2) Ervaren
Contacteer:

#5

"de realtime bescherming op het web ingeschakeld moest worden"
Heb ik af en toe ook. Licht vermoeden dat dit na een update ontstaat.
Na een reboot is dit meestal weer in orde.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
Plaats reactie

Terug naar “Malwarebytes Anti-Malware & AdwCleaner”