Plaats reactie
1
Hallo,

Even een opmerking omtrent Malwarebytes en waarschuwing.

Al weer ongeveer 1 maand Malwarebytes als enige volwaardige virusscanner in gebruik te hebben genomen kwam ik er 1 uur geleden achter dat Windows defender op een of andere manier Malwarebytes uitgeschakeld had als virusscanner, dit had ik al eens eerder meegemaakt en kon er toen ook geen verklaring voor geven.

Maar goed op een of andere manier voelde Malwarebytes niet goed aan als virusscanner dat had ik sinds die tijd al maar dacht dat het wel te vertrouwen was, maar nu nadat ik erachter kwam dat Windows defender weer als virusscanner aanstond ben ik toch maar weer teruggekeerd naar Kaspersky Free die ik voorheen als virusscanner gebruikte.

En nu nadat ik een volledige scan had uitgevoerd had deze dus al snel een virus aangetroffen en verwijderd.

Ja sorry voor diegene die zo vol lof zijn over Malwarebytes als virusscanner, maar dit blijkt dan toch weer niet juist te zijn, want MBAM had dit virus toch ook moeten vinden.

Nota bene heb ik onlangs ook nog mijn abonnement met 1 jaar verlengd, waarvoor vraag ik mij nu dus af.
2
En nu nadat ik een volledige scan had uitgevoerd had deze dus al snel een virus aangetroffen en verwijderd.
Kan je ook aangeven welk virus ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
4
De naam klinkt nogal algemeen. Heb je ook een scanlog of screenshot waarin Kasperky Free dit virus meld ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
Je screenshot is duidelijk. Zo te zien wordt in het de-installatie programma van Apowersoft Phone Manager iets verdachts gevonden.
Waar heb je dat programma gedownload ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
8
Ik weet het niet zeker, maar ik denk deze http://download.cnet.com/Apowersoft-Phone-Manager/3000-18511_4-76253489.html

En nu dat ik deze dus via google aanklikte kreeg ik gelijk een waarschuwing van Kaspersky over de betrouwbaarheid en heb ik op aanraden van Kaspersky de verbinding met die site verbroken.

Het gaat met name olm de niet versleutelde verbinding en een ongeldig certificaat die niet gegarandeerd kan worden, dat zegt Kaspersky er over.

Kijk eigenlijk weer zoiets, Kaspersky ziet dit dus wel en Malwarebytes laat niets van zich horen.

Overigens probeerde ik ook al Apowersoft te verwijderen maar dit lukte niet, en eigenlijk nu wel duidelijk waarom niet denk ik.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”