Plaats reactie
1
Hallo,

Ik heb onlangs een online virusscanner gebruikt om mijn computer te scannen, dit omdat ik nu als enige virusscanner Malwarebytes gebruik die volgens de website zelf als volwaardige virusscanner gezien mag worden, ik heb overigens wel de premium ( betaalde versie ).

Maar waarom ik dit doe is dat, elke keer dat ik Malwarebytes een bedreigingsscan laat doen, de meest uitgebreide volgens mij incl. rootkits, dat deze na 5 minuten klaar is.

Naar mijn mening is dit veel te snel en kan deze nooit alles scannen, dus daarom als online scanner deze https://www.eset.com/nl/thuis/online-scanner/ in gebruik heb genomen.

Deze heb ik dus zojuist laten scannen en deed daar dus 1 uur en 7 minuten over, dus duidelijk heel iets anders dan MBAM.

Voorheen gebruikte ik naast MBAM Kaspersky free en deze deed er weer iets van 20 minuten over.

In hoeverre is dit te verklaren?

Overigens werden er geen bedreigingen gevonden.
2
Hallo,

Ik zal het proberen in normale taal uit te legen.
Mbam en Emisoft-Anti-malware beschikken over een (4x faster scan speeds) als het nu al niet meer is,
Ook beschikken deze scanners over een bedreigings- scan/snelle scan dit omdat deze ontworpen is om op elke locatie te (zoeken) die bekent is waar de infecties kunnen zitten.
Als hier wat word gevonden kan je een aangepaste scan laten doen die langer duurt.
De Kaspersky waar je het over had die scan een groter gebied die je kan vergelijken met de aangepaste scan.
Dan Eset online scanner die scant de pc zeer uitgebreid je kan daar ook items uitzetten waardoor hij sneller scant, daarom zetten wij hem in als we echt een groot gebied willen nakijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Oke, dank je voor de uitleg.

Ik begreep al niet hoe dit zat, maar is mij nu meer duidelijk.

Ja ik had ergens gelezen dat het niet verkeerd is om zo tussentijds eens als extra 2nd opinion een online scanner eens een uitgebreidere scan te laten uitvoeren, en dit dus voor het eerst deed, vandaar mijn verbazing gezien de langere scantijd.

En juist nu dat Malwarebytes mijn enige virusscanner is geworden en deze zo snel scanned vroeg ik dit dan ook af.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”