Plaats reactie
1
Hallo,

Even een opmerking en een vraag tegelijk.

Sinds dat bij mij hedenavond Windows 10 Fall Creator update is uitgevoerd staat Malwarebytes niet meer samen met in mijn geval Kaspersky free als antivirusprogramma, en wordt ik gewaarschuwd door Windows defender dat niet 2 antivirusprogramma's gelijktijdig mogen draaien en daarom niet als zodanig ingeschakeld worden.

Voorheen waren ze wel samen ingeschakeld, en nu dus alleen Kaspersky free en dus niet meer Malwarebytes.

Is dit een probleem, of heb ik nu nog vrij weinig aan Malwarebytes als die niet actief staat ingeschakeld?

Of moet ik nu tussen beiden kiezen?
2
Hallo,

Malwarebytes is sinds 3.x.xx een volwaardig anti-virus programma (zoals we weten).
Na de nieuwe update (Windows 10 Fall Creator update) is het Windows Actiecentrum strenger geworden (even makkelijk  verwoord).
Nu word er veel  strenger gekeken naar de anti-virus programma's die geïnstalleerd  zijn, altijd word één virusscanner aanbevolen.
Maar omdat Malwarebytes en totaal pakket is en je verder geen virusscanner erbij nodig heb krijg je die melding.
Dus wat je kan doen alleen voor Malwarebytes 3.x.xx kiezen (is voor veel mensen wennen, die denken nog steeds dat het alleen en malware scanner  is)
Of in Malwarebytes de optie Malwarebytes nooit registreren in het Windows Actiecentrum aan vinken.
Afbeelding Of ervoor gaan kiezen alleen (als je de Premium gebruikt) Malwarebyutes te gaan gebruiken zonder andere virusscanner (in jou geval Kaspersky).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Oke bedankt voor je reactie.

Ja inderdaad moet ik nog wennen aan het feit dat Malwarebytes als volwaardige virusscanner wordt gezien, vandaar dat ik Kaspersky erbij had genomen.

Maar als Malwarebytes, ik heb dan ook de premium versie, dan zeker als volwaardige scanner wordt gezien zou ik kaspersky kunnen verwijderen.

Ja komt ook dat er de laatste tijd nog weleens iets niet goed werkte met MBAM en dan is het vertrouwen al weer snel weg, maar goed als jij dat voorstelde dan kan ik dit wel doen.

Als ik die optie in het actiecentrum aanpas, dan heb ik de indruk dat Malwarebytes dan niet actief werkt.
5
Sorry, niet verder goed gelezen, je hebt toch gelijk staat meer vermeld op de site onder Malwarebytes premium, wat je zelf al vermelde.
6
Hallo,

Dat is een verouderd onderwerp, lees dit eens door https://forums.malwarebytes.com/topic/1 ... questions/
Scrol naar: Third-Party Testing & Antivirus Replacement .
Lees ook: https://forums.malwarebytes.com/topic/1 ... questions/

De argumenten die je opnoemt hoor je veel (het eraan wennen dat het nu ook een AV is, de problemen nog die er nogal eens zijn).
Om eerst alles eens te laten wennen zou je de optie Malwarebytes nooit registreren in het Windows Actiecentrum aan vinken even moeten uitvoeren.
En als je geheel overtuigt bent dan Kaspersky verwijderen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Ik heb zojuist Kaspersky verwijderd, en zowaar wordt Malwarebytes als actieve virusscanner gezien door het beveiliging centrum van Windows, maar daar moest ik wel Windows defender de realtime beveiliging van uit zetten.

Ja wel wennen hoor, maar ik mag er toch vanuit gaan dat ik niet voor verrassingen kom  te staan.
8
Nipcweb schreef:Ik heb zojuist Kaspersky verwijderd, en zowaar wordt Malwarebytes als actieve virusscanner gezien door het beveiliging centrum van Windows, maar daar moest ik wel Windows defender de realtime beveiliging van uit zetten.

Ja wel wennen hoor, maar ik mag er toch vanuit gaan dat ik niet voor verrassingen kom  te staan.
Ja dat komt wel meer voor dat je Defender handmatig uit moet zetten, op de vraag of je voor verrassingen komt te staan kan ik je geen 100% antwoord geven.
Het is nu net als met elke AV (alleen Malwarebytes heeft een zeer goed malware scanner erbij) dat de risico's op besmetting het zelfde blijven.
Ik heb geen glazen bol om te zeggen dat alles nu 100 veilig is, maar jij moet een goed gevoel erover hebben (en dat zou even wennen worden).
Maar ik ken genoeg mensen die zeer tevreden zijn zo alleen met Malwarebytes als bescherming.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Inderdaad wennen, maar heb als extra stok achter de deur ook HitmanPro Alert erbij die ook al veel doet ben ik al achter gekomen, en voelt dan wel weer prettiger.
11
Even weer terug, ik zie bij Malwarebytes dat de optie scan voor rootkits uitgeschakeld staat, terwijl ik weet dat bv Kaspersky regelmatig een rootkit- scan deed.

Misschien doe ik nu moeilijk, maar waarom is dit en doe ik er niet beter aan om deze functie alsnog in te schakelen.
12
Nipcweb schreef:Even weer terug, ik zie bij Malwarebytes dat de optie scan voor rootkits uitgeschakeld staat, terwijl ik weet dat bv Kaspersky regelmatig een rootkit- scan deed.

Misschien doe ik nu moeilijk, maar waarom is dit en doe ik er niet beter aan om deze functie alsnog in te schakelen.
Die staat standaard uit, dit om de tijd voor een "Bedreigingsscan" te verkorten.
Als dat jou niet uitmaakt zet je hem aan (deed ik ook altijd), als er problemen zijn word "Scan naar rootkits" aangezet.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”