Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Onderwerp Auteur
Berichten: 14124
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Chrome Web Data komt steeds terug (oplossing).

vr 10 nov, 2017 15:26:47

Voer de volgende handelingen uit voor de Chrome Web Data die niet weg wil met Malwarebytes.
Voor je verder gaat maak indien nodig een back-up van je Bladwijzers.
We hebben hier een aantal stappen neer gezet om te volgen:


STAP 1.
Zorg dat je de nieuwste versie van Malwarebytes op je pc heb staan (versie 3.3.1) Download Malwarebytes Anti-Malware naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Ben je al in het bezit van Malwarebytes zorg dat die is geüpdate, start Malwarebytes > klik links op Instellingen > tabblad Toepassingen > klik daar op toepassingsupdates installeren. Op deze manier gaat Malwarebytes op zoek naar een nieuwste versie van het programma en indien gevonden, wordt gevraagd of je die wilt installeren (dit zeker doen).


    Afbeelding

  • Doe nu eerst een nieuwe scan met Malwarebytes en laat de eventueel gevonden items verwijderen.
  • Herstart de computer als daarom gevraagd wordt. Doe ter controle nog een scan, zijn de items niet weg doe stap 2.

STAP 2.
De stappen die we nu gaan uitvoeren hebben effect op elke computer waar je bent aangemeld met je Google-account, en waar de synchronisatie is ingeschakeld!

Chrome-synchronisatie opnieuw instellen:
Volg deze stappen om het synchroniseren te stoppen en de gesynchroniseerde gegevens te wissen.
  • Start Google Chrome, zorg ervoor dat je bent ingelogd op je Google-account.
  • Klik rechts boven op de drie stippen > klik Instellingen > klik onder "Personen" op Synchronisatie.
  • Op de pagina ziet je welke gesynchroniseerde gegevens zijn ingeschakeld. Verplaats alle schuifregelaars naar links om ze uit te schakelen , zie pijl (1).

    Afbeelding

  • Klik nu op "Gesynchroniseerde gegevens beheren in Google Dashboard" zie pijl (2).
  • Op Google Dashboard, aan de onderkant, klik op "SYNCHRONISATIE RESETTEN" - klik op OK.


    Afbeelding

  • Sluit Google Chrome af om de wijzigingen door te voeren.
  • Schakel "Synchronisatie" nog niet in  maar doe nu eerst een nieuwe scan met Malwarebytes en laat de eventueel gevonden items verwijderen.
  • Herstart de computer als daarom gevraagd wordt. Doe ter controle nog een scan met Malwarebytes, zijn de items niet weg doe stap 3.

STAP 3.
Als de stappen hierboven niet helpen, kunt je proberen om handmatig de Google Chrome instellingen aan te passen om de bedreigingen die Malwarebytes telkens weer vindt.
Er zijn drie hoofdgebieden die je kunt opschonen: Vormgeving, de Zoekmachine en Bij opstarten:
  • Start Google Chrome. Zorg ervoor dat je bent ingelogd op je Google-account.
  • Klik rechtsboven op de drie stippen > klik Instellingen > onder Vormgeving selecteer Pagina 'Nieuw tabblad' of als je zeker weet dat de website eronder vertrouwd is (bv google.nl) mag je daar het vinkje laten staan.


    Afbeelding

  • Onder Zoekmachine, zorg ervoor dat de zoekmachine die gebruikt word in de adresbalk is ingesteld op Google of een andere vertrouwde zoekmachine (zoals Bing).


    Afbeelding

  • Onder Zoekmachines, klik op Zoekmachines beheren > onder de standaardzoekmachines, verwijder elke andere zoekmachine als hieronder (door te klikken op de drie kleine puntjes aan de rechterkant), gevolgd door te klikken op Verwijderen uit lijst.


    Afbeelding

  • Bij "Andere zoekmachines" verwijder daar de zoekmachines die je niet bekent zijn (door te klikken op de drie kleine puntjes aan de rechterkant), gevolgd door te klikken op Verwijderen uit lijst.
  • Ga weer terug (klik linksboven op pijltje terug) onder Bij opstarten > klik op Een specifieke pagina of reeks pagina's openen > als daar sites staan zorg dat dat vertrouwde zijn zo niet verwijder ze (door te klikken op de drie kleine puntjes aan de rechterkant), gevolgd door te klikken op Verwijderen.


    Afbeelding

  • Sluit Google Chrome af om de wijzigingen door te voeren.
  • Schakel "Synchronisatie" nog niet in maar doe eerst opnieuw een scan met Malwarebytes en laat eventueel gevonden items verwijderen.
  • Herstart de computer als daarom gevraagd wordt, doe ter controle nog een scan met Malwarebytes.

Note: indien de problemen verholpen zijn mag je Chrome-synchronisatie weer aanzetten!

De originele bron vind je hier: Malwarebytes.
Laatst gewijzigd door abbs op do 16 nov, 2017 13:14:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast