gevonden problemen komen nu 2 x achter elkaar terug

Stel hier uw vragen met betrekking tot Malwarebytes Anti-Malware, Anti-Exploit en Anti-Rootkit.
Plaats reactie
Jack1960
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 nov 2015 10:03
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10 home 64 bit
AV: Ziggo Safe Online (F-Secure)
AM: Malwarebytes Free 4
FW: Windows

#1

Nipcweb schreef:Hallo.

Even weer terug met het volgende.

Tot op heden was alles oké, geen problemen gevonden door MBAM, maar nu toevallig 2 dagen achter elkaar, doe dagelijks een scan, krijg ik dezelfde problemen in bestanden terug met steeds dezelfde naam, ondanks dat deze steeds in quarantaine is gezet.

Hebben daar meer leden last van, of is er iets bij mij niet in orde.

Overigens gebruik ik de laatste tijd wel een VPN als extensie in mijn browser, weet niet of dat er mee te maken kan hebben.
Ik hoop dat ik hier in dit draadje mag inhaken omdat het hetzelfde probleem betreft.
Bij mij vind MBAM ook steeds dezelfde problemen met dezelfde naam en ik heb ze ook in Quarantine gezet.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16202
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#2

Hallo,

Google Chrome Browserinstellingen terugzetten:

Klik hier voor de uitgebreide handleiding om Google Chrome te resetten.
  • Open Chrome op uw computer.
  • Klik in de rechterbovenhoek op Meer Afbeelding Instellingen.
  • Klik onderaan het scherm op Geavanceerde instellingen weergeven.
  • Klik onder het gedeelte 'Instellingen resetten' op Instellingen resetten.
  • Klik op Resetten in het dialoogvenster dat wordt weergegeven.

    Afbeelding
  • Sluit Google Chrome af om de wijzigingen door te voeren.
Met deze stappen wordt geen volledige reset uitgevoerd. Sommige instellingen, zoals lettertypen of toegankelijkheid, worden niet verwijderd.


Voer hierna Mbam Uit.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Jack1960
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 nov 2015 10:03
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10 home 64 bit
AV: Ziggo Safe Online (F-Secure)
AM: Malwarebytes Free 4
FW: Windows

#3

De optie die je hebt aangegeven abbs werkt helaas niet voor mij. De meldingen blijven terug komen ook nadat de gevonden items in quarantaine zijn gezet of verwijderd zijn.
Gezien de vele reacties op het Malwarebytes forum is het een probleem wat nu nog niet op te lossen is.
Daarom de vraag aan jou abbs zijn de gevonden items een gevaarlijk iets en kan je die negeren?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Jack1960
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 nov 2015 10:03
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10 home 64 bit
AV: Ziggo Safe Online (F-Secure)
AM: Malwarebytes Free 4
FW: Windows

#4

Het probleem lijkt me nu opgelost bij mij nadat ik de opdrachten heb uitgevoerd die ik gevonden heb op het Malwarebytes forum.
Zorg wel dat je de nieuwste versie van Malwarebytes hebt 3.3.1

https://forums.malwarebytes.com/topic/2 ... nt-1180560

De opdrachten uitvoeren vanaf  'if the guide above'  (zie afbeelding hieronder)
Afbeelding
Nadat ik alle opdrachten had uitgevoerd wederom gescand met Malwarebytes en die vond daarna niks meer.
Nipcweb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 12 feb 2014 12:18
OS: Windows 10 64 bit
AV: Malwarebytes Premium + Eset online scan
AM: HitmanPro Alert
FW: Windows en router

#5

Is er een mogelijkheid om dit om te zetten in een voor mij begrijpelijker taal, Engels is in deze niet mijn sterkste kant en durf niet zomaar klakkeloos wat te doen.

Ik heb het wel doorgenomen in mijn instellingen in Google chrome, en zo het er uitziet lijkt alles bij mij normaal te staan voor zover ik dit begrijp.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16202
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#6

Hallo,

Dus Jack jij heb geen problemen meer?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Jack1960
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 nov 2015 10:03
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10 home 64 bit
AV: Ziggo Safe Online (F-Secure)
AM: Malwarebytes Free 4
FW: Windows

#7

Hallo,

Ik heb geen problemen meer nadat ik de opdrachten zoals beschreven in antwoord #4 heb uitgevoerd. (handmatig de instellingen van Google Chrome opschonen)
Zojuist nog even een scan gedaan en de log bijgevoegd als bijlage.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16202
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#8

Hallo,

Dat is mooi, bedankt voor de melding.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Jack1960
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 nov 2015 10:03
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10 home 64 bit
AV: Ziggo Safe Online (F-Secure)
AM: Malwarebytes Free 4
FW: Windows

#9

Handmatig opschonen van de Google Chrome instellingen:

Er zijn 3 locaties die je handmatig kunt opschonen in Google Chrome en dat zijn
de pagina "nieuw tabblad" , "de zoekmachine" en "bij opstarten"

Open de webbrowser Google Chrome. Rechtsboven naast de adresbalk klik je op de 3 puntjes die onder elkaar staan en klik vervolgens op het geopende tab op instellingen.
Onder vormgeving en knop homepage weergeven kun je het beste pagina nieuw tabblad activeren maar mocht je toch voor de andere optie kiezen zorg er dan voor dat het een bekende en betrouwbare website is.
Afbeelding

Onder zoekmachine zorg ervoor dat bij "de zoekmachine die wordt gebruikt in de adresbalk" op Google staat of een andere vertrouwde zoekmachine.

 Afbeelding
Klik hierna op zoekmachines beheren en onder standaardzoekmachines verwijder je alle zoekmachines behalve die van Google. Je kunt die zoekmachachines verwijderen door op de 3 puntjes te klikken aan de rechter kant en dan verwijderen uit lijst aanklikken.
Je moet ook de zoekmachines verwijderen die onder andere zoekmachines staan door op de 3 puntjes te klikken en dan verwijderen uit lijst aanklikken. Deze actie blijkt belangrijk te zijn.

Afbeelding
Ga vervolgens naar bij opstarten en daar zie je 3 opties staan:
Zorg dat de pagina nieuw tabblad openen of een specifieke pagina of reeks pagina's openen is aangevinkt en als je voor een specifieke pagina of reeks pagina's openen kiest zorg er dan voor dat de toegevoegde websites bekend en vertrouwd zijn. Mocht er toch een onbetrouwbare website tussen staan kun je deze verwijderen door op de 3 puntjes te klikken en dan verwijderen aanklikken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16202
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#10

Bedankt voor de vertaling ik zie het te laat was er ook al mee bezig  :-[
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Jack1960
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 nov 2015 10:03
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10 home 64 bit
AV: Ziggo Safe Online (F-Secure)
AM: Malwarebytes Free 4
FW: Windows

#11

Ik had niet gezien dat jij ook een vertaling zou maken maar mijn vertaling is niet zo mooi en uitgebreid als die van jouw abbs.  ::)
Het belangrijkste is dat het probleem is opgelost.  :good:
Bedankt maar weer voor de geboden hulp.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16202
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#12

Hallo Jack,

In ieder geval bedankt voor het mee denken, en net wat je zegt het gaat niet erom wie de mooiste heeft maar dat het probleem is opgelost.
Bedankt en graag gedaan. :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Malwarebytes Anti-Malware & AdwCleaner”