Plaats reactie
16
Jack1960 schreef:Abbs bedankt voor je advies!
Ik dacht zelf ook dat de betaalde versie van Hitman Pro alert 3 wel een goede aanvulling is maar hoor het advies toch graag van iemand die er meer verstand van heeft. Ik zal deze na de proefversie dan ook aanschaffen.
Spywareguard heb ik inmiddels verwijderd en de gratis versie van Spywareblaster laten staan.
Heel mooi en een veilige pc tijd :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
17
Jack1960 schreef: Windows defender heb ik handmatig uitgeschakeld. Na installatie van MBAM premium werd Defender niet automatisch uitgeschakeld.
Nu echter het volgende probleem Windows Defender schakelt zich automatisch steeds weer in bij tijdelijk uitschakelen.
Ik heb via de aanwijzingen in de volgende link  http://nl.ccm.net/faq/1641-windows-defe ... windows-10 Defender uitgeschakeld.
Bij het permanent uitschakelen kreeg ik een melding dat zowel Defender als MBAM waren uitgeschakeld en dat leek me niet oke dus die waarden maar weer terug gezet op 0.
Hoe kan ik alleen Windows Defender wel op de juiste manier uitzetten?
18
Jack1960 schreef:
Jack1960 schreef: Windows defender heb ik handmatig uitgeschakeld. Na installatie van MBAM premium werd Defender niet automatisch uitgeschakeld.
Hoe kan ik alleen Windows Defender wel op de juiste manier uitzetten?

Die schakelt zich automatisch uit wanneer je een andere virusscanner installeert, en vreemd genoeg wordt dus MBAM niet als een volwaardige virusscanner gezien door Windows.
Overigens ondanks dat beweerd wordt dat MBAM tegenwoordig als volwaardige virusscanner gezien mag worden heb ik daarnaast toch nog een " echte " virusscanner geïnstalleerd staan.

En dus is bij mij de Windows Defender uitgeschakeld.
19
Jack1960 schreef:
Jack1960 schreef: Windows defender heb ik handmatig uitgeschakeld. Na installatie van MBAM premium werd Defender niet automatisch uitgeschakeld.
Nu echter het volgende probleem Windows Defender schakelt zich automatisch steeds weer in bij tijdelijk uitschakelen.
Ik heb via de aanwijzingen in de volgende link  http://nl.ccm.net/faq/1641-windows-defe ... windows-10 Defender uitgeschakeld.
Bij het permanent uitschakelen kreeg ik een melding dat zowel Defender als MBAM waren uitgeschakeld en dat leek me niet oke dus die waarden maar weer terug gezet op 0.
Hoe kan ik alleen Windows Defender wel op de juiste manier uitzetten?
Schakel Defender weer eens uit zoals omschreven word in je link, herstart je pc en doe het volgende;


Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
20
@ abbs
Ik heb Windows defender weer permanent uitgeschakeld ik neem aan dat je dat bedoelde en niet tijdelijk uitschakelen
Verder Farbar recovery scan uitgevoerd na opnieuw opstarten en de logs bijgevoegd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
21
Hallo,

Defender staat uit, je ziet alleen het icoon nog doe deze stappen:

Ondanks dat Windows Defender en Windows Defender notificatie zijn uitgeschakeld, wordt bij Verborgen pictogrammen weergeven Windows Defender icoon weergegeven met een rode kruis.
Afbeelding Afbeelding Bij klikken met de rechtermuisknop erop zijn de volgende opties mogelijk namelijk Actie vereist en Openen.

Windows Defender notificatie uitschakelen:
Ga achtereenvolgend naar: Instellingen  ☞  Persoonlijke instellingen  ☞  in de linkerkolom selecteer Taakbalk  ☞  scroll naar Systeemvak en klik op Selecteren welke pictogrammen op de taakbalk worden weergegeven.
Afbeelding Schakel Windows Defender notification icon Uit.
Afbeelding Bij het klikken op de optie Openen wordt het Windows Defender beveiligingscentrum geopend.
Afbeelding Afbeelding Wanneer er een andere beveiligingssoftware geïnstalleerd is op de computer is de notificatie van Windows Defender overbodig.

Klik met de rechtermuisknop op de Taakbalk en kies Taakbeheer.
  1. Klik op het tabblad Processen en selecteer Windows Defender notification icon en klik vervolgens op Beëindigen.
    Afbeelding
  2. Klik vervolgens op het tabblad Opstarten en selecteer Windows Defender notification icon en klik met de rechtermuisknop erop dan kies voor Uitschakelen.
    Afbeelding Afbeelding
Ga naar Bestand en Afsluiten om het Taakbeheer scherm af te sluiten...
Windows Defender icoon is nu verdwenen uit Verborgen pictogramman weergeven.
Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
22
Hoi,

Alles uitgevoerd zoals aangegeven en idd het icoon is nu weg.
Wel viel op dat in taakbeheer onder opstarten het Windows Defender notification icon 2 keer vermeld stond en heb beide uitgeschakeld.
Krijg ik nu geen melding dat MBAM premium niet goed werkt?
24
abbs schreef:Dan zou alles nu goed moeten werken :good:
Dat zijn berichten die ik graag lees.  :dank:

Ik weet niet of je de 2 logjes verder nog hebt nagekeken op fouten of alleen maar hebt gebruikt om Windows Defender uit te schakelen want daar gaat het hier tenslotte om.
Het waren nogal lange lappen tekst waarin het voor mij als ondeskundige het toch net leek of er errors in zaten.
26
@Jack1960

Er kan wat weg (het is meer even opruimen dus geen malware).

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”