Plaats reactie
31
Hallo,

Toch een update over het uitschakelen van Windows Defender bij het gebruik van een betaalde versie van Malwarebytes 3.3.1 en of iemand van de gecertificeerde helpers zijn licht eens over deze update kan laten schijnen.
Ondanks de handelingen die ik heb gedaan zoals beschreven in dit draadje, werd Windows Defender toch steeds weer ingeschakeld of kreeg ik een melding van Windows dat WD en MB niet goed werkten. Na wat speurwerk op het forum van Malwarebytes blijkt dat MB en WD heel goed samen gaan en dat MB zelfs zo ontwikkeld is dat het goed samen gaat met WD.
Windows Defender is niet te verwijderen omdat het een onderdeel is van het besturingssysteem en WD is in W10 Home (welke ik heb) niet uit te schakelen alleen in W10 business versies. WD wordt wel uitgeschakeld als er een andere Antivirus wordt geïnstalleerd echter Malwarebytes wordt standaard niet als een volwaardige AV geregistreerd vandaar dat WD dus steeds opnieuw wordt ingeschakeld. 
Wil je toch dat Malwarebytes als een volwaardige AV wordt gezien door Windows 10 kun je het volgende doen:

Open Malwarebytes en klik op instellingen en scroll naar beneden naar Windows actiecentrum en selecteer daar Malwarebytes altijd registreren in het Windows Aktiecentrum.

Dat zou het uitvoeren/inschakelen van WD moeten stoppen maar of dat verstandig is is de vraag omdat Malwarebytes en Windows Defender zeer goed samen kunnen en je beter 2 "ogen" kunt hebben dan 1.
Bron:
https://forums.malwarebytes.com/topic/2 ... nt-1183753

Ik gebruik nu dus Windows Defender en Malwarebytes samen.
32
Hallo,

Het blijft steeds een gevecht tussen het actiecentrum en Mbam, het is een volwaardige AV (mbam) dus om een vinkje voor: Malwarebytes altijd registreren in het Windows Aktiecentrum.  te zetten is geen probleem.
Ik begrijp steeds de verwarring die hierdoor ontstaat maar Microsoft wil graag dat je Defender gebruikt. Maar Mbam alleen is genoeg want twee actieve beschermingen
gaan elkaar toch tegen werken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”