Plaats reactie
1
Goedemorgen,
Altijd tot volle tevredenheid MB gebruikt tot versie 3. Die versie draaide na installatie slechts 1x, waarna de bekende boodschap over de service.
Na vele pogingen alles verwijderd en Cameleon gestart omdat daarbij beloofd wordt dat versie 3 wordt geïnstalleerd. Het lijkt te lukken, echter als je MB start verschijnt versie 2 ?
Iemand een idee wat er mis is?
Groet
Gijs
2
Hallo en welkom op het forum,

Ik neem aan dat je deze (stand-alone) versie van Chameleon hebt gebruikt?

Als deze versie 2.x opstart dan is deze nog aanwezig en zal niet versie 3.x geïnstalleerd worden.
Voer de onderstaande handleiding eens uit, de Malwarebytes Cleanup Utility zal dan alle versies en eventuele restanten verwijderen.

Download hierna het installatiebestand van Malwarebytes Anti-Malware en installeer het zonder gebruik te maken van Chameleon.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo Maxstar
Ik had de inderdaad standalone versie van Chameleon gebruikt.
Ik heb de Cleanup Utility gedraaid en daarna MB gedownload en geïnstalleerd. Opnieuw  dezelfde fout bij de tweede keer opstarten Cann't connect to service.
Daarna heb ik bij mijn anti-virus (F-Secure)  aangegeven de map Malwarebytes een exception is en nu werkt het. Jammer dat MB nu wel niet meegenomen wordt bij de antivirus.
Ik zal bij F-secure eens vragen hoe dat komt.
Bedankt voor je tip
groet
Gijs
4
Ik heb ook dat mijn anti virusscanner en MB elkaar soms bijten, als MB malware heeft gevonden en deze met het verzoek komt om deze in quarantaine te plaatsen, dan komt mijn anti virusprogramma meteen met de opmerking dat er wellicht iets in het register gewijzigd gaat worden en adviseert een volledige scan.

Dat doe ik dan niet en laat het zoals het is.

Overigens lijkt het wel in quarantaine te zijn geplaatst door MB

Ik gebruik overigens Avira free
5
@Nipcweb:  soms bijten zou zo erg niet zijn, maar een MB die niet kan opstarten is vervelender
@allen:  ik heb besloten de voorrang te geven aan F-Secure, die werkte altijd al, alleen MB heeft bij versie 3 iets gedaan wat virusscanners in conflict brengt. Het is volgens mij de taak van de makers van MB om het conflict op te lossen.
Ik heb dan ook besloten om F-secure weer alles te laten meescannen en heb via Chameleon de oude versie 2.2.1.1043 er op gezet. Chameleon stelt dat het programma 3.3 zal installeren, maar ontdekt kennelijk dat er een conflict is en installeert dan deze oudere versie. Ik weet niet of dit de laatste oude versie is voordat 3 kwam?
Bedankt voor het meedenken.
6
Hallo,
Gijs47 schreef:Daarna heb ik bij mijn anti-virus (F-Secure)  aangegeven de map Malwarebytes een exception is en nu werkt het. Jammer dat MB nu wel niet meegenomen wordt bij de antivirus.
Ik zal bij F-secure eens vragen hoe dat komt.
Het uitsluiten van de Malwarebytes in F-Secure is goed, zo voorkom je dat beide programma's elkaar controleren en daardoor kunnen conflicteren.
Dat Malwarebytes daardoor niet gecontroleerd wordt door F-Secure is dus juist goed, antivirus-software met elkaar juist niet controleren.
Dit kan alleen maar de kans problemen geven en bijvoorbeeld voor een onnodige vertraging van de computer zorgen.
Gijs47 schreef:ik heb besloten de voorrang te geven aan F-Secure, die werkte altijd al, alleen MB heeft bij versie 3 iets gedaan wat virusscanners in conflict brengt. Het is volgens mij de taak van de makers van MB om het conflict op te lossen.
Sinds versie 3.0 is Malwarebytes natuurlijk een volwaardig beveiligingspakket geworden, het is niet meer zoals versie 2.0 een aanvullende malwarescanner.
Verder is F-Secure behoorlijk fel in het detecteren van conflicterende software, zelfs malwarescanners zonder real-time bescherming ziet F-Secure als incompatibel.
Zie dit voorbeeld van Ziggo Internetbeveiliging van waar rebrand van F-Secure is. https://www.antimalwaresoftware.nl/grat ... veiliging/

Je kan F-Secure en Malwarebytes dus gewoon naast elkaar gebruiken, alleen moet je in beide programma's even de uitzonderingen instellen.
Dit geldt overigens niet alleen voor deze combinatie, maar voor andere virusscanners en beveiligingspakketten is dat ook van toepassing.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Je kan F-Secure en Malwarebytes dus gewoon naast elkaar gebruiken, alleen moet je in beide programma's even de uitzonderingen instellen.

Dit geldt overigens niet alleen voor deze combinatie, maar voor andere virusscanners en beveiligingspakketten is dat ook van toepassing.
Dat betekent overigens wel dat je er dan van uit moet gaan dat er geen virussen mee komen met de pakketten MB en F-secure .
Ik begrijp uit je verhaal dat er bij MB 3 ook een exception moet worden gemaakt voor F-secure. Staat dat ergens bij instellingen ?
9
Hallo,
Gijs47 schreef:Dat betekent overigens wel dat je er dan van uit moet gaan dat er geen virussen mee komen met de pakketten MB en F-secure .
Wanneer je beveiligingssoftware onderling uitsluit van bescherming wil dat niet zeggen dat je dan een extra risico loopt op een infectie met malware.
Door het uitsluiten zorg je er alleen voor dat de pakketten elkaar niet gaan controleren, dit maakt de pro-actieve bescherming niet zwakker.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”