Malwarebytes 3.1 update probleem.

Stel hier uw vragen met betrekking tot Malwarebytes Anti-Malware, Anti-Exploit en Anti-Rootkit.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos H
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 08 sep 2013 06:40
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro 64-bit Versie 2004
AV: Malwarebytes (Premium) 4.2.0 |
AM: Malwarebytes (Premium) 4.2.0
FW: Windows Firewall

#1

Goedemiddag,

Ik ben in het bezit van de (betaalde, Premium) versie 3.0.6 maar kan via dit programma niet updaten naar de nieuwe versie.
Ook de gegeven snelkoppeling in dit topic werkt niet.
Na download/installatie dient de laptop opnieuw opgestart te worden maar als ik dit gedaan heb is er niets aan de versie veranderd.
Wat te doen?
Alvast :dank: voor de reactie :good:
Groeten, Jos H
Nipcweb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 12 feb 2014 12:18
OS: Windows 10 64 bit
AV: Malwarebytes Premium + Eset online scan
AM: HitmanPro Alert
FW: Windows en router

#2

Ik heb ook een premium versie, maar is door een apart programma die ik gebruik om programma's te controleren op hun versie automatisch bijgewerkt.
Gebruikersavatar
Jos H
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 08 sep 2013 06:40
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro 64-bit Versie 2004
AV: Malwarebytes (Premium) 4.2.0 |
AM: Malwarebytes (Premium) 4.2.0
FW: Windows Firewall

#3

Bedoel je Secunia PSI ?
Groeten, Jos H
Nipcweb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 12 feb 2014 12:18
OS: Windows 10 64 bit
AV: Malwarebytes Premium + Eset online scan
AM: HitmanPro Alert
FW: Windows en router

#4

Jos H schreef:Bedoel je Secunia PSI ?

Die had ik eerst, maar werkte op den duur niet meer, maar nu gebruik ik https://patchmypc.net/download

Werkt erg goed.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#5

Jos H schreef:Goedemiddag,

Ik ben in het bezit van de (betaalde, Premium) versie 3.0.6 maar kan via dit programma niet updaten naar de nieuwe versie.
Ook de gegeven snelkoppeling in dit topic werkt niet.
Na download/installatie dient de laptop opnieuw opgestart te worden maar als ik dit gedaan heb is er niets aan de versie veranderd.
Wat te doen?
Alvast :dank: voor de reactie :good:
De link doet het bij mij wel, en deze link  Mbam.
Verwijder anders eerst Mbam mb-clean tool lees stap 2. <---- Zeer belangrijk!!!
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Jos H
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 08 sep 2013 06:40
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro 64-bit Versie 2004
AV: Malwarebytes (Premium) 4.2.0 |
AM: Malwarebytes (Premium) 4.2.0
FW: Windows Firewall

#6

Goedemorgen Abbs,

Dank voor je reactie en info!!
Via de clean tool Malwarebytes verwijderd; in de bijlage het rapport.
Ik wacht even je reactie af alvorens Malwarebytes opnieuw te installeren.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Groeten, Jos H
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#7

Goedemorgen Jos,

Plaats nog eens de FRST logjes.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#8

Ik heb een eigen onderwerp gemaakt voor jou probleem.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Jos H
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 08 sep 2013 06:40
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro 64-bit Versie 2004
AV: Malwarebytes (Premium) 4.2.0 |
AM: Malwarebytes (Premium) 4.2.0
FW: Windows Firewall

#9

Hierbij de bestanden:
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Groeten, Jos H
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#10

Hallo,

Er staan nog genoeg sporen op van Mbam.

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Jos H
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 08 sep 2013 06:40
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro 64-bit Versie 2004
AV: Malwarebytes (Premium) 4.2.0 |
AM: Malwarebytes (Premium) 4.2.0
FW: Windows Firewall

#11

Hallo,

Hierbij het bestand.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Groeten, Jos H
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#12

Hallo,

Dat is goed gegaan, zou je alleen naar deze locatie willen gaan: C:\Windows\system32\Drivers\mbae64.sys <=== kijk of dit vet gedrukte bestand weg is.
Als dat bestand weg is herstart je pc nogmaals en installeer Mbam 3.1.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Jos H
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 08 sep 2013 06:40
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro 64-bit Versie 2004
AV: Malwarebytes (Premium) 4.2.0 |
AM: Malwarebytes (Premium) 4.2.0
FW: Windows Firewall

#13

13.52 uur: Het bestand mbae64.sys is verwijderd uit C:\Windows\system32\Drivers.
Hierna de laptop opnieuw gestart en Malwarebytes 3.1 geïnstalleerd.
Installatie is goed verlopen maar in het venster "Uw licentie activeren" gaat het niet goed.
Als ik mijn licentiesleutel invoer bij het veld Licentiesleutel kan ik "Licentie activeren" niet aanklikken omdat deze niet actief is.
Daarna de sleutel ingevoerd bij Licentie-ID; achter het invoerveld verschijnt er een groen vinkje maar ik kan nog steeds niet op licentie activeren klikken omdat deze niet actief is/wordt.
Ik hoop dat ik dit goed heb uitgelegd.
Zo niet dan wil ik wel een PrtSc maken ter verduidelijking (mijn licentiesleutel maak ik dan zwart)  :)

14: 20 uur: Contact opgenomen met Malwarebytes Support en via hen de juiste sleutel + id ontvangen :)
Malwarebytes Premium 3.1.2 werkt nu correct; alleen nog even de instellingen nalopen.
@ Abbs  :dank: voor de hulp met dit probleem.
Groeten, Jos H
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#14

Hallo Jos,

Mooi dat het is gelukt, nu je id en sleutel goed bewaren. ;)
Bedankt en graag gedaan :)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Malwarebytes Anti-Malware & AdwCleaner”