Plaats reactie
1
Het ziet er naar uit dat een residente Malware bytes voor behoorlijke vertragingen zorgt op m'n systeem.

De hoofdpc is een pc met een AMD FX-6100 6-core op 3.30 Ghz en 16 GB geheugen met W7 pro 64-bit er op en Emsisoft Antimalware en Malwarebytes 3.0 resident.
Dan nog een oude pc, een Intel Core2 Quad Q6600 die op 2.4 Ghz draait met 4 GB geheugen en W7 home premium er op, ook 64-bit en Avast virusscanner, geen Malware bytes.
Beiden hebben een Windows Prestatie Index van 5,9 hetgeen ik ook al niet begrijp, maar goed. Je zou bijna zeggen dat op die Home premium een 64-bits langzaam zou draaien met die 4 GB.

De nieuwere pc met de 6-core AMD is normaliter wel sneller. Maar ik had veel last met o.a. het starten van divx films met VLC.

Bij het opstarten doen de computers niet voor elkaar onder. Echter bij het starten van bijv. een Avi met VLC zit er een enorm verschil.
De oude pc: 1e filmpje start binnen 8 seconden, verdere films 2 a 3 seconden.
De nieuwe pc: 1e filmpje duurt zeker 13-15 seconden voordat ie begint. Verdere filmpjes 5 a 6 seconden. Tevens geeft deze in het begin van een film ook vaak wat blokvorming. En die blokvorming is wel vreemd te noemen.
Dit is ook het geval met de virusscanner (Emsisoft) uitgeschakeld.

Dus ik ben even verder gaan spitten en heb ondanks mijn twijfels dat dit een oorzaak zou kunnen zijn, toch maar eens Malware Bytes uitgeschakeld.
En zie daar. Weg met de vertraging en weg met de blokvorming.

Emsisoft weer ingeschakeld, scheelt qua snelheid misschien een kwart of halve seconde, maar verder perfect.
Malwarebytes weer ingeschakeld (start ook niet echt snel) en hups, probleem is weer terug, eerste filmpje weer 13-15 seconden en volgende filmpjes rond 5 seconden en ook de blokvorming in het begin is weer terug.

Is dit op een of andere manier standaard te voorkomen zonder hem uit te schakelen?
Kan natuurlijk wel een bestand of map uitsluiten, maar die divx films staan op meerdere plekken en het zou ook niet zo moeten zijn dat ie .avi bestanden gaat lopen scannen, toch?
Hoe dan ook, dit is bijzonder irritant en dat zal niet het enige zijn waar ie zo'n vertraging oplevert.
Greetings, Black Tiger.
3
De eerste duurt nog steeds even lang, de volgende gaan wel beter nu, zie zo vlug ook geen blokvorming meer. Alhoewel ik ook het idee heb dat ie games soms wat vertraagt.
Maar we gaan hem zo eens proberen. Bedankt!
Greetings, Black Tiger.
5
Nee helaas. Heb dat al uitgezet en de bescherming tegen ransomware ook, zoals gezegd is de vertraging bij de tweede en meer filmpjes minder, maar ik had te snel gezegd dat de blokvorming weg zou zijn, dat is niet het geval. Die is er nog steeds.
Greetings, Black Tiger.
8
Oké maar in de tussentijd heeft versie 3.0 ook al een aantal programma-updates gehad om bepaalde problemen te fixen.
Het is dus best mogelijk dat er bij een programma-update iets mis is gelopen.
Laatst had ik zelf een probleem met de automatische update, en zelfs het het herstellen van de standaardwaarden niet te verhelpen.
Wat wel hielp was malwarebytes geheel verwijderen en daarna ook mb-clean draaien.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Het euvel deed zich ook al voor met MBam 2.0, sorry, was ik vergeten te vermelden. Alleen heb ik er eerder nooit aan gedacht om die eens uit te schakelen om te zien of dat het probleem zou kunnen zijn. Ik probeerde het naast me neer te leggen en dacht dat het iets van Windows of VLC zou zijn.
Alleen met de andere pc viel het verschil bij het uitzoeken van films zo enorm op dat ik er genoeg van had en eens echt alles ben beginnen uit te schakelen. ;)
Vandaar dat ik ook niet de indruk heb dat een clean zal helpen, omdat dit zoals gezegd al gebeurt is (met herstarten en al zoals aangegeven in een mail van Mbam bij een ander probleem) en er geen verbetering was, ook toen niet.
Greetings, Black Tiger.
11
Voor zover ik me herinner niet. Heb niet zoveel WMV bestanden. Maar als ik de .avi's met WMP open is het probleem er niet.
Sommigen duren wat langer om te openen dan andere filmpjes, maar de langste is iets van 5 a 6 seconden en er is geen blokvorming.
Greetings, Black Tiger.
15
Nee helaas, helpt ook niet. Eerste keer duurt lang met blokvorming. Nu was zelfs bij de tweede dat ie VLC liet hangen. Derde poging duurde weer lang.
MBAM uitschakelen en hups het draait weer als een trein. Vreemd.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Malwarebytes & AdwCleaner”